Gå til innhold

Hvor raskt kan NAV ordne med frikort?

Anbefalte innlegg

Gjest frikort
Skrevet

Etter i morgen har jeg faktisk oppnådd frikortbeløpet. Har dere noen erfaringer med hvor fort NAV ordner med frikort?

Gjest Litt ekstra
Skrevet

SÅ raskt du greier å ta deg en tur på trygdekontoret!

Gjest frikort
Skrevet

Ordner de det på dagen?

Skrevet

Ordner de det på dagen?

Det må sendes inn et skjema sentralt til Oslo trodde jeg?

Gjest kinelle
Skrevet

Det må sendes inn et skjema sentralt til Oslo trodde jeg?

De innførte skjema for to år siden og man måtte da sende skjema sammen med kvitteringskortet til nav og få frikort tilsendt. Før det kunne man troppe opp på trygdekontoret å få det mens man ventet. Tok 2 minutter.

Nå har de gått bortifra skjemaet men man må fremdeles sende inn kvitteringskortet til sitt lokale navkontor. Og få frikortet tilsendt i posten. Ifjor ventet jeg 2 mnd... nav... Du får refundert det du har lagt ut i mellomtiden, men du må jo ha økonomi til å legge ut..

Gjest det var før, det...
Skrevet

De stemmer nok ikke helt, nei. Frikortene skrives nå ut sentralt og du får dem i posten.

Gjest kinelle
Skrevet

De innførte skjema for to år siden og man måtte da sende skjema sammen med kvitteringskortet til nav og få frikort tilsendt. Før det kunne man troppe opp på trygdekontoret å få det mens man ventet. Tok 2 minutter.

Nå har de gått bortifra skjemaet men man må fremdeles sende inn kvitteringskortet til sitt lokale navkontor. Og få frikortet tilsendt i posten. Ifjor ventet jeg 2 mnd... nav... Du får refundert det du har lagt ut i mellomtiden, men du må jo ha økonomi til å legge ut..

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Hos oss (i fjor, i alle fall) gikk det 2 dager fra jeg leverte kvitteringskortet og -bunken på NAV-kontoret lokalt. Måtte fylle ut et skjema, mener jeg, med kontoopplysninger siden det skulle sendes videre.

Gjest frikort
Skrevet

jeg har skjønt det sånn at hvis man oppnår frikort før 1 juli, så må man sende inn egenandelskortet til NAV, hvis man oppnår frikort etter 1 juli så får man det automatisk i posten uten å sende noe som helst.

Gjest kinelle
Skrevet

jeg har skjønt det sånn at hvis man oppnår frikort før 1 juli, så må man sende inn egenandelskortet til NAV, hvis man oppnår frikort etter 1 juli så får man det automatisk i posten uten å sende noe som helst.

Fra 1. juli skal alt gå automatisk og pasienten skal ikke behøve å passe på noe (i teorien). Alt man betaler hos behandlere som gir rett til frikort skal automatisk registreres.

Spent på om de får til dette må jeg innrømme :)

Gjest frikort
Skrevet

Fra 1. juli skal alt gå automatisk og pasienten skal ikke behøve å passe på noe (i teorien). Alt man betaler hos behandlere som gir rett til frikort skal automatisk registreres.

''Spent på om de får til dette må jeg innrømme :)''

Jeg er mest spent på hvor lang tid det tar før folk får tilsendt frikortet sitt. Hvis de bruker tre måneder på det er jo noe av vitsen borte.

Gjest kinelle
Skrevet

''Spent på om de får til dette må jeg innrømme :)''

Jeg er mest spent på hvor lang tid det tar før folk får tilsendt frikortet sitt. Hvis de bruker tre måneder på det er jo noe av vitsen borte.

Jeg skal sende inn mitt kvitteringskort i snarlig fremtid, Har ikke penger til å legge ut i flere måneder: Men fjoråret tok det to måneder og navorganiseringen har vel ikke blitt noe bedre i 2009..

håper jeg får det før sommeren ;)

Skrevet

Hva med taxien til og fra legen/behandlingen. Vil den bli registrert også?

Skrevet

Jeg skal sende inn mitt kvitteringskort i snarlig fremtid, Har ikke penger til å legge ut i flere måneder: Men fjoråret tok det to måneder og navorganiseringen har vel ikke blitt noe bedre i 2009..

håper jeg får det før sommeren ;)

Jeg og fikk etter to måneder i fjor og året før gikk det tre.

Skrevet

Nå kom jeg på at jeg må huske på å sende inn kortet for 2009, for å få et lite beløp refundert!

Da jeg sendte inn kortet for 2007, fikk jeg frikort for 2008 tilsendt! Men jeg brukte det jo ikke.

Har bare nådd opp til fribeløpet disse to årene, selv om jeg går fast på noen tabletter.

Gjest vær rask
Skrevet

Sender du det inn nå er det god sjanse for at det ikke tar lang tid. Ikke så mange har fått fullt frikort på denne tiden. Det er verre om et par måneder.

Skrevet

Nå kom jeg på at jeg må huske på å sende inn kortet for 2009, for å få et lite beløp refundert!

Da jeg sendte inn kortet for 2007, fikk jeg frikort for 2008 tilsendt! Men jeg brukte det jo ikke.

Har bare nådd opp til fribeløpet disse to årene, selv om jeg går fast på noen tabletter.

Ja, det skal mye til før en når opp til frikort med "bare" medisiner. Selv bruker jeg daglig flere med. på blå resept, men det blir ikke de store utgiftene av bare dem. Legebesøk o.l. er det som koster...

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, det skal mye til før en når opp til frikort med "bare" medisiner. Selv bruker jeg daglig flere med. på blå resept, men det blir ikke de store utgiftene av bare dem. Legebesøk o.l. er det som koster...

Hos meg er det medisinene som koster, fordi de er så dyre at det koster maksbeløpet hver gang jeg tar ut, dvs. 550 kroner (kanskje det har gått opp i år?) hver gang :s Men jeg oppnår jo uansett alltid frikort i løpet av et år, så det tidligere jo bedre på en måte, så slipper jeg å tenke over om jeg har penger ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hos meg er det medisinene som koster, fordi de er så dyre at det koster maksbeløpet hver gang jeg tar ut, dvs. 550 kroner (kanskje det har gått opp i år?) hver gang :s Men jeg oppnår jo uansett alltid frikort i løpet av et år, så det tidligere jo bedre på en måte, så slipper jeg å tenke over om jeg har penger ;)

Kr 520 er det i år, var i allefall det som stod på regningen min fra Home Care, og der betaler jo jeg max på leveransen nå i januar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...