Gå til innhold

baby med diagnose?


iselin

Anbefalte innlegg

En slektning av meg har ei datter på 10 måneder som jeg er litt bekymret for. Datteren kan ikke sitte eller åle neda, og det virker ikke som hun bruker armene kontrollert, hun bare sitter og "vifter" med dem opp og ned hele tiden. Hun er ikke opptatt av å gripe noe. Hun hører og ser, og man får kontakt med henne, men hun har på en måte et "glassaktig" blikk, ikke et sånt livaktig blikk som barn på den alderen pleier å ha. Hun spiser heller ikke så mye. Moren hennes har ryggmargsbrokk og er lam fra livet og ned, faren har en sønn fra tidligere som er autist. Det virker ikke som foreldrene ser at datteren ikke er helt som andre barn, men jeg og flere andre av de nære slektningene ser at det er noe som ikke helt stemmer. Vi vil ikke blande oss borti av frykt for å såre foreldrene, men når kan evt. helsestasjonen eller andre avdekke og sette igang undersøkelser for evt. diagnoser? Er det vanlig å utrede så små barn, eller ser de ann barna til de blir et par år i tilfelle de bare er sent utviklet? Vi lurer jo på hva som evt. feiler henne, og hvordan hun kan få best mulig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest ikke sykeliggjør alt

Jeg tror nok foreldrene ser dette selv,

barn er forskjellig, og de har kontroller på helsestasjonene og ser hvordan de ligger an i forhold til kurven ang. utvikling.

Jeg vet om et tvillingpar der den ene kunne å gå tidlig mens den andre fortsatt ålte seg mens hun krøp, men nå er de ca. 2 år og begge går og springer.

Så trenger ikke være noe i veien, bare at den andre er litt treigere.

Tror ikke det skal være nødvendig å påpeke det i alle fall,

samme ser jeg barnehager gjør, det gjorde de med min datter pga hun var 17 mnd og ennå ikke kunne gå, bare etter møbler... men rett før hun fylte 18 gikk hun :) og nå som 2 åring går hun og springer som alle andre.

10-18 mnd er helt normalt. Man skal ikke se på flesteparten,

unger er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...