Gå til innhold

Hva bør en kjøpe i Danmark

Anbefalte innlegg

Gjest Shopping i Danmark
Skrevet

Skal snart på en shoppingtur til Danmark og lurer på hva jeg bør kjøpe. Hva er billig i Danmark? Vet at alkohol og kjøtt er billig, men det må vel være flere ting enn det?!

Tar båten, så det bør ikke være for store eller tunge ting.

Gjest høstløv
Skrevet

Øl, vin og alkohol er billigere, kjøtt er blitt dyrt i Danmark, så der er det ikke så mye å spare. Men bruker du håndkjøpsvarer fra Apotek, så er det mye å spare på å kjøpe forskjellige typer reseptfrie legemidler.

Ellers synes jeg ikke at det er noe å spare ved å kjøpe ting i Danmark, prisen er ofte den samme i danske kroner, som vi betaler i norske, og så er kursen på danske kroner en god del høyere.

God tur!

Gjest høstløv
Skrevet

Kartofler.

Ja, for det kan en ikke få kjøpt i Norge.

Gjest Sjølyst
Skrevet

Du får ikke kjøpt alkohol eller tobakk på hjemveien med båten hvis du ikke kan dokumentere at du har vært ute av Norge i 24t eller mer.

Gjest høstløv
Skrevet

Du får ikke kjøpt alkohol eller tobakk på hjemveien med båten hvis du ikke kan dokumentere at du har vært ute av Norge i 24t eller mer.

Det er også ofte like rimelig å kjøpe det i Danmark. Fergeselskapene tar seg godt betalt for de såkalte "tollfrie" varene.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Ja, for det kan en ikke få kjøpt i Norge.

Ikke så vidt jeg veit.

Gjest høstløv
Skrevet

Ikke så vidt jeg veit.

Også skal man kjøpe rugbrød og makroner, for det er heller ikke å få kjøpt i Norge.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Også skal man kjøpe rugbrød og makroner, for det er heller ikke å få kjøpt i Norge.

God idé!

Skrevet

Hei,

Vanlig (okse)kjøtt er minst like dyrt i Danmark (NB: prisene er ofte per halve kilo!), men and (særlig andebryst) og kylling er gjerne mye billigere. Du kan ha opptil 10 kg landbruksprodukter med tilbake til Norge per person.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Vanlig (okse)kjøtt er minst like dyrt i Danmark (NB: prisene er ofte per halve kilo!), men and (særlig andebryst) og kylling er gjerne mye billigere. Du kan ha opptil 10 kg landbruksprodukter med tilbake til Norge per person.

Med vennlig hilsen

Kvoten på matvarer gjelder ikke for barn, kun de som er over 18 år eller er det 16. Det er en stund siden jeg har vært på dansketur og de store har vært "voksne" lenge og minstemann er framdeles for liten til å ha kvote.

Og så går jeg for det høstløv sier om å kjøpe polvarer i forretningene i land og ikke på båten. Båten har bare de dyreste merkene også og særlig når det gjelder vin. Jeg har kjøpt utrolig billig cherry og portvin i land.

Gjest majas mamma
Skrevet

Kvoten på matvarer gjelder ikke for barn, kun de som er over 18 år eller er det 16. Det er en stund siden jeg har vært på dansketur og de store har vært "voksne" lenge og minstemann er framdeles for liten til å ha kvote.

Og så går jeg for det høstløv sier om å kjøpe polvarer i forretningene i land og ikke på båten. Båten har bare de dyreste merkene også og særlig når det gjelder vin. Jeg har kjøpt utrolig billig cherry og portvin i land.

Grensen på kjøtt er da tolv år?!

Skrevet

Hvis du har barn i omgivelsene som skal ha gaver, er en del leker adskillig billigere i Danmark, som feks dukkehusmøbler og legoting.

Skrevet

Grensen på kjøtt er da tolv år?!

Ok, det er noen år siden jeg reiste, da var kvoten 3 kg også ;o)

Gjest honnicorn
Skrevet

BACON

KYLLINGFILET

ØL

KJØTTPÅLEGG

VIN

ERTER OG BABYGULROT PÅ BOKS (HERLIG)

Gjest Sjølyst
Skrevet

BACON

KYLLINGFILET

ØL

KJØTTPÅLEGG

VIN

ERTER OG BABYGULROT PÅ BOKS (HERLIG)

TOBAKK DA?

Gjest honnicorn
Skrevet

TOBAKK DA?

tror det er billigst på båten. vi kjøper aldri det, ingen som røyker i vår familie.

Gjest Sjølyst
Skrevet

tror det er billigst på båten. vi kjøper aldri det, ingen som røyker i vår familie.

Men du har vel et par bekjente som røyker? Om du selger 10 pack med sigaretter til prisen du kjøpe dem for vil det styrke vennskapet! :)

Gjest Shopping i Danmark
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Takk for svar.

Det blir nok litt kylling. Andebryst har jeg aldri smakt, men det kan være spennende å prøve.

Er litt bekymret for salmonella, har hørt at det er utbredt i Danmark.

Gjest Shopping i Danmark
Skrevet

Trodde båtene hadde spesialavtale om at en fikk kjøpe taxfree selv om en ikke hadde vært borte 24 timer?

Det er vel uansett ikke verre enn å kjøpe på vei ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...