Gå til innhold

Hundeposer

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

''Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER.''

Fullstendig enig. Derfor plukker jeg opp etter hunden min.

Nå bor jeg slik til at jeg for det meste går i skogen, og da er det enkelt: Enten lar jeg hunden gjøre fra seg på stien, og plukker opp etterpå. Og tar med posen til nærmeste søppeldunk.

Eller jeg trekker den vekk fra stien og lar den gjøre fra seg der folk ikke går, hvis jeg har tenkt å la det ligge.

Ja, jeg irriterer meg når jeg finner hundeposer slengt igjen i skogen. Det er søppel.

Er det bioposer er det nesten ikke mer søppel enn bæsjen selv.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

19

• morsan

12

• hidi, the scorpion

12

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har fem forskjellige dunker i hjemmet;)

Noe som alle kommuner i Norge etterhvert skal følge....Så gled dere;)

5 hørtes mye ut... men vi har vel muligens det, vi også. 1 egen dunk til papir, en dunk hvor 3 forskjellige fargede poser (plast, mat og restavfall) skal oppi, og en liten kasse til spesialavfall. Er det sånn dere har også?

Synes ikke det er noe problem eller stress dette. Trenger kanskje litt tid å venne seg til det, men det går greit etterhvert.

Gjest Tatjana
Skrevet

Er det bioposer er det nesten ikke mer søppel enn bæsjen selv.

Det er din mening, og det er selvfølgelig helt greit at du syns det.

Jeg syns det er stygt å se svarte plastposer (eller en hvilken som helst annen farge, for den del) slengt igjen i skogen. Søppel er søppel.

Skrevet

Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER. Finner man noen blader kan man selvfølgelig plukke opp med dem før man kaster det unna.

''Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER''

Men kan du være sikker på at alle tråkker der du bruker å tråkke?

Det er noen mikromale friområder innimellom husene her der folk gladelig lar bikkja si skite uten at de plukker opp etter dem, men små barn vil kanskje både leke og ake der.

De hendte mer enn én gang at barnehagebarna kom hjem fra småturer med bæsj på minst ett barn. Og da snakker jeg ikke om barnets egen bleie...;-)

candyqueen_83
Skrevet

''Men man legger den ikke igjen der folk TRÅKKER''

Men kan du være sikker på at alle tråkker der du bruker å tråkke?

Det er noen mikromale friområder innimellom husene her der folk gladelig lar bikkja si skite uten at de plukker opp etter dem, men små barn vil kanskje både leke og ake der.

De hendte mer enn én gang at barnehagebarna kom hjem fra småturer med bæsj på minst ett barn. Og da snakker jeg ikke om barnets egen bleie...;-)

Nå mener jeg ikke i friområder i boligstrøk. Der er det sjelden langt til nærmeste søplekasse. Jeg mener i skogen, utenfor stier, på fjellet osv. Jeg bruker selv ikke bioposer så jeg kaster aldri fra meg posen.

Skrevet

Nå mener jeg ikke i friområder i boligstrøk. Der er det sjelden langt til nærmeste søplekasse. Jeg mener i skogen, utenfor stier, på fjellet osv. Jeg bruker selv ikke bioposer så jeg kaster aldri fra meg posen.

På fjellet og i skogen kan jo selv mennesker måtte gjøre nr 2, og jeg tviler på at noen tar med seg bæsjen hjem igjen! ;-)

Skrevet

Det er nå tross alt bedre enn at dritten ligger midt på fortauet.

Har du forresten vært i Paris?

Hundebæsj ligger på gata selv i de mest fornemme boligstrøkene.

Dvs hundeeierne prøver å få hundene til å gjøre fra seg på den lille firkanten med jord/stein evt metallrist som er rundt trærne som står på noen av fortauene eller gatehjørnene...;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

På fjellet og i skogen kan jo selv mennesker måtte gjøre nr 2, og jeg tviler på at noen tar med seg bæsjen hjem igjen! ;-)

''På fjellet og i skogen kan jo selv mennesker måtte gjøre nr 2, og jeg tviler på at noen tar med seg bæsjen hjem igjen! ;-)''

_Ikke_!

candyqueen_83
Skrevet

Men vi bæsjer som regel ikke på stien eller rett ved siden av som en hund kan gjøre ;O)

Når min hund setter seg ned drar jeg han ikke unna for å få han vekk fra stien. Han får gjøre seg ferdig. Men hender jeg bare tar en bunt med mose, blader osv, og kaster møkka avgårde. Hehe

candyqueen_83
Skrevet

Har du forresten vært i Paris?

Hundebæsj ligger på gata selv i de mest fornemme boligstrøkene.

Dvs hundeeierne prøver å få hundene til å gjøre fra seg på den lille firkanten med jord/stein evt metallrist som er rundt trærne som står på noen av fortauene eller gatehjørnene...;-)

Æsj.. Jeg syns det er griseri å ikke plukke opp :o(

Skrevet

''På fjellet og i skogen kan jo selv mennesker måtte gjøre nr 2, og jeg tviler på at noen tar med seg bæsjen hjem igjen! ;-)''

_Ikke_!

Husker min speiderleder innprentet før vi skulle på haik en gang at vi måtte ta med oss absolutt ALT tilbake til leiren - ikke kaste fra oss noe som helst.

Så la hun til etter en liten kunstpause: Unntatt dopapiret, da.

Bæsjen var ikke engang et tema, selvsagt;-)

Skrevet

Men vi bæsjer som regel ikke på stien eller rett ved siden av som en hund kan gjøre ;O)

Når min hund setter seg ned drar jeg han ikke unna for å få han vekk fra stien. Han får gjøre seg ferdig. Men hender jeg bare tar en bunt med mose, blader osv, og kaster møkka avgårde. Hehe

Det med bladene og borthivinga høres ut som en grei løsning :-)

candyqueen_83
Skrevet

Det med bladene og borthivinga høres ut som en grei løsning :-)

Såfremt bæsjen er fast i konsistensen hvertfall ;O)

Skrevet

Æsj.. Jeg syns det er griseri å ikke plukke opp :o(

Helt enig.

Hvis du ser filmen Pret a porter fra 90-tallet, kan du se flere av stjernene tråkke i hundebæsj i Paris' gater....-

Skrevet

Såfremt bæsjen er fast i konsistensen hvertfall ;O)

*urk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...