Gå til innhold

Det piper i brystet mitt


Gjest deprimert58

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert58

Det piper ofte i brystet mitt ,men mest når jeg ligger.Jeg har pollenallergi,og håper jeg ikke er allergisk mot mine 2 flotte katter.

Tar cetirizin 10 mg men det ser ikke altid ut til å virke.Jeg er overvektig,har høyt blodtrykk og kolestrol.Tar kun Cipramil mot bipolar sykdom.Det piper mest om jeg puster hard ut,og det virker også som det er litt motstand.Er dette normalt om vinteren?

Det er kald her nå ca - 15 C så det kan jo ha noe å si (?)

Har hørt at kulde kan påvirke lungekapasitetet merkbart.

Tar kun øyedråper mot allergi da lungeproblemer har gitt seg om våren,kun sterk kløe i øynene.Det klør også i nesa,men da bare snyter jeg meg og det går som regel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Du bør klart få henvisning til en lungelege for en totalvurdering, med allergiprøver og respirasjons-tester. Pusteproblemer om natten kan være de første tegnene til at det er astma som er under utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert58 eller bare ensom.

Du bør klart få henvisning til en lungelege for en totalvurdering, med allergiprøver og respirasjons-tester. Pusteproblemer om natten kan være de første tegnene til at det er astma som er under utvikling.

Men er ikke astma og pollenallergi noe av det samme? Bare at astmaen bare varer i pollensessongen? Tar øyedråper om våren.Og ikke noe annet.Det bør vel kanskje holde med 10-20 mg Cetrizin per døgn når man har plager? Mener du at dosen er for svak? Pipingen kommer og går,og jeg har intrykk av at det er værst etter anstrengelse.Kan man ikke da bare ta det med ro så lenge man får nok luft? Siden jeg har bil trenger jeg ikke å løpe etter bussen,og snøfallet har stoppet for en tid.Snømåking kan man jo ta i ettapper når det snør så lite som hos meg.

Er du enig i dette Endsjø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...