Gå til innhold

Sjekker du lysene på bilen din?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg synes også det er rart at så mange kjører rundt med lysfeil. Jeg sjekker lysene mine veldig ofte, og skifter straks en pære slutter å virke. Det er skremmende å tro at man møter en motorsykkel også er det en bil med kun et lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    21

  • mrxx

    15

  • morsan

    11

  • Lillemus

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest fotgjera

Jeg er en sånn som av og til blinker - bare når det er et poeng i det (og kanskje litt flere ganger, ikke færre). Så hvis noen sto og telte hvem som blinket og ikke, kunne jeg nok havne i den fæle statistikken over folk som ikke blinker.

Hvis jeg ikke har noen biler i nærheten som kan ha noen som helst interesse av hvor jeg skal hen, gidder jeg som regel ikke blinke. Men hvis man først er opptatt av å irritere seg over folk i trafikken kan man jo sikkert på lang avstand irritere seg over meg også ;-)

Jeg er ofte fotgjenger, og også da har jeg stor glede av å kunne vite om jeg skal vente på at en bil skal passere eller om den skal svinge før den når frem til der jeg er. Så det er fler enn andre bilister som har glede av at biler blinker ihht retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er en sånn som av og til blinker - bare når det er et poeng i det (og kanskje litt flere ganger, ikke færre). Så hvis noen sto og telte hvem som blinket og ikke, kunne jeg nok havne i den fæle statistikken over folk som ikke blinker.

Hvis jeg ikke har noen biler i nærheten som kan ha noen som helst interesse av hvor jeg skal hen, gidder jeg som regel ikke blinke. Men hvis man først er opptatt av å irritere seg over folk i trafikken kan man jo sikkert på lang avstand irritere seg over meg også ;-)

''Hvis jeg ikke har noen biler i nærheten som kan ha noen som helst interesse av hvor jeg skal hen, gidder jeg som regel ikke blinke.''

Det må da være mye lettere å ha rutinen inne at man blinker hver gang enn å foreta en vurdering av nødvendigheten av blinking hver eneste gang.

Nå skjønner jeg at du vurderer, og derfor ikke er en av de jeg irriterer meg over, og det er bra. Utrolig irriterende med manglende blinking!

Har også lagt merke til at de med de største og feteste bilene ofte er de som slurver mest med blinking, typisk store SUV'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte fotgjenger, og også da har jeg stor glede av å kunne vite om jeg skal vente på at en bil skal passere eller om den skal svinge før den når frem til der jeg er. Så det er fler enn andre bilister som har glede av at biler blinker ihht retningslinjene.

Godt poeng! Det er altså ikke bare evt. andre biler det nødvendigvis kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg ikke har noen biler i nærheten som kan ha noen som helst interesse av hvor jeg skal hen, gidder jeg som regel ikke blinke.''

Det må da være mye lettere å ha rutinen inne at man blinker hver gang enn å foreta en vurdering av nødvendigheten av blinking hver eneste gang.

Nå skjønner jeg at du vurderer, og derfor ikke er en av de jeg irriterer meg over, og det er bra. Utrolig irriterende med manglende blinking!

Har også lagt merke til at de med de største og feteste bilene ofte er de som slurver mest med blinking, typisk store SUV'er.

"Det må da være mye lettere å ha rutinen inne at man blinker hver gang enn å foreta en vurdering av nødvendigheten av blinking hver eneste gang."

Halleluja og bølgen - jeg liker din holdning! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vår sier i fra når en pære har gått, heldigvis. Men jeg ser også daglig biler med feil på lysene og det er skummelt.

Det er også overraskende mange som ikke registrerer at blinklyset ikke skrur seg av etter en sving eller feltskifte. Her en dag blinket jeg til slutt med fjernlysene til bilen foran meg på motorveien som blinket og blinket og blinket til venstre, som om han skulle skifte felt. Han skjønte ikke hvorfor jeg blinket på ham ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bare prøver å si at det er lettere å bruke blinklys da du skal enn å prøve å vurdere hver gang. Jeg tror neppe at du bruker blinklys hver gang du burde ha brukt det fordi det er fort gjort å enten glemme å vurdere eller at det var en bil du ikke så.

Har du meg bak deg en gang du slurver så tuter jeg kraftig:-)

Regner med at du i så fall tuter, ja... :-) Og har ikke blitt tutet på - for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg ikke har noen biler i nærheten som kan ha noen som helst interesse av hvor jeg skal hen, gidder jeg som regel ikke blinke.''

Det må da være mye lettere å ha rutinen inne at man blinker hver gang enn å foreta en vurdering av nødvendigheten av blinking hver eneste gang.

Nå skjønner jeg at du vurderer, og derfor ikke er en av de jeg irriterer meg over, og det er bra. Utrolig irriterende med manglende blinking!

Har også lagt merke til at de med de største og feteste bilene ofte er de som slurver mest med blinking, typisk store SUV'er.

Jeg har det forsåvidt også automatisk inne - jeg tenker ikke "nå må jeg se om jeg trenger å blinke" - vurderingen skjer automatisk. Og i tvilstilfellene blinker jeg...

Utrolig hvor mye folk kunne henge seg opp i at jeg ikke gjør det nøyaktig som dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklysene kan du sjekke bakfra. Det er bare de små på siden av forskjermen du ikke ser bakfra, men de er ikke de farligste og ikke sjekke.

