Gå til innhold

Hundeposer

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tar jo med posen på vei hjem da, jeg lar den ikke stå der..:-)

Selv om hundebæsj er nedbrytbart så fryser den jo om vinteren. Da brytes den jo ikke ned etterhvert, sånn at når det tiner skal all bæsjen brytes ned samtidig, og det både lukter og er ekkelt å tråkke oppi....

Det er en type uansvarlighet som gjør at mennesker som ikke liker hunder får blod på tann...med rette egentlig...

Enig.. Man lar aldri bæsjen ligge. Flere ganger har jeg plukket med andres bæsj også hvis den ligger i nærheten av den jeg egentlig skal plukke.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

19

• morsan

12

• hidi, the scorpion

12

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En tanke fra en lykkelig hundeeier som også ser ulempene med å

ha hund.

Å binde posen til hundebandet klarer ikke jeg se som noen bra løsning.

Den vil henge der å dingle att og frem til en veldig irritasjon. Det vil også

være lite igjen å knytte med etter at en knyttet posen igjen

Hvis de kunne bruke samme poser som til matavfall men svarte. Ville det da bli

problem om en la den under mosen eller lignende. Da ville alt bli til jord,

og vi slipper å tråkke på det.

Prøver bare å se noen løsninger slik at alle kan bli fornøyd

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tar jo med posen på vei hjem da, jeg lar den ikke stå der..:-)

Selv om hundebæsj er nedbrytbart så fryser den jo om vinteren. Da brytes den jo ikke ned etterhvert, sånn at når det tiner skal all bæsjen brytes ned samtidig, og det både lukter og er ekkelt å tråkke oppi....

Det er en type uansvarlighet som gjør at mennesker som ikke liker hunder får blod på tann...med rette egentlig...

''Det er en type uansvarlighet som gjør at mennesker som ikke liker hunder får blod på tann...med rette egentlig...''

Sikkert! Men jeg vet at hunde/kattebæsj, blir naturlig nedbrytt i naturen, plastposen blir det ikke!

Skrevet

''Det er en type uansvarlighet som gjør at mennesker som ikke liker hunder får blod på tann...med rette egentlig...''

Sikkert! Men jeg vet at hunde/kattebæsj, blir naturlig nedbrytt i naturen, plastposen blir det ikke!

Men jeg mener ikke at man skal la posen ligge i naturen....jeg mener at man skal kaste den på lik linje med annet søppel.

Hvis man er veldig miljøbevisst, så klarer man sikkert å finne en nedbrytbar type pose som man kan bruke til å ta opp hundebæsj. Det er vel ingen lov som sier at man absolutt må bruke de små svarte selv om de er laget spesielt for dette formålet...

candyqueen_83
Skrevet

Men jeg mener ikke at man skal la posen ligge i naturen....jeg mener at man skal kaste den på lik linje med annet søppel.

Hvis man er veldig miljøbevisst, så klarer man sikkert å finne en nedbrytbar type pose som man kan bruke til å ta opp hundebæsj. Det er vel ingen lov som sier at man absolutt må bruke de små svarte selv om de er laget spesielt for dette formålet...

Det finnes jo nedbrytbare svarte.

Skrevet

Det finnes jo nedbrytbare svarte.

Hvor selges de?

candyqueen_83
Skrevet

Hvor selges de?

I alle dyrebutikker hvertfall.. Men det tar jo evigheter før dem brytes ned også da.

Skrevet

Jeg mener å huske flere tråder om dette emnet - og de har alle vært laaaaaange.

;-)

Skrevet

JA, det er bedre enn å la bæsjen ligge, eller å kaste posen i grøfta.

Men det beste er å finne en offentlig søppelkasse - (f.eks på busskur er det jo alltid slike, og busskur er det jo mange av) - eller vente til man kommer hjem til egen søppelkasse.

Gjest firepile
Skrevet

En tanke fra en lykkelig hundeeier som også ser ulempene med å

ha hund.

Å binde posen til hundebandet klarer ikke jeg se som noen bra løsning.

Den vil henge der å dingle att og frem til en veldig irritasjon. Det vil også

være lite igjen å knytte med etter at en knyttet posen igjen

Hvis de kunne bruke samme poser som til matavfall men svarte. Ville det da bli

problem om en la den under mosen eller lignende. Da ville alt bli til jord,

og vi slipper å tråkke på det.

Prøver bare å se noen løsninger slik at alle kan bli fornøyd

'' Den vil henge der å dingle att og frem til en veldig irritasjon.''

Men for oss med private søppeldunker er disse lorteposene en veldig irritasjon. Og siden det er din hund bør du ta irritasjonen.

Gjest irriterer meg
Skrevet

''Alternativet er nemlig ikke som mange foreslår "at dritten skal bli liggende igjen, eller kaste posen i grøfta".''

