Gå til innhold

Jeg orker ikke å slanke meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor har jeg skrevet at trening har ikke effekt på smerter?????

''eg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det.''

Ok, jeg trodde du mente at du ikke trodde på nytten trening hadde mot smerte, men du mente tydeligvis noe annet. Hva er det ikke tror på nytten av trening i forhold til da?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• Glimtipper

4

• caprice

3

• hidi, the scorpion

3

hidi, the scorpion
Skrevet

''eg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det.''

Ok, jeg trodde du mente at du ikke trodde på nytten trening hadde mot smerte, men du mente tydeligvis noe annet. Hva er det ikke tror på nytten av trening i forhold til da?

Trening hjelper ikke mot smertene mine heller, men det gjør "wonders" for musklene:))

Gjest Linnea79
Skrevet

Her støtter jeg deg 100%. Livet er for kort til å leve på en annen måte en hva du trives med!

Det handler om hvilke verdier du har og hva som betyr noe i livet for deg. For deg er dette kanskje å kunne slappe mye av og kose seg med et bedre (gjerne litt usunt) måltid, fremfor å stresse (trene) og spise mat du egentlig ikke liker. Med andre ord pine deg selv!

Hva er poenget med å leve 10 år lengre fordi du lever sunt, dersom du ikke trives med det livet som forlenger levetiden?

Gjest majas mamma
Skrevet

Vi stiller vel under gjennomsnitt i høyde noen av oss her ja... Jeg synes jo dog jeg ga min yngste datter det beste utgangspunkt for å bli høy og grei da: 4 kg og 52 cm ved fødsel. I dag er hun 6,5 år, 17 kg og 113cm. Hun sier forresten flere ganger at hun "ikke orker alt lørdagsgodtet" - er hun virkelig mitt barn?

Lillegutten min var 4,4 kg og 55 cm. I dag er han 1,90. Åssen jeg har klart å få en sånn lang unge går over min forstand. Og hver gang han skal være sånn motbydelig bedreviter, går han bare helt opp til meg, ser NED på meg fra laaaangt der oppe, klapper meg på hodet og sier: Ta det med ro du, lille mamma. Det går nok bra skal du se.

like kjempefestlig hver gang..........grrrrr

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg skrev at jeg hatet å trene, men gjorde det likevel pga. at ellers får jeg stive muskler og vondt i alle ledd......hvordan kan du tolke dette på en annen måte?

Skrevet

Jeg skrev at jeg hatet å trene, men gjorde det likevel pga. at ellers får jeg stive muskler og vondt i alle ledd......hvordan kan du tolke dette på en annen måte?

Den siste setningen din der - "jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det heller" - hvordan skal jeg ellers tolke den?

Gjest the super woman
Skrevet

Den siste setningen din der - "jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det heller" - hvordan skal jeg ellers tolke den?

Du skal tolke det slik at jeg trener ikke hver dag. Vanskeligere er det ikke.

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg tror ikke på nytten av å overdrive trening. Gå hver dag på treningssenter, sykle, jogge osv. Det er en stor del mennesker som overdriver trening.

Skrevet

Det er nok de færreste av oss som trener hver dag, og som ser på det å spise god mat som noe negativt :).

Selv har jeg noen kilo for mye og får ikke til å gå ned i vekt. Allikevel har jeg i mange år prøvd å fokusere på å ha en sunn kropp som er sånn noenlunde i form. Det har jeg fått til, og det er jeg veldig glad for! Jeg håper at når jeg er 60 og 70 så kan jeg fortsette med å gå lange turer, løpe litt og svømme. Kan jeg det, så er det fordi jeg trener nå :). Det er ikke så dumt å bevege seg noen dager i uka. Kan bli spennende å se en del mennesker når de blir eldre - orker de i det hele tatt noe...?

Skrevet

Jeg tror ikke på nytten av å overdrive trening. Gå hver dag på treningssenter, sykle, jogge osv. Det er en stor del mennesker som overdriver trening.

Det kommer jo an på hvorfor man trener da. :o) Jeg prøver å få syklet / jogget / gått en økt 4-5 dager i uka fordi jeg synes det er godt, i tillegg prøver jeg å få tatt en styrkeøkt eller to fordi jeg vil holde kroppen min sterk og sunn. Plages noe med smerter i ledd og muskler og dette forebygger kjempegodt smertene for min del.

Jeg gjør det ikke fordi jeg er treningsnarkoman, men fordi jeg liker det, det er sunt (jeg overdriver det ikke) og det er gøy.

Skrevet

Jeg har da ikke skrevet at jeg spiser usunn mat.

Jeg synes bare at du virker veldig dømmende overfor mennesker som velger å trene/spise slik at de blir slanke.

Mange av oss gjør dette for at det får oss til å føle oss vel. (Ikke nødvendigvis for at kroppen skal være slank, men for å ha energi i hverdagen)

Vi har alle valg, og må ta de følger/konsekvenser valgene våre gir.

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg synes bare at du virker veldig dømmende overfor mennesker som velger å trene/spise slik at de blir slanke.

Mange av oss gjør dette for at det får oss til å føle oss vel. (Ikke nødvendigvis for at kroppen skal være slank, men for å ha energi i hverdagen)

Vi har alle valg, og må ta de følger/konsekvenser valgene våre gir.

Tenk deg nå litt om. Hvem er det som dømmer hvem? Vi som er overvektige får høre overalt at vi er late, selvgode eller uten selvdisiplin. Vi spiser for mye og fråtser i mat som er usunn. Les denne tråden og se kommentarene jeg har fått.

Jeg mener at fokus på kropp og trening som det er i dag er overdrevet og usunt, men jeg har også skrevet at jeg trener innimellom for å få beveget alle ledd. Siden jeg har en sittejobb er jeg nødt til det. Jeg har like mye lov til å dømme dem som trener for mye som de har lov til å dømme meg fordi jeg har en del kilo for mye. Det er en myte at vi overvektige fråtser i usunn mat.

Skrevet

Tenk deg nå litt om. Hvem er det som dømmer hvem? Vi som er overvektige får høre overalt at vi er late, selvgode eller uten selvdisiplin. Vi spiser for mye og fråtser i mat som er usunn. Les denne tråden og se kommentarene jeg har fått.

Jeg mener at fokus på kropp og trening som det er i dag er overdrevet og usunt, men jeg har også skrevet at jeg trener innimellom for å få beveget alle ledd. Siden jeg har en sittejobb er jeg nødt til det. Jeg har like mye lov til å dømme dem som trener for mye som de har lov til å dømme meg fordi jeg har en del kilo for mye. Det er en myte at vi overvektige fråtser i usunn mat.

''Det er en myte at vi overvektige fråtser i usunn mat.''

OK - hva har gjort at du er overvektig, da?

Skrevet

For meg handler det ikke om kilo. Det handler om helsen min.

Det handler også om frihet. Frihet til å klare å løpe med hunden min, frihet til å kunne gå på fjellet. Frihet til å kunne bestemme over sin egen kropp. Det kan man ikke hvis man er betydelig overvektig.

Det handler om tenner, hud og hår. Og frihet til å kjøpe de klærne jeg liker.

For å oppnå dette må man ikke trene mer enn 1 gang i uka + gå en rask tur i frisk luft i ny og ne. I tillegg bør man holde seg unna spesielt usunn mat. Men kose seg av og til.

Det handler også om psykisk helse. Man blir ikke deprimert av å trene eller gå seg en tur i marka. Men det kan man bli av å være overvektig.

Kunst, kultur og mat kan man likevel nyte.

Det er uansett bedre å være overvektig og sunn enn overvektig og usunn..

Skrevet

Jeg fikk lyst til å dra på McDonalds jeg.

Hihi det gjorde jeg også ;-)

Gjest the super woman
Skrevet

''Det er en myte at vi overvektige fråtser i usunn mat.''

OK - hva har gjort at du er overvektig, da?

Tenk igjennom årsakene for overvekt, og la være å spørre så dumt. Snakk om bedømmende mennesker. Hvis du tror at det er fordi vi fråtser i usunn mat så er du dummere enn du har lov å være.

Gjest the super woman
Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor man trener da. :o) Jeg prøver å få syklet / jogget / gått en økt 4-5 dager i uka fordi jeg synes det er godt, i tillegg prøver jeg å få tatt en styrkeøkt eller to fordi jeg vil holde kroppen min sterk og sunn. Plages noe med smerter i ledd og muskler og dette forebygger kjempegodt smertene for min del.

Jeg gjør det ikke fordi jeg er treningsnarkoman, men fordi jeg liker det, det er sunt (jeg overdriver det ikke) og det er gøy.

ja ja ja ja. Fint at du lar deg indoktrinere slik. Er det ikke du som er så superlykkelig med hele ditt liv hele tiden eller`s?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er også glad i god mat og det gode liv.

Men jeg er likeså glad i å være lett til bens, ved god helse med normalt blodtrykk og lave verdier av fettstoffer i blodet. Jeg ønsker være ved god helse så lenge så mulig så jeg får levd godt lengst mulig.

Så jeg passer vekta for å oppnå det. Jeg er ingen sylfide, men jeg holder meg i form og vil ikke tillate meg å bli ordentlig overvektig.

Har en BMI på 25 +/-

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg er også glad i god mat og det gode liv.

Men jeg er likeså glad i å være lett til bens, ved god helse med normalt blodtrykk og lave verdier av fettstoffer i blodet. Jeg ønsker være ved god helse så lenge så mulig så jeg får levd godt lengst mulig.

Så jeg passer vekta for å oppnå det. Jeg er ingen sylfide, men jeg holder meg i form og vil ikke tillate meg å bli ordentlig overvektig.

Har en BMI på 25 +/-

og skal vi overvektige da forstå det slik at du er flinkere enn oss? Eller at du er heldigere enn oss?

Skrevet

Tenk igjennom årsakene for overvekt, og la være å spørre så dumt. Snakk om bedømmende mennesker. Hvis du tror at det er fordi vi fråtser i usunn mat så er du dummere enn du har lov å være.

Jøss, for et svar. Hvorfor vil du ikke svare? Jeg, og de overvektige jeg kjenner - både tidligere og nåværende - ble overvektige fordi vi spiste masse usunn, feit og lite næringsrik mat.

Har du spist salat og drukket vann og blitt overvektig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...