Gå til innhold

Jeg orker ikke å slanke meg

Anbefalte innlegg

Ino1365381263
Skrevet

Så flott at du har det bra med deg selv og lever slik du ønsker å ha det :-)

Jeg er nok litt mer av den kategorien "litt for hekta på sunn mat og trening", men som flere har sagt her: Alt med måte.

Du trives med ditt liv uten trening og uten å tenke på hva du spiser, jeg trives godt med mitt liv som setter litt begrensninger på hva jeg putter i meg og at jeg faktisk elsker å komme meg på treningen noen ganger i uken.

Hvis du ellers er sunn og frisk og ikke har noe i mot å veie litt mer enn diverse tabeller og BMI sier er "rett" så er vel det greit nok.

Selv kjenner jeg godt på kroppen hvis jeg spiser mye av kategorien "usunn mat", blir slapp, trett og føler meg mer uopplagt. Dette er hovedgrunnen til at jeg forsøker å spise sunt hver eneste dag.

Har du sett filmen "Super size me" ?? Eller noen av disse tv-programmene "Du er hva du spiser?"

Jeg tror mye på dette, kroppen sier i fra når den får noe den ikke har godt av (uanvhengig av din BMI), og det forsøker jeg å leve etter (men igjen: alt med måte). Hvis du ikke merker noe til dette, eller ikke bryr deg noe om det, så er vel det opp til deg ??

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• Glimtipper

4

• caprice

3

• hidi, the scorpion

3

Skrevet

Min lege er også en meget hyggelig og sympatisk mann. Han sier til meg: Du veier slett ikke for mye. Du er bare litt for kort.

''Min lege er også en meget hyggelig og sympatisk mann. Han sier til meg: Du veier slett ikke for mye. Du er bare litt for kort.''

*Hahahaha* Har vi samme lege? En gang jeg var der med jentungen syntes han hun var stor for alderen. Jeg svarte bare at hun er helt på snittet (jeg svarte vennlig altså) og da smilte han og utbrøt:"Da er hun vel bare stor i forhold til mora!" *Hehe*

Skrevet

Jeg er nok litt mer av den kategorien "litt for hekta på sunn mat og trening", men som flere har sagt her: Alt med måte.

Du trives med ditt liv uten trening og uten å tenke på hva du spiser, jeg trives godt med mitt liv som setter litt begrensninger på hva jeg putter i meg og at jeg faktisk elsker å komme meg på treningen noen ganger i uken.

Hvis du ellers er sunn og frisk og ikke har noe i mot å veie litt mer enn diverse tabeller og BMI sier er "rett" så er vel det greit nok.

Selv kjenner jeg godt på kroppen hvis jeg spiser mye av kategorien "usunn mat", blir slapp, trett og føler meg mer uopplagt. Dette er hovedgrunnen til at jeg forsøker å spise sunt hver eneste dag.

Har du sett filmen "Super size me" ?? Eller noen av disse tv-programmene "Du er hva du spiser?"

Jeg tror mye på dette, kroppen sier i fra når den får noe den ikke har godt av (uanvhengig av din BMI), og det forsøker jeg å leve etter (men igjen: alt med måte). Hvis du ikke merker noe til dette, eller ikke bryr deg noe om det, så er vel det opp til deg ??

''Har du sett filmen "Super size me" ??''

Jeg ble vettskremt. Husker jeg måtte skifte til treningstøy og så den mens jeg satt påt trimsykkelen. *Hehe* Var kvalm.

Ino1365381263
Skrevet

Jeg ble vettskremt. Husker jeg måtte skifte til treningstøy og så den mens jeg satt påt trimsykkelen. *Hehe* Var kvalm.

Barna har sett filmen på skolen, vi foreldrene kjøpte den på dvd her i høst, ...måtte se den...

Jeg ble også kvalm.... både av McD maten og egentlig hele McD konseptet. Har aldri vært hyppig gjest på McD, og nå kan jeg ikke se at jeg skal dit igjen noen gang.....

Det er skremmende hvor fort kroppen reagerer på å få "feil" mat, den reagerer både fysisk og psykisk.....en tankevekker for noen av oss.

Skrevet

Barna har sett filmen på skolen, vi foreldrene kjøpte den på dvd her i høst, ...måtte se den...

Jeg ble også kvalm.... både av McD maten og egentlig hele McD konseptet. Har aldri vært hyppig gjest på McD, og nå kan jeg ikke se at jeg skal dit igjen noen gang.....

Det er skremmende hvor fort kroppen reagerer på å få "feil" mat, den reagerer både fysisk og psykisk.....en tankevekker for noen av oss.

''Jeg ble også kvalm.... både av McD maten og egentlig hele McD konseptet. Har aldri vært hyppig gjest på McD, og nå kan jeg ikke se at jeg skal dit igjen noen gang.....''

Samme her. I ungdomstiden var jeg ofte på såkalt snackbar, men i voksen alder er det meget sjeldent, kan vel knapt nok si jeg er der en gang i året. :o)

Det hender en sjelden gang jeg kjøper hamburgertallerken når vi er ute hvis jeg overhodet ikke har lyst på noe annet, men det skjer ikke ofte.

Skrevet

''Min lege er også en meget hyggelig og sympatisk mann. Han sier til meg: Du veier slett ikke for mye. Du er bare litt for kort.''

*Hahahaha* Har vi samme lege? En gang jeg var der med jentungen syntes han hun var stor for alderen. Jeg svarte bare at hun er helt på snittet (jeg svarte vennlig altså) og da smilte han og utbrøt:"Da er hun vel bare stor i forhold til mora!" *Hehe*

Vi stiller vel under gjennomsnitt i høyde noen av oss her ja... Jeg synes jo dog jeg ga min yngste datter det beste utgangspunkt for å bli høy og grei da: 4 kg og 52 cm ved fødsel. I dag er hun 6,5 år, 17 kg og 113cm. Hun sier forresten flere ganger at hun "ikke orker alt lørdagsgodtet" - er hun virkelig mitt barn?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk lyst til å dra på McDonalds jeg.

Skrevet

Jeg fikk lyst til å dra på McDonalds jeg.

Fikk du lyst til å dra på Maccern da du så Supersize me!? Du er et sykt menneske. Syyyykt. ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Fikk du lyst til å dra på Maccern da du så Supersize me!? Du er et sykt menneske. Syyyykt. ;o)

Ja, jeg fikk det :o) Jeg eeeeeeeeelsker burger fra mac`ern, så får alltis lyst på det når jeg ser det. Uansett hvilken sammenheng,

Kanskje det var det jeg skulle prøvd å få i meg i dag :P

Skrevet

Ja, jeg fikk det :o) Jeg eeeeeeeeelsker burger fra mac`ern, så får alltis lyst på det når jeg ser det. Uansett hvilken sammenheng,

Kanskje det var det jeg skulle prøvd å få i meg i dag :P

Virker som om matlysten din er på vei tilbake...*s*

candyqueen_83
Skrevet

Virker som om matlysten din er på vei tilbake...*s*

Hehe ;O) Kanskje en cheeseburger kan friste meg :o) Ikke helt sikker på om jeg hadde fått den ned i dag akkurat..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, men barna har sett den på skolen. De gikk fra å elske McDonalds (og mase om å dra dit) til å nekte å sette sine ben der. Passer meg ypperlig, siden jeg aldri har likt hamburgere.

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg trener av og til, men har ikke særlig glede av det. Ellers blir jeg altfor stiv i alle muskler siden jeg sitter ved datamaskin hele dagen. Jeg går i skogen eller på ski en enkelt gang, men det er ikke det jeg liker best her i livet.

Gjest the super woman
Skrevet

Vel.. det er noe som heter alt med måte, og det er vel her du bommer litt.

Det tror jeg ikke du kan vite særlig mye om.

Gjest the super woman
Skrevet

Nå synes jeg at du virker veldig dømmende. Det finnes faktisk mange mennesker som trener og spiser sunn (og velsmakende) mat fordi det gjør dem godt!!!!

Jeg tror faktisk ikke at jeg blir mer lykkelig om jeg spiser mer usunn mat. (Men jeg vet at jeg får mer hodepine av det)

Jeg har da ikke skrevet at jeg spiser usunn mat.

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg slanker meg ikke, men jeg er veldig glad i å trene. En kombinasjon av disse to er mulig vet du. Elsker å lenge innover i skolgen i skiløypa, en god joggetur, eller trene hjemme, da jeg er så heldig å ha eget lite trimrom. Treningssentre skygger jeg dog unna, det er ikke noe for meg, men enhver må finne den form for aktivitet som passer for en selv. Jeg nyter å kjenne at jeg er i god fysisk form, at jeg kan gjøre absolutt det jeg vil i hverdagen uten at det er pesete eller slitsomt på noe vis.

Jeg har et program på et treningssenter for å få trent alle muskler. Å pese innover i skogen, eller løpe rundt uten å få med seg den storslåtte naturen er ikke noe for meg. Jeg tusler gjerne inn i skogen en vakker sommer dag og undersøker blomster f.eks. Jeg elsker å gå sakte ute i måneskinn og oppleve trolsk stemning.

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg er enig i det du sier, bortsett fra at du mener trening ikke har noen effekt på smerter. Det er ikke riktig.

Jeg har en søster som er avhengig av å trene 2-3 ganger i uka for å holde smertene på avstand. Selv merker jeg også godt at trening som sykling og jogging, noen ganger i uka har en utrolig virkning på mine ledd- og muskelsmerter.

Hvor har jeg skrevet at trening har ikke effekt på smerter?????

Gjest the super woman
Skrevet

''Jeg synes synd på mennesker som bruker hele livet sitt på å løpe rundt i skogen, trene på treningssentre og klage over god mat.''

Man trenger jo ikke holde på slik selv om man vil leve sunt, da. Man trenger ikke være syltynn eller sykle birken hvert år.

Jeg elsker også kunst, litteratur og musikk, men jeg liker å trene også. Jeg vil også gjerne leve lenge og være sprek slik at jeg får mange år med konsertbesøk, byvandring, besøk på kunstutstillinger osv. Derfor passer jeg på å holde meg i form og spise relativt sunt i hverdagen.

Nå er jeg klar over at det ikke er alle som holder seg slank like lett som jeg, altså. Jeg er også klar over at ikke alle liker å trene selv om jeg gjør det. Men jeg tror det er viktig å finne den rette motivasjonen:-)

Jeg har ikke noe ønske om å leve lenge. Jeg vil bare leve godt mens jeg lever.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om å leve lenge. Jeg vil bare leve godt mens jeg lever.

Da er vi to;)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...