Gå til innhold

Hvor raskt kan NAV ordne med frikort?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264063889' post='4290495]

Kr 520 er det i år, var i allefall det som stod på regningen min fra Home Care, og der betaler jo jeg max på leveransen nå i januar.

Wuhu, 30 kroner å spare! ;)

Home Care er forøvrig bra :D

Gjest Shira :o)
Skrevet

Wuhu, 30 kroner å spare! ;)

Home Care er forøvrig bra :D

Alle monner drar ;o)

Jeg er strålende fornøyd med Home Care!

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1264064420' post='4290498]

Alle monner drar ;o)

Jeg er strålende fornøyd med Home Care!

Holder de til over hele landet? Jeg har liksom tenkt at det er en Trondheimsbedrift ;)

Det er genialt - før måtte vi hjelpe brukerne å holde oversikt over hvilket utstyr som skulle bestilles, og vi måtte ringe til alle slags leverandører for å få bestilt litt etter litt. Nå er HomeCare på jevnlig besøk hos samtlige brukere (altså de som vi før har bestilt til), de har oversikt over alt som brukes, og beregner selv hvor mye som må bestilles fram til neste gang. Også er de alltid hyggelige og tar seg god tid, sånn at det blir et lite lyspunkt i hverdagen for de som gjerne sitter hjemme alene og føler seg ensomme også :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Holder de til over hele landet? Jeg har liksom tenkt at det er en Trondheimsbedrift ;)

Det er genialt - før måtte vi hjelpe brukerne å holde oversikt over hvilket utstyr som skulle bestilles, og vi måtte ringe til alle slags leverandører for å få bestilt litt etter litt. Nå er HomeCare på jevnlig besøk hos samtlige brukere (altså de som vi før har bestilt til), de har oversikt over alt som brukes, og beregner selv hvor mye som må bestilles fram til neste gang. Også er de alltid hyggelige og tar seg god tid, sånn at det blir et lite lyspunkt i hverdagen for de som gjerne sitter hjemme alene og føler seg ensomme også :)

De leverer i allefall til hele landet, og har hjemmebesøk mange steder. Hos meg tilbyr de ikke besøk, men det er jo ikke akkurat verdens navle jeg bor i ;o)

På fakturaen har de adr SKI, så de har tydligvis kontor der også. Det var Home Care som ordnet med utstyr mens jeg lå på Riksen, og så lagde til fast leveranse til meg. Jeg bare tar kontakt dersom jeg skal endre noe. 1 gang i året sender de meg returkonvolutt og beskjed om at ny resept må sendes. Jeg leverer det bare til fastlegen min, så sender han den inn.

Så det er så knirkefritt og enkelt! På mitt apotek klarer de ikke levere utstyret jeg bruker, så dette er bare en super ordning.

Jeg kan bare tenke meg så OK det må være for dem som må endre på utstyr, finne løsninger osv og ha dem på besøk.

Jippi for Home Care! ;o)

Jeg får det levert på døra hjemme, helt supert, og det er diskre pakker slik at dem som ikke vil flashe hele nabolaget med at de trenger diverse, slipper det.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg og fikk etter to måneder i fjor og året før gikk det tre.

Dette høres jo lovende ut... Det går ihvertfall riktig vei da, de var jo en måned raskere i fjor enn året før for deg :o)

Gjest kinelle
Skrevet

Hva med taxien til og fra legen/behandlingen. Vil den bli registrert også?

Jeg tror den kommer utenom, uten at jeg skal si det 100%.

Kan ikke skjønne hvordan de skal klare å samkjøre med Oslo Taxi, de klarer jo knapt papirrekvisisjoner idag..

Skrevet

Jeg tror den kommer utenom, uten at jeg skal si det 100%.

Kan ikke skjønne hvordan de skal klare å samkjøre med Oslo Taxi, de klarer jo knapt papirrekvisisjoner idag..

Og Oslo Taxi har ikke lov til å ha kjøreturen i dataregisteret heller. Men hvis du ser på egenandelskortet vi har fått i år så er det en ekstra side tilslutt som er kun for taxier.

Stakkars taxisjåfører, det er ikke lett med alt nytt som kommer hele tiden.

Skrevet

Dette høres jo lovende ut... Det går ihvertfall riktig vei da, de var jo en måned raskere i fjor enn året før for deg :o)

Jeg har frikort hvert øyeblikk jeg også, så jeg lurer også på hvor lang tid de bruker på å sende ut frikortet

Gjest om frikort
Skrevet

Jeg har frikort hvert øyeblikk jeg også, så jeg lurer også på hvor lang tid de bruker på å sende ut frikortet

Jeg tror du kommer foran køen. At de som jobber med den biten ennå ikke er hardt presset. I fjor ble jeg også raskt oppe i beløp, og det tok en uke. Sendte en det inn tre uker senere, måtte en vente opp mot et par mnd.

Så sender en det i januar eller begynnelsen av februar tror jeg ikke det tar lange tiden, uansett hvor i landet en bor. Der du bor er der vel ganske stort press. Jeg har utgifter på 600 kr i uken (minst) fremover, så jeg håper de ikke bruker lang tid. Det har jeg ikke råd til på kort basis, men jeg satser på å komme før rushet.

Skrevet

Jeg tror du kommer foran køen. At de som jobber med den biten ennå ikke er hardt presset. I fjor ble jeg også raskt oppe i beløp, og det tok en uke. Sendte en det inn tre uker senere, måtte en vente opp mot et par mnd.

Så sender en det i januar eller begynnelsen av februar tror jeg ikke det tar lange tiden, uansett hvor i landet en bor. Der du bor er der vel ganske stort press. Jeg har utgifter på 600 kr i uken (minst) fremover, så jeg håper de ikke bruker lang tid. Det har jeg ikke råd til på kort basis, men jeg satser på å komme før rushet.

Jeg er irritert. Jeg har fått en regning på 540 kr og jeg har ikke skriver så jeg må gå på poskkontoret og betale

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg sendte inn tidlig i januar i fjor også og ventet noen måneder. Håper du har rett! Men det er ikke min erfaring her jeg bor.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg er irritert. Jeg har fått en regning på 540 kr og jeg har ikke skriver så jeg må gå på poskkontoret og betale

Men kan du ikke betale i nettbank og krysse av for at du vil ha tilsendt kvittering? Det kan jeg ihvertfall krysse av på. Tror det koster litt, men om man gjør det en gang i blandt bare blir det jo ikke de store summene.

Skrevet

Men kan du ikke betale i nettbank og krysse av for at du vil ha tilsendt kvittering? Det kan jeg ihvertfall krysse av på. Tror det koster litt, men om man gjør det en gang i blandt bare blir det jo ikke de store summene.

Jeg kunne bare sende inn regningen sa de på Nav, de visste at det ble betalt uansett

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg kunne bare sende inn regningen sa de på Nav, de visste at det ble betalt uansett

Det var nyttig informasjon! Har ikke priner jeg heller og har en regning. Men har ikke betalt den enda. Skal ringe mitt navkontor en av dagene å sjekke om det holder å sende inn regningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...