Gå til innhold

Hva skal til for å tvangsterilisere noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Fenriss
Skrevet

hvis en psykisk utviklingshemmet ungdom er svært interessert i det andre kjønn, men ikke har noen forståelse for at det er viktig med prevensjon eller kan ta ansvar for det, kan hun da steriliseres med tvang? Eller vil man først og fremst forsøke med spiral.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• morsan

6

• Bookworm

5

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

''Eller vil man først og fremst forsøke med spiral.''

Synes jeg vitner om det utrolige kalde samfunnet vi lever i!

Et av verdens rikeste land, så har vi ikke råd til de svakeste?

Det du snakker om vitner mer om nazisme og raserenhet, enn noe annet fornuftig.

Skam deg!

Skrevet

Skam deg!

''Et av verdens rikeste land, så har vi ikke råd til de svakeste?

''

Kan du ikke begrunne hvorfor du mener dette? Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver dette som følge av det som sto i hovedinnlegget.

candyqueen_83
Skrevet

''

Kan du ikke begrunne hvorfor du mener dette? Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver dette som følge av det som sto i hovedinnlegget.

Jeg skjønte heller ikke det.

hidi, the scorpion
Skrevet

''

''Kan du ikke begrunne hvorfor du mener dette? Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver dette som følge av det som sto i hovedinnlegget.''

Jeg er definitivt i mot tvangssterilisering. Og nekte noen å få barn, er en alvorlig avgjørelse.

Er det bare downs syndrome, man bør nekte eller alle med veldig lav IQ, hvor skal grensene gå? Hva med kvinner som har tatt x-antall aborter, bør hun også sees på som uskikket mor...?

candyqueen_83
Skrevet

''Kan du ikke begrunne hvorfor du mener dette? Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver dette som følge av det som sto i hovedinnlegget.''

Jeg er definitivt i mot tvangssterilisering. Og nekte noen å få barn, er en alvorlig avgjørelse.

Er det bare downs syndrome, man bør nekte eller alle med veldig lav IQ, hvor skal grensene gå? Hva med kvinner som har tatt x-antall aborter, bør hun også sees på som uskikket mor...?

Siden du fremhevet spiralen trodde jeg du mente selve den.

Gjest majas mamma
Skrevet

Skam deg!

''Det du snakker om vitner mer om nazisme og raserenhet, enn noe annet fornuftig.''

Hvordan i all verden kan du trekke en slik slutning? Spørsmålet er vel ikke snakk om å frembringe en "herrerase", men et spørsmål om hvordan man kan hindre en person som ikke er helt i stand til å vare på seg selv til å bli gravid. For ett menneske som ikke er i stand til å ta vare på seg selv er heller ikke i stand til å ta vare på et barn. Og skal man da utsette denne personen for flere svangerskap for deretter bli nødt til å ta barna fra dem? Selv om de nok ikke er i stand til å ta vare på ett barn vil de allikevel sørge over de barna som ble tatt fra dem.

Dette har ingenting med rasehygiene å gjøre.

Men det går jo an å hindre svangerskap uten å gå til et så alvorlig og ugjenkallelig skritt som sterilisering.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det du snakker om vitner mer om nazisme og raserenhet, enn noe annet fornuftig.''

Hvordan i all verden kan du trekke en slik slutning? Spørsmålet er vel ikke snakk om å frembringe en "herrerase", men et spørsmål om hvordan man kan hindre en person som ikke er helt i stand til å vare på seg selv til å bli gravid. For ett menneske som ikke er i stand til å ta vare på seg selv er heller ikke i stand til å ta vare på et barn. Og skal man da utsette denne personen for flere svangerskap for deretter bli nødt til å ta barna fra dem? Selv om de nok ikke er i stand til å ta vare på ett barn vil de allikevel sørge over de barna som ble tatt fra dem.

Dette har ingenting med rasehygiene å gjøre.

Men det går jo an å hindre svangerskap uten å gå til et så alvorlig og ugjenkallelig skritt som sterilisering.

''Hvordan i all verden kan du trekke en slik slutning? Spørsmålet er vel ikke snakk om å frembringe en "herrerase", men et spørsmål om hvordan man kan hindre en person som ikke er helt i stand til å vare på seg selv til å bli gravid. For ett menneske som ikke er i stand til å ta vare på seg selv er heller ikke i stand til å ta vare på et barn. Og skal man da utsette denne personen for flere svangerskap for deretter bli nødt til å ta barna fra dem? Selv om de nok ikke er i stand til å ta vare på ett barn vil de allikevel sørge over de barna som ble tatt fra dem. Dette har ingenting med rasehygiene å gjøre.''

Hva vet du om hvem som kan ta seg av barn? Tror du ikke at utviklingshemmede, kan ta seg av et barn med litt hjelp? Eller har du laget et eget skjema for hva som er liv eller ikke?

Hva du definerer som liv, betyr ikke at det er definisjonen på liv!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det burde kanskje ikke være så vanskelig å fikse problemet i og med at vedkommende er umyndiggjort...

Stygt sagt, SMIