Gå til innhold

Cosylan


snart 28

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hostet i over en måned nå, og i følge legen har jeg akutt bronkitt. Jeg fikk resept på cosylan. Probelemt er at den ikke virker. Jeg merker ingen effekt i det hele tatt. Har fått foreskrevet 10 ml tre ganger daglig, men har forsøkt opp til 30 ml på en gang uten effekt. Kollegaer kan fortelle at de føler seg døsige og nærmest svimle av å bruke cosylan. Jeg merker som sagt ingenting. Er det slik at denne medisinen ikke virker på alle mennesker? Finnes det alternative midler for slike som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funkerfint

Men... fikk du ikke resept på penicilin?

Cosylan virker knallbra på alle her i huset, men fytti som den smaker. Alternativer vet jeg ikke om, det har vi aldri trengt, men ring legekontoret ditt og spør.

Du kan jo selge resten av flaska di, da, for ifølge ryktene tar finere fruer i moden alder bosatt i Bærum gjerne en liten Cosylan til ettermiddagskaffen. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... fikk du ikke resept på penicilin?

Cosylan virker knallbra på alle her i huset, men fytti som den smaker. Alternativer vet jeg ikke om, det har vi aldri trengt, men ring legekontoret ditt og spør.

Du kan jo selge resten av flaska di, da, for ifølge ryktene tar finere fruer i moden alder bosatt i Bærum gjerne en liten Cosylan til ettermiddagskaffen. He-he.

Nei, fikk ikke penicilin da infeksjonen er forårsaket av virus. :-)

Ja, smaken er virkelig fæl. Også en grunn til at jeg ikke bruke mer av denne medisinen: totalt virkningsløs og smaker vondt.

Host...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men vil bare bemerke at Cosylan har meget god virkning på meg på "rett type hoste".

Har stort sett brukt den for å få sove ved intenst irriterende hoste, og da er den genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funkerfint

Nei, fikk ikke penicilin da infeksjonen er forårsaket av virus. :-)

Ja, smaken er virkelig fæl. Også en grunn til at jeg ikke bruke mer av denne medisinen: totalt virkningsløs og smaker vondt.

Host...

Jøss, finnes det også, altså? Jeg har vel hatt ca en liten million bronkitter i mitt liv, og aldri hørt om at bronkitt går over uten medisiner. Men-men, da lærte jeg noe i dag også.

Jeg kan bare ett merke til hva virkningsfull hostemedisin angår, og det er Solvipect Comp. Men nå husker jeg ikke hva slags hoste den virker mot, men den virker på riktig type hoste.

Ta en telefon til legekontoret ditt og spør, du trenger neppe snakke med legen, de som tar telefonen kan sikkert svare de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Når du har hostet i mer enn en mnd. slik at du fremdeles føler at du trenger hostestillende, bør du sjekkes hos lege om igjen, kanskje med nye blodprøver og evt. et rtg. bilde av lungene..

Cosylan som for de fleste virker hostestillende, har et virkestoff som er en svak narkotisk substans. Det bør ikke tas over lengre tid, og ihvertfall når det ikke funker .

På bronkitisk hoste virker Bronkyl bedre og det kan du få av legen din på respt

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
På 21.1.2010 den 13.21, Gjest Funkerfint skrev:

Jøss, finnes det også, altså? Jeg har vel hatt ca en liten million bronkitter i mitt liv, og aldri hørt om at bronkitt går over uten medisiner. Men-men, da lærte jeg noe i dag også.

 

Jeg kan bare ett merke til hva virkningsfull hostemedisin angår, og det er Solvipect Comp. Men nå husker jeg ikke hva slags hoste den virker mot, men den virker på riktig type hoste.

 

Ta en telefon til legekontoret ditt og spør, du trenger neppe snakke med legen, de som tar telefonen kan sikkert svare de også.

Er det virus så må kroppens eget immunforsvar ta seg av det! Bakteriell infeksjon kan kureres ved antibiotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...