Gå til innhold

Når foreldrene driter i ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er morsomt, ja ;)

Uff. Livet mitt oppsummert i et nick - dette er tydlig de to temaene jeg snakker om ;)

Neida - da hadde jo alle visst det, og ingen (nesten-)misforståelser av denne typen ville forekommet :-)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

12

• Glimtipper

8

• løvinne71

7

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Dette er DOL. Jeg bruker ikke navn eller henger ut enkeltpersoner som kan gjenkjennes.

Jeg må ha tråkka av deg foten, eller så har du følt deg utrolig truffet av noe jeg har skrevet.

''Jeg må ha tråkka av deg foten, eller så har du følt deg utrolig truffet av noe jeg har skrevet.

''

Hersketeknikk. Sikker på at du er mann? ;)

Skrevet

''Jeg må ha tråkka av deg foten, eller så har du følt deg utrolig truffet av noe jeg har skrevet.

''

Hersketeknikk. Sikker på at du er mann? ;)

Jeg er 36% homo, så jeg er ikke sikker.

Jeg er sikker på èn sak, jeg skriver ikke her for å fremheve mine egne fortreffelige sider. Jeg er ikke så komplisert, så da er jeg vel mann allikevel.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er sikker på èn sak, jeg skriver ikke her for å fremheve mine egne fortreffelige sider. Jeg er ikke så komplisert, så da er jeg vel mann allikevel.

''Jeg er ikke så komplisert, så da er jeg vel mann allikevel.

''

Du er inne på noe der.

Skrevet

Dette er DOL. Jeg bruker ikke navn eller henger ut enkeltpersoner som kan gjenkjennes.

Jeg må ha tråkka av deg foten, eller så har du følt deg utrolig truffet av noe jeg har skrevet.

Nei. du har nok ikke "tråkka meg på foten"

Barna mine blir/ble godt ivaretatt da de trengte å bli stellt/passet på, og nå er de forsåvidt såpass store at de tar mere vare på, og har ansvar for seg selv, (både mht påkledning og hygiene) så dette er ikke et veldig aktuellt tema for meg.

Men jeg blir litt provosert av din nedlatende holdning, (og behovet for å gi uttrykk for denne,) ovenfor foreldre som, etter ditt syn, ikke vasker barna sine godt nok, ikke gir dem rene nok klær, ikke passer godt nok på dem etc..

Nesten alle innleggene dine kverner om samme tema, så det virker jo som du er over gjennomsnittet pertentelig og opptatt av dette...

Skrevet

Et litt rart spørsmål jeg har vært på nippet til å spørre om mange ganger: Dine initialer er vel aldri B.R.? ;-)

Gjest skjønte ikke helt...
Skrevet

'' På vei ut til bilen møtte jeg kompisen hans. Sent ute som vanlig.'' Dere var sent ute alle sammen. Som vanlig? Dét synes jeg er kritikkverdig :(

Skrevet

...og her kommer enda et innlegg i kjent "Nick-stil" hvor temaet som vanlig handler om hva andre foreldre gjør galt i forhold til barna sine...

Det er tydelig at Nick har et godt øye for å oppfatte kritikkverdige forhold rundt andre foreldres stell og pass av egne unger. Og han har et enda større behov for å formidle dette videre, (Ihvertfall her på DOL,) og gjerne påpeke hvor riktig han gjør ting til sammenligning..

Sorry Nick.

Jeg synes dette begynner å bli litt patetisk..

La nick skrive det han vil, også om påkledning og barneoppdragelse. Likt som morsan poster plenty finn-annonser og Lillemus skriver om puppene sine og ullundertøy ;-D

I denne saken har han da et poeng..! Det er ikke normalt å la en 7-åring gå uten klær tilpasset vær og vind.

Drit i innleggene om du ikke tåler det. DOL er et fritt sted for alle!

Ha en fin dag.

Gjest skjønte du nå?
Skrevet

'' På vei ut til bilen møtte jeg kompisen hans. Sent ute som vanlig.'' Dere var sent ute alle sammen. Som vanlig? Dét synes jeg er kritikkverdig :(

Når jeg følger min førsteklassing til skolen (en dag i uken), så er jeg med inn i garderoben, og så går jeg ut når det ringer inn, etter å ha hjulpet noen av barna med gjenstridig vintertøy, bortkomne innesko og sagt ha det.

De barna jeg da treffer på parkeringsplassen, er sent ute til skolen. Jeg er ikke sent ute :-)

Skrevet

Et litt rart spørsmål jeg har vært på nippet til å spørre om mange ganger: Dine initialer er vel aldri B.R.? ;-)

Ikke treff på en av dem en gang. Er det derfor du er så lunken i forhold til meg? Dårlige erfaringer med vedkommende?

Skrevet

Nick hadde skikkert vært inne i garderoben med nick jr., og da nick skulle ut til bilen etter avleveringen av jr, traff han på kompisen..?

Gjest Fostermor in spe
Skrevet

''Jeg blir nødt til å ta en snakk med mora, men tror ikke det vil føre til noen forandring.''

Ut fra det du skriver nedover i tråden, så er det de dagene faren leverer ungen kommer dårlig kledd. Og siden mora har voldsalarm, betyr det vel at dette ikke er en man kødder med. Så jeg kan ikke se at du skal ta dette opp med mora, hun vet garantert om det allerede, men hva skal hun gjøre? Konfrontere gærningen og få enda mer bank?

