Gå til innhold

Sjekker du lysene på bilen din?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Ino1365381263

Ja det gjør jeg, det er egentlig ikke mulig å la være....

Bilen min har en computer som varsler om lyspærer som har gått når jeg starter den... så har f.eks venstre bremselys gått så sier den i fra og piper ved oppstart for å få oppmerksomhet ... det er såpass irriterende at det enkleste er å bare få den byttet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Katt-ja

    21

  • mrxx

    15

  • morsan

    11

  • Lillemus

    9

Mest aktive i denne tråden

''Enten kjører du nesten aldri bil eller så er du sløv og følger dårlig med.''

Jeg kjører daglig og har aldri forårsaket noen form for trafikkuhell, så din hypotese stemmer dårlig.

Etter min oppfatning har dette mer med at vi oppfatter litt ulike aspekter ved omgivelsene. Noen legger merke til mange visuelle detaljer, andre legger merke til andre ting. Jeg er typisk opptatt av helhetsbilder og lite av visuelle detaljer, og dermed legger jeg neppe merke til manglende lys på andre biler såfremt jeg ikke møter bilrt uten frontlys på en mørklagt vei (noe som sjelden skjer blant annet fordi jeg kjører mye på motorvei...).

Noe av grunnen er nok også at du ikke er like oppsatt på å finne feil med andre som mrxx, tror jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av grunnen er nok også at du ikke er like oppsatt på å finne feil med andre som mrxx, tror jeg ;-)

Man må jo nesten være blind hvis du ikke ser dårlig lysbruk, om det er frontlys eller blinklys. Jeg er veldig våken i trafikken, men jeg leter ikke etter feil, det er bare å følge med, så ser du jo det. Dette har blitt så elendig i de siste årene at det er ikke rart det skjer ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...