Gå til innhold

Til NHD, angående Cipramil

Anbefalte innlegg

Er innlagt på psykiatrisk avdeling. Går på Cipramil antidepressiva... Alt ser mørkt ut og jeg har ikke tro på at noe kan hjelpe meg. Er vel også redd for å få hjelp. Redd for å få det bra igjenn etter så lang tid i et helvete. Så jeg jukser litt med medisinen, og lar være å ta den av og til. Lurer vekk pillen, spytter den ut og sånn... Er det dumt av meg? Blir de tingen virkning av medisinen da? Er det garantert at man får hjelp av medisin dersom man tar den regelmessig slik som man skal, eller er det noen mulighet for at den også ikke kan virke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34042-til-nhd-ang%C3%A5ende-cipramil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ekstremt dumt av deg å ikke ta medisinen slik dere er blitt enige om.

Det er din fulle rett å nekte å ta medisin eller ha et ord med i laget når det gjelder type og dosering. Men når en først er blitt enige om en medisin og en dose, er det din plikt å ta den etter avtalen.

Dersom en narrer behandleren ved å bryte slike avtaler om medisiner eller en lyver eller holder tilbake tema en må vite er viktige i en psykoterapi, kan behandleren ikke hjelpe deg, og du vil ikke bli bedre.

Cipramil 20 mg er en minimumsdose, og om du ikke tar alle tablettene, er det ingen mulighet for at den vil virke.

Om du ikke vil ha medisin, får du stå frem og si dette til legen rett forfra.

Det er ekstremt dumt av deg å ikke ta medisinen slik dere er blitt enige om.

Det er din fulle rett å nekte å ta medisin eller ha et ord med i laget når det gjelder type og dosering. Men når en først er blitt enige om en medisin og en dose, er det din plikt å ta den etter avtalen.

Dersom en narrer behandleren ved å bryte slike avtaler om medisiner eller en lyver eller holder tilbake tema en må vite er viktige i en psykoterapi, kan behandleren ikke hjelpe deg, og du vil ikke bli bedre.

Cipramil 20 mg er en minimumsdose, og om du ikke tar alle tablettene, er det ingen mulighet for at den vil virke.

Om du ikke vil ha medisin, får du stå frem og si dette til legen rett forfra.

Du MÅ ta medisin!

Jeg hadde vært dø i dag om jeg hadde gjort som deg!

Når du blir bedre får du heller ta en vurdering i etterkant om hva du selv synes har skjedd av positiv eller negativ karakter.

Ingen kan egentlig redde ditt liv hvis du ikke vil selv!

Tvang bli BARE brukt ovenfor mennesker som prøver å ta livet av seg!

La nå legene og sykehuset få prøve å hjelpe deg en 3-6 mnd tid så får du heller protestere siden hvis du føler at det er noe du ikke vil være med på.

At du føler deg tung i hodet går over siden,bare du kommer ut av det værste.

God Bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...