''Blinklysene kan du sjekke bakfra. Det er bare de små på siden av forskjermen du ikke ser bakfra''

Hmm. Nå skjønte jeg helt ærlig ikke hva du mente, sjekke dem bakfra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har det forsåvidt også automatisk inne - jeg tenker ikke "nå må jeg se om jeg trenger å blinke" - vurderingen skjer automatisk. Og i tvilstilfellene blinker jeg...

Utrolig hvor mye folk kunne henge seg opp i at jeg ikke gjør det nøyaktig som dem :-)

''Utrolig hvor mye folk kunne henge seg opp i at jeg ikke gjør det nøyaktig som dem ''

Haha - er det ikke det vi har DOL for!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Utrolig hvor mye folk kunne henge seg opp i at jeg ikke gjør det nøyaktig som dem ''

Haha - er det ikke det vi har DOL for!?

Sant nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blinklysene kan du sjekke bakfra. Det er bare de små på siden av forskjermen du ikke ser bakfra''

Hmm. Nå skjønte jeg helt ærlig ikke hva du mente, sjekke dem bakfra...?

Altså, hvis du står med bakenden mot ei vindusrute så titter du inn i det innvendige speilet, det du bruker til å sminke deg med:-). Så innstiller du det slik at du ser bakover og da ser du baklyktene dine i vinduet og kan prøve ryggelys og bremselys.....olala...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis du står med bakenden mot ei vindusrute så titter du inn i det innvendige speilet, det du bruker til å sminke deg med:-). Så innstiller du det slik at du ser bakover og da ser du baklyktene dine i vinduet og kan prøve ryggelys og bremselys.....olala...:-)

Ahhh,- men i og med at jeg veldig sjelden parkerer sidelengs mot en vindusrute, er det nå heller ikke ofte jeg rygger inntil en, da... ;-)

Og sminke-kommentaren din, _den_ var feilplassert, altså, hehe. Få hunkjønn som sminker seg mindre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis du står med bakenden mot ei vindusrute så titter du inn i det innvendige speilet, det du bruker til å sminke deg med:-). Så innstiller du det slik at du ser bakover og da ser du baklyktene dine i vinduet og kan prøve ryggelys og bremselys.....olala...:-)

''Så innstiller du det slik at du ser bakover og da ser du baklyktene dine i vinduet og kan prøve ryggelys og bremselys.....olala...:-)''

Det er sånt man har unger til. :o) De får ta seg en løpetur rundt bilen mens jeg sitter inni og prøver de forskjellige lysene og kauker:"Funker blinken? Den andre blinken også? Bremselysene? Det i bakruta også?" *Hehe* Det i bakruta funker forøvrig for det ser jeg lysskinnet av om jeg titter i speilet når jeg bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh,- men i og med at jeg veldig sjelden parkerer sidelengs mot en vindusrute, er det nå heller ikke ofte jeg rygger inntil en, da... ;-)

Og sminke-kommentaren din, _den_ var feilplassert, altså, hehe. Få hunkjønn som sminker seg mindre enn meg :)

''Få hunkjønn som sminker seg mindre enn meg :)''

Jeg er garantert en av dem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Få hunkjønn som sminker seg mindre enn meg :)''

Jeg er garantert en av dem. :o)

Hmmm. Skal vi se. :-)

Jeg har 1 mascara (min andre i livet) - som jeg bruker et par ganger i året. 1 leppestift (kanskje min tredje?) - brukes også et par ganger i året. Bruker så å si aldri ansiktskrem eller masker eller noe sånt. Og mer har jeg ikke...

Kan du matche det? Altså, gå under? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Skal vi se. :-)

Jeg har 1 mascara (min andre i livet) - som jeg bruker et par ganger i året. 1 leppestift (kanskje min tredje?) - brukes også et par ganger i året. Bruker så å si aldri ansiktskrem eller masker eller noe sånt. Og mer har jeg ikke...

Kan du matche det? Altså, gå under? :-)

Jeg bruker ansiktskrem noen ganger i uka etter dusj. Thta's it. Og lypsyl når leppene er tørre. Har vel hatt noen få mascaraer, men jeg rekker jo ikke bruke dem noe særlig før de tørker ut. Foundation og sånt skjønner jeg meg ikke på og da ser det urteit ut om jeg kliner på meg leppestift i et ellers usminket fjes så det bruker jeg heller ikke. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ansiktskrem noen ganger i uka etter dusj. Thta's it. Og lypsyl når leppene er tørre. Har vel hatt noen få mascaraer, men jeg rekker jo ikke bruke dem noe særlig før de tørker ut. Foundation og sånt skjønner jeg meg ikke på og da ser det urteit ut om jeg kliner på meg leppestift i et ellers usminket fjes så det bruker jeg heller ikke. *Hehe*

Ok, da tror jeg vi er likestilt :) Men vi er utsøkt sjeldne, da...

Jeg glemte lypsyl,- det bruker jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bil som sier i fra når en pære har gått (eller det er lite spylevæske eller 1000 andre ting som kan gå galt....), så jeg stoler på at dette funker.

Jeg synes ikke det er voldsomt mange her med lysfeil, men ser jo enkelte enøyde banditter innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...