Gå til innhold

lightning process


Gjest våååtrs

Anbefalte innlegg

Ja det tror jeg også. Jeg hadde og har stor tiltro til min, og han har en lang utdannelse bak seg.

Leste du boken på forhånd og forberedte deg godt?

Selv blir jeg fulgt opp av min behandler, og når jeg falt ut av det litt, var det helt kurant å si det høyt. Flere av de som går på kurs blir ikke friske over natten. Vi måtte slett ikke holde fast på at vi var friske, og vi ble oppfordret til å ta det med ro i starten. man springer ikke maraton når en er nyfrisk. Det er ikke hokus-pokus, men et redskap en kan bruke. Og mange trenger oppfølging, på noen områder bedrer det seg, på andre trenger en mer tid. Han er kun interessert i å hjelpe meg på sporet igjen, og det er helt legitimt å komme tilbake og si at en ikke kom i mål på alle områder.

Jeg tror det er stor forskjell på de som holder kursene, og forskjell på hvor godt forberedt man er. For meg gav det stor mening i å bevisstgjøres på at det er jeg som driver med angst. Uten denne besvisstgjøringen er det vanskelig å ta ansvar selv. En blir passiv. Jeg gjør angst. Det e rikke noe som bare skjer med meg, og jeg er viljeløst til stede i det hele. Jeg har mange grunner for det, men at de ordene vi bruker er særdeles viktige og forsterker, er jeg helt sikker på.

På et område opplevde jeg en rask endring. Det var som om spor i hjernen min som jeg hadde gått ned utallige ganger, ble stengt. En svært interessant opplevelse. På angstområdet trenger jeg tydeligvis mer tid, og skepsisen min mot bedring er større.

LP er mer enn positiv tenkning. Les om igjen de kapitlene i boken som omhandler hvordan deler av hjernen bør benyttes i større grad. Dannelsen av nye spor. Og les mer om redigering og filtrering.

Det er ikke for sent for deg å få nytte av mye av det som skjedde på kurset. Du må kanskje finne en litt annen kontekst å se kunnskapen i.

sånn som jeg forstod det skulle prosessen skape nye spor i hjernen... og prosessen bestod av positiv tenkning. Så vi er vel ganske enige allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ink1365380698

    11

  • Makan!

    3

  • wizdom

    2

  • Bookworm

    1

Gjest våååtrs

Det er denne som har tatt en urintest og "homøpatiemedsin" (som slettes ikke er homøpatimedisin) som er meg da vettu!

Det er som sagt fysisk umulig, da det i RL ikke er samme person som prøver ut dette...

Men om mitt forsøk på anonymisering har ført til at et annet menneske føler seg hengt utfordi det matchet et annet menneske, så kommer jeg til å be om at denne tråden slettes. For var ikke meningen at noen skulle føle seg hengt ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...