Gjest Shopping i Danmark Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Skal snart på en shoppingtur til Danmark og lurer på hva jeg bør kjøpe. Hva er billig i Danmark? Vet at alkohol og kjøtt er billig, men det må vel være flere ting enn det?! Tar båten, så det bør ikke være for store eller tunge ting. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Øl, vin og alkohol er billigere, kjøtt er blitt dyrt i Danmark, så der er det ikke så mye å spare. Men bruker du håndkjøpsvarer fra Apotek, så er det mye å spare på å kjøpe forskjellige typer reseptfrie legemidler. Ellers synes jeg ikke at det er noe å spare ved å kjøpe ting i Danmark, prisen er ofte den samme i danske kroner, som vi betaler i norske, og så er kursen på danske kroner en god del høyere. God tur! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Kartofler. Ja, for det kan en ikke få kjøpt i Norge. 0 Siter
Gjest Sjølyst Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Du får ikke kjøpt alkohol eller tobakk på hjemveien med båten hvis du ikke kan dokumentere at du har vært ute av Norge i 24t eller mer. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Du får ikke kjøpt alkohol eller tobakk på hjemveien med båten hvis du ikke kan dokumentere at du har vært ute av Norge i 24t eller mer. Det er også ofte like rimelig å kjøpe det i Danmark. Fergeselskapene tar seg godt betalt for de såkalte "tollfrie" varene. 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Ja, for det kan en ikke få kjøpt i Norge. Ikke så vidt jeg veit. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Ikke så vidt jeg veit. Også skal man kjøpe rugbrød og makroner, for det er heller ikke å få kjøpt i Norge. 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Også skal man kjøpe rugbrød og makroner, for det er heller ikke å få kjøpt i Norge. God idé! 0 Siter
Sør Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Vanlig (okse)kjøtt er minst like dyrt i Danmark (NB: prisene er ofte per halve kilo!), men and (særlig andebryst) og kylling er gjerne mye billigere. Du kan ha opptil 10 kg landbruksprodukter med tilbake til Norge per person. Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Hei, Vanlig (okse)kjøtt er minst like dyrt i Danmark (NB: prisene er ofte per halve kilo!), men and (særlig andebryst) og kylling er gjerne mye billigere. Du kan ha opptil 10 kg landbruksprodukter med tilbake til Norge per person. Med vennlig hilsen Kvoten på matvarer gjelder ikke for barn, kun de som er over 18 år eller er det 16. Det er en stund siden jeg har vært på dansketur og de store har vært "voksne" lenge og minstemann er framdeles for liten til å ha kvote. Og så går jeg for det høstløv sier om å kjøpe polvarer i forretningene i land og ikke på båten. Båten har bare de dyreste merkene også og særlig når det gjelder vin. Jeg har kjøpt utrolig billig cherry og portvin i land. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Kvoten på matvarer gjelder ikke for barn, kun de som er over 18 år eller er det 16. Det er en stund siden jeg har vært på dansketur og de store har vært "voksne" lenge og minstemann er framdeles for liten til å ha kvote. Og så går jeg for det høstløv sier om å kjøpe polvarer i forretningene i land og ikke på båten. Båten har bare de dyreste merkene også og særlig når det gjelder vin. Jeg har kjøpt utrolig billig cherry og portvin i land. Grensen på kjøtt er da tolv år?! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Hvis du har barn i omgivelsene som skal ha gaver, er en del leker adskillig billigere i Danmark, som feks dukkehusmøbler og legoting. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Grensen på kjøtt er da tolv år?! Ok, det er noen år siden jeg reiste, da var kvoten 3 kg også ;o) 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 BACON KYLLINGFILET ØL KJØTTPÅLEGG VIN ERTER OG BABYGULROT PÅ BOKS (HERLIG) 0 Siter
Gjest Sjølyst Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 BACON KYLLINGFILET ØL KJØTTPÅLEGG VIN ERTER OG BABYGULROT PÅ BOKS (HERLIG) TOBAKK DA? 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 TOBAKK DA? tror det er billigst på båten. vi kjøper aldri det, ingen som røyker i vår familie. 0 Siter
Gjest Sjølyst Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 tror det er billigst på båten. vi kjøper aldri det, ingen som røyker i vår familie. Men du har vel et par bekjente som røyker? Om du selger 10 pack med sigaretter til prisen du kjøpe dem for vil det styrke vennskapet! 0 Siter
Gjest Shopping i Danmark Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Hei, Vanlig (okse)kjøtt er minst like dyrt i Danmark (NB: prisene er ofte per halve kilo!), men and (særlig andebryst) og kylling er gjerne mye billigere. Du kan ha opptil 10 kg landbruksprodukter med tilbake til Norge per person. Med vennlig hilsen Takk for svar. Det blir nok litt kylling. Andebryst har jeg aldri smakt, men det kan være spennende å prøve. Er litt bekymret for salmonella, har hørt at det er utbredt i Danmark. 0 Siter
Gjest Shopping i Danmark Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Du får ikke kjøpt alkohol eller tobakk på hjemveien med båten hvis du ikke kan dokumentere at du har vært ute av Norge i 24t eller mer. Trodde båtene hadde spesialavtale om at en fikk kjøpe taxfree selv om en ikke hadde vært borte 24 timer? Det er vel uansett ikke verre enn å kjøpe på vei ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.