Det er vel ingen som foreslår dette som en løsning?

Jeg er helt enig i at det absolutt ikke _burde_ være en løsning, men det er dessverre slik at noen gjør dette.

Nei, de foreslår det ikke som løsning. Men når de argumenterer for hvorfor de gjør det, så trekker flere her fram de løsningene som de eneste aktuelle alternativene. Både trådstarter og cq83 som jeg svarte nå.

Jeg tilhører gruppen som har valgt å ikke ha dyr (surprise!). Og da irriterer det meg når konsekvenser av andres valg om å ha det skal dyttes på meg. Det være seg hundebæsj i søpla, kattetiss ved døra, katter som hopper inn åpne vindu, eller kaniner i blomsterbedet.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg ville ikke irritert meg over det, men jeg har hund selv.

Jeg pleier for øvrig å binde posen fast i kobbelet når jeg har plukket opp etter hunden, og så dingler den der til vi enten kommer hjem eller til en offentlig søppelkasse med lokk. Jeg kan ikke med min beste vilje se at det skal være et problem.

Her er det for øvrig veldig mange som enten lar være å plukke opp, eller som plukker opp og lar posen ligge igjen. Det syns jeg er langt verre enn om de skulle slenge posen i min dunk.

Nå må det sies at jeg bor ikke akkurat i et tett befolket område, så det vil uansett aldri bli haugevis av hundeposer fra fremmede her.

Skrevet

Jeg ville ikke irritert meg over det, men jeg har hund selv.

Jeg pleier for øvrig å binde posen fast i kobbelet når jeg har plukket opp etter hunden, og så dingler den der til vi enten kommer hjem eller til en offentlig søppelkasse med lokk. Jeg kan ikke med min beste vilje se at det skal være et problem.

Her er det for øvrig veldig mange som enten lar være å plukke opp, eller som plukker opp og lar posen ligge igjen. Det syns jeg er langt verre enn om de skulle slenge posen i min dunk.

Nå må det sies at jeg bor ikke akkurat i et tett befolket område, så det vil uansett aldri bli haugevis av hundeposer fra fremmede her.

Jeg fikk et svar fra candyqueen_83 som gikk ut på bioposer 100%

nedbrytbare. Leste om de, og de brytes like fort ned som bæsjen.

Da burde det vel ikke være noe problem å legge den ifra seg ute i naturen.

Godt

skjult så den ikke er til sjenanse for andre. Den forsvinner jo etter 1 mnd.

candyqueen_83
Skrevet

Godt

Den brytes ned på rundt 40 dager i "kompostmiljø". Det er ikke under en stein f.eks. Det vil da ta mye lengre tid, men bedre enn at bæsjen blir liggende på gangveier osv hvertfall.

Gjest Tatjana
Skrevet

Godt

Men hva i all verden er vitsen med å plukke opp etter hunden sin, for å slenge igjen posen ute i naturen?

Ja, jeg leser at posene er nedbrytbare, men poenget er jo at du uansett lar møkka ligge - du bare pakker den inn først. Som om det er noe bedre, liksom.

Gjest firepile
Skrevet

Men hva i all verden er vitsen med å plukke opp etter hunden sin, for å slenge igjen posen ute i naturen?

Ja, jeg leser at posene er nedbrytbare, men poenget er jo at du uansett lar møkka ligge - du bare pakker den inn først. Som om det er noe bedre, liksom.

Det er nå tross alt bedre enn at dritten ligger midt på fortauet.

candyqueen_83
Skrevet

Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER. Finner man noen blader kan man selvfølgelig plukke opp med dem før man kaster det unna.

Gjest Tatjana
Skrevet

Det er nå tross alt bedre enn at dritten ligger midt på fortauet.

Nå skrev jo "bølger":

''Da burde det vel ikke være noe problem å legge den ifra seg ute i naturen. Godt skjult så den ikke er til sjenanse for andre. Den forsvinner jo etter 1 mnd.''

Da kan hun/han bare trekke hunden litt vekk fra stien når den setter seg, slik at den gjør fra seg utenfor der folk tråkker.

Ja, jeg irriterer meg over å finne hundeposer i skogen.

Gjest Tatjana
Skrevet

Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER. Finner man noen blader kan man selvfølgelig plukke opp med dem før man kaster det unna.

''Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER.''

Fullstendig enig. Derfor plukker jeg opp etter hunden min.

Nå bor jeg slik til at jeg for det meste går i skogen, og da er det enkelt: Enten lar jeg hunden gjøre fra seg på stien, og plukker opp etterpå. Og tar med posen til nærmeste søppeldunk.

Eller jeg trekker den vekk fra stien og lar den gjøre fra seg der folk ikke går, hvis jeg har tenkt å la det ligge.

Ja, jeg irriterer meg når jeg finner hundeposer slengt igjen i skogen. Det er søppel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...