Gå til innhold

Jeg orker ikke å slanke meg

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• Glimtipper

4

• caprice

3

• hidi, the scorpion

3

Skrevet

jaså kanskje jeg dør snart..var det hva du ville formidle til meg+

På ingen som helst måte! Jeg har intet grunnlag for å uttale meg om din helsetilstand.

Men jeg synes at argumentet om at 'det er ikke så viktig å bli gammel, men å ha det bar mens man lever' noen ganger kan bli et ganske fjernt argument.

I utgangspunktet er jeg enig, men noen ganger undrer jeg meg om enkelte av dem som sier slike ting egentlig har det så bra den tiden de lever, ref omtalen av Grannemann.

Skrevet

''Derfor er uttrykket "god mat" likestilt med "usunn mat" feil.''

Helt sant! :o) I går spiste jeg en kyllingfilet, riktignok stekt i bremykt, men det er fordi jeg spiser litt lite fett for tiden, et lass med grønnsaker (blomkål, broccoli, gulrot, squash, paprika og purreløk) + en neve bønnemix. Tillot meg til og med å helle sjyet av kyllingen over grønnsakene (de var kokt i micoren) - mmmm! Sunt og kjempegodt!

Jeg blir derimot nesten kvalm når jeg ser folk kjøre innpå svære burgere og mengder med pommes frites... Joda, det er godt, men jeg vet hva det gjør med kroppen og da frister det ikke lenger. Jeg er også _veldig_ glad i kaker, men klarer heldigvis å styre meg.

Sniker meg bare inn i tråden her: Hva er bønnemix?

Og en ting til: Jeg har forstått det slik at hamburger ikke er så ille når en skal gå ned i vekt, i alle fall dersom en dropper noe av brødet og har mye salat til?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

og skal vi overvektige da forstå det slik at du er flinkere enn oss? Eller at du er heldigere enn oss?

Hvordan du velger tolke hva jeg skriver får du bestemme selv.

Det jeg mener å ha gjort, er et annet valg en deg.

Gjest the super woman
Skrevet

På ingen som helst måte! Jeg har intet grunnlag for å uttale meg om din helsetilstand.

Men jeg synes at argumentet om at 'det er ikke så viktig å bli gammel, men å ha det bar mens man lever' noen ganger kan bli et ganske fjernt argument.

I utgangspunktet er jeg enig, men noen ganger undrer jeg meg om enkelte av dem som sier slike ting egentlig har det så bra den tiden de lever, ref omtalen av Grannemann.

Jeg tror ikke det er opp til noen å definere hva er et godt liv for andre. Hvis du leser igjennom tråden og legger merke til det som foregår rundt deg så er det en redselspropaganda hele tiden i forhold til død. Moderne mennesker er gjerne redde for døden og prøver å skyve den unna.

Jeg røyker ikke, men har gjort det. Sluttet da jeg fikk barn. Jeg forstår hva denne Grannemann mener, og det er vel ingen av oss som kan si at hun hadde levd bedre liv om hun hadde levd asketisk og blitt 80 år.

Synes svaret ditt peker i retning av at du ikke tror på oss som sier slikt, "for dere må da være ulykkelige slik som dere er".

Forresten så spiser jeg vanlig sunn mat til daglig. Jeg verken overspiser eller fråtser i usunn mat.

Skrevet

Sniker meg bare inn i tråden her: Hva er bønnemix?

Og en ting til: Jeg har forstått det slik at hamburger ikke er så ille når en skal gå ned i vekt, i alle fall dersom en dropper noe av brødet og har mye salat til?

Bønnemix var en pakke bønner ferdig til bruk, en mix mellom kikerter, store hvite bønner og en type til, den het rett og slett bare bønnemix.

Skrevet

Bønnemix var en pakke bønner ferdig til bruk, en mix mellom kikerter, store hvite bønner og en type til, den het rett og slett bare bønnemix.

Ferske altså, ikke på boks?

Skrevet

Ferske altså, ikke på boks?

De er kokte og klare for bruk, skal bare varmes. På en liten pappkartong, men de finnes vel hermetiske klare til bruk også. Jeg husker ikke hva merket heter, men kartongen er liten og grønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...