Gå til innhold

Husarbeid


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Har lest noe av tråden, og forstår det slik at det aller, aller meste faller på deg av husarbeid/ting hjemme, også om dere begge har fri.

Jeg hadde ikke orket å ha det slik, så jeg hadde satt meg ned med mannen og fordelt oppgaver. Snakket om det, sagt som det var, at i helgene og på kveldstid må begge få ha fritid. Det forstår han sikkert.

Hos oss har vi alltid hatt "reglen" at begge skal få slappe av i sofan på kveldstid. Altså, den ene ligger ikke på sofan mens den andre sliter ræva av seg. Som et bilde, altså.

Jeg hadde dog vært litt mer "forsiktig" i forhold til omsorg for ditt barn, siden han ikke er faren. Det _kan_ bli et gnagsår, men i forhold til den som er på vei hadde jeg forventet rimelig lik fordeling av arbeidet med.

Lykke til!

Takk for tanker og forslag :)

Kommenterer på denne:

''Jeg hadde dog vært litt mer "forsiktig" i forhold til omsorg for ditt barn, siden han ikke er faren. Det _kan_ bli et gnagsår, men i forhold til den som er på vei hadde jeg forventet rimelig lik fordeling av arbeidet med.''

Han er helt tydelig på at vi er foreldre til sønnen "min" sammen. Det har aldri vært et konflikttema hos oss og han ville ikke ha dratt opp biologiske forhold om jeg mente vi burde dele på leggingen eller noe annet. Så slik sett er jeg jo svært heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    21

  • jubalong70

    4

  • ....AV

    3

  • løvinne71

    3

Oi, det var ganske ille :(

Sambo tar tak om jeg er syk eller sliten. Han gjorde også halvparten, ca., når vi begge var hjemme en periode. Så han er ikke fra middelalderen, heldigvis ;)

Min var helt fraværende han. Var ute med kompiser og drakk kaffe hele dagen og koste seg.

Men han var søreuroper da og de holder på slik til dags dato. Venninna mi var sammen med en fra samme land for et par år siden og vi fant ut at de hadde ikke forandret seg en dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En ting er at du må ta "felles-rotet" men jeg hadde nok ikke giddet å gå rundt å plukke opp hans personlige rot!''

Er dette veldig spesielt? Det har jeg alltid gjort.

Som Glimtipper sier. Hva gjør man når man har forskjellig terskel for rot?

For mitt vedkommende rydder jeg heller for å få fred i sjela, enn å bli deppa over rot.

"For mitt vedkommende rydder jeg heller for å få fred i sjela, enn å bli deppa over rot."

Javel. Men da har du jo selv valgt å bruke energien på å rydde, fremfor å irritere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si.

Han tar gjerne sin egen klesvask, men da blir altså klærne liggende der de er inntil han trenger å vaske de. Noen ganger samler han de ved sin side av senga. Det irriterer meg også.

Så da er valget å enten kjefte, mase og styre angående klærne - eller å plukke de fra stoler og gulv.

Hva gjør man når man har forskjellige standarer for hva som er greit i forhold til rot? Jeg blir gal av å aldri ha det skikkelig rydding.

Hva gjør man? Vi fikk en skyvedørsgarderobe på soverommet. Dersom han slenger klær på gulvet så hiver jeg dem bare inn der - har passet på at det er nok åpen plass.

Så får det ligge der til han evt trenger å sortere rene og skitne klær. Jeg slipper ihvertfall å se på det og det koster meg ikke så mye å hive dem dit.

Jeg har ordnet et kjempesystem hos oss - innendørs med faste plasser for "alt". Ting som han roter bortsett fra klær som ikke er så lett å "kategorisere" som feks verktøy, ledninger og annet dill og dall hiver jeg bare ut i garasjen. Det er hans område (og ser vanligvis ganske bombet ut).

Finn deg lignende måter å få bort rotet hans på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det meste da jeg var gift, men jeg mener at det bør forventes at den andre bidrar. Det er en jobb å være hjemmeværende med barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...