Hvis du har et ektefølt engasjement for denne vesle fyren, så sørger du rett og slett for at det er enda et ekstra sett med votter, ullsokker og lue på plassen til Nick Jr., som han som fryser kan få låne ved behov.

Hva barnevernet angår, så er det ikke bare-bare å melde noen dit hvis det er samværsforeldren som bommer. Det vil vel i hovedsak gå ut over mora som tydeligvis har hovedomsorgen.

Gjest girapaapea
Skrevet

Da hadde du sikkert reagert på min sønn når han var mindre også. Det var særdeles lite populært å bruke lue og votter uansett hvor kaldt det var.

Jeg kledde min sønn i både lue, skjerf , vanter og tykk jakke.

Når han kom hjem, slentret han oppover veien med jakken under armen og resten av utsyret i ranselen.

Jeg ville nok være temmelig naiv hvis jeg trodde det var anderledes når han ankom skolen.

Det hendte ofte at han la hele stasen i postkassen på vei til skolen og hentet det på vei hjem. Som en sa her, alt for å slippe. Og dette var ikke bare min sønn, veldig mange ( vi snakker for rundt ti år siden) gjorde det samme. Men det er virkelig godt å høre at det er andre tider nå. Hvis det er slik at barna kler seg etter været nå for tiden.

Jeg hadde noen stunder hvor jeg var temmelig bekymret over min sønns manglende påkledning, men når jeg tenker etter var han ikke noe mer dårlig enn det som vanlig var. Jeg merker vel selv om jeg fryser, sa han ofte. Og det hadde han sikkert rett i.

Skrevet

Jeg skal. Jeg liker henne og har ikke tenkt å lage noe rabalder, bare et lite hint om hva som kan være lurt å passe på. Jeg tror faren er et større problem, det er han som har levert de gangene poden ikke har vært skikkelig kledd. Han er opphavet til voldsalarmen, så han tror jeg ikke er mulig å snakke til.

Nei, hold deg unna ham. Kanskje han ikke burde ha samvær. Men jeg vet hvor vanskelig det kan være å nekte det.

Skrevet

''...det er ikke alltid ting er som det ser ut som.''

Definitivt ikke.

På fellesdelen av foreldremøtet for 3. trinn (tror jeg), var det en lærer som sjokkert fortalte at hun "heromdagen" hadde sett en gutt på vei ut av skolebygningen, kledd i shorts (dette var i februar). Vi grøsset og skammet oss, slik det ble forventet.

Jeg hadde ikke lyst til å lage noe støy foran en fullsatt sal, og er forsåvidt positiv til budskapet hennes om at ungene må ha klær for årstiden. Så jeg holdt meg i ro.

Men det jeg - i motsetning til læreren - visste, var at håndballaget til gutter på 3. trinn trente kl. 16. Dermed gikk de aller fleste rett fra skolen, og det er nok mest naturlig for noen av dem å skifte i "trygge omgivelser" i egen garderobe og deretter snike seg ned i idrettshallen som ligger vegg i vegg med skolen. Gutten skulle altså ikke hjem, men ca. 50 meter ned en bakke. En voksen ville nok trukket på seg yttertøyet utenpå, men for smågutter blir jo dette en helt unødvendig ekstra skifteprosess....

;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes det er godt å se at du bryr deg. Fortsett med det. Ikke alle unger har det like bra.

Skrevet

Nei. du har nok ikke "tråkka meg på foten"

Barna mine blir/ble godt ivaretatt da de trengte å bli stellt/passet på, og nå er de forsåvidt såpass store at de tar mere vare på, og har ansvar for seg selv, (både mht påkledning og hygiene) så dette er ikke et veldig aktuellt tema for meg.

Men jeg blir litt provosert av din nedlatende holdning, (og behovet for å gi uttrykk for denne,) ovenfor foreldre som, etter ditt syn, ikke vasker barna sine godt nok, ikke gir dem rene nok klær, ikke passer godt nok på dem etc..

Nesten alle innleggene dine kverner om samme tema, så det virker jo som du er over gjennomsnittet pertentelig og opptatt av dette...

Helt feil, jeg skriver og svarer på en hel masse annet.

Det heter "å tråkke noen på tærne", men med din reaksjon så syntes jeg det passet best med å tråkke av deg foten.

Skrevet

Ikke treff på en av dem en gang. Er det derfor du er så lunken i forhold til meg? Dårlige erfaringer med vedkommende?

Jeg vet ikke om jeg er spes lunken i forhold til deg, ikke nødvendigvis alltid uenig heller, men du skyter fra hofta - og ofte spurv med kanon - og da blir budskapet ofte litt endimensjonert. Og det og dét nick, har du til felles med BR. Som forøvrig er en person jeg både har satt veldig høyt, men samtidig har blitt veldig provosert av. :)

Skrevet

Helt feil, jeg skriver og svarer på en hel masse annet.

Det heter "å tråkke noen på tærne", men med din reaksjon så syntes jeg det passet best med å tråkke av deg foten.

Må nok skuffe deg med å si at jeg har begge føttene i god behold!

Og siden jeg ikke følte meg truffet av den "ironiske varianten" din, så regnet jeg rett og slett med at det var du som ikke kunne bruke dette uttrykket riktig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...