Gå til innhold

Topp åtte sanger i begravelser


Gjest litt morsomt

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

''Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.''

Det skjønner jeg godt. De sangene vil du nok huske bestandig.

Varme tanker til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    15

  • laban

    6

  • morsan

    5

  • trollemor;o)

    5

Mest aktive i denne tråden

Takk.

I dag er det to måneder siden han døde.

Så fryktelig! Hvis det er så ferskt må du jo være i sjokk ennå...

Håper du klarer deg gjennom det så godt som det nå går an.

Masse gode ønsker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

Huff, det må være fælt for deg :-( Sender deg en medfølende tanke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Takk.

I dag er det to måneder siden han døde.

Å miste et barn må være en sorg så stor og tung at jeg ikke greier å sette meg inn i det. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at jeg slipper å få kjenne på en slik sorg. Sende deg enda flere varme tanker og klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

En jeg kjenner var nylig i begravelse hvor de spilte "Jeg er så glad hver julekveld". Vet ikke om det passet helt jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

En jeg kjenner var nylig i begravelse hvor de spilte "Jeg er så glad hver julekveld". Vet ikke om det passet helt jeg :P

''En jeg kjenner var nylig i begravelse hvor de spilte "Jeg er så glad hver julekveld". ''

Hehe, det hørtes helt komisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

''En jeg kjenner var nylig i begravelse hvor de spilte "Jeg er så glad hver julekveld". ''

Hehe, det hørtes helt komisk ut!

Det syns vi også. Men han som var der syns visst det var fint. med korsang til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

Jeg kondolerer så mye med ditt tap. Det er vel det værste en kan tenke seg å miste sitt barn. Leste ditt innlegg i den andre tråden også, syntes det var fint slik dere hadde gjort det med åpen kiste før begravelsen. Sorgen vil sikkert være stor lenge, men sikkert også mange gode minner å tenke tilbake på.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sang "Så länge skutan kann gå" i en begravelse en gang. Må innrømme at jeg stusset litt da jeg kom til linja:

"Det är en rasande tur att du lever, min vän,

och kann dansa omkring rundt i Havanna..."

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firkanta prester

Jag trodde änglarna fannst

hadde vi tenkt å spille i min fars begravelse, men presten nektet pga d var mer sånn dansebandaktig... vi kunne heller ha en privat minnestund etter begravelsen og spille den der. Det var litt trist for oss da, for den sangen fikk oss til å tenke på han, han pleide ofte synge på den sangen... spesielt etter at moren min ble utsatt for en bilulykke, som heldigvis gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ikke valgt noen av dem, jeg er så konservativ at for meg personlig blir det feil å f. eks spille Fernando i en begravelse. Men for all del dersom avdøde erlatte hadde spesielle ønsker ville jeg nok imøtekommet dette.

Da min far døde for to år siden var det faktisk presten som sang solo, han foreslo det selv.

Under sorgsamtalen i forkant av begravelsen spurte han om far hadde hatt noen spesielle sanger han var glad i, vi nevnte Erik Bye. Presten kom da umiddelbart med forslag om at han skulle synge "Blå salme" av Erik Bye, han mente den ville passe godt, hvilket den også gjorde. Det ble en veldig god opplevelse for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt morsomt

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

Beklager, det var ikke sånn ment. Jeg forbinder ikke dansebandmusikk og ABBA med begravelser, det var bare det.

Kondolerer med tapet av din sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hambro

Jeg sang "Så länge skutan kann gå" i en begravelse en gang. Må innrømme at jeg stusset litt da jeg kom til linja:

"Det är en rasande tur att du lever, min vän,

och kann dansa omkring rundt i Havanna..."

;-)

Hehe. Selv har jeg sunget "Skigardsvise", og selv om teksten ellers sikkert er velment og fint, blir det noe litt underlig over denne linjen:

Ein skigard kan 'kje vara evig, veit du,

kan aldri vara evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag trodde änglarna fannst

hadde vi tenkt å spille i min fars begravelse, men presten nektet pga d var mer sånn dansebandaktig... vi kunne heller ha en privat minnestund etter begravelsen og spille den der. Det var litt trist for oss da, for den sangen fikk oss til å tenke på han, han pleide ofte synge på den sangen... spesielt etter at moren min ble utsatt for en bilulykke, som heldigvis gikk bra.

Da hadde jeg latt være å ha prest der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys og varme, Åge Aleksandersen.

Den ble spilt i begravelsene til mor, far og bror.

Det er noen år siden nå, men jeg liker slett ikke den sangen lenger. Og det var jeg som valgte den sangen - hver gang. Passet kjempebra da, men for meg ble det da en begravelsessang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på underskriften - litt morsomt.

Det er slett ikke morsomt å skulle velge sanger til begravelser, jeg har nettopp begravet min sønn, og det er noe av det mest triste en kan tenke seg.

Sangene som ble spilt får meg fremdeles til å gråte.

kondolerer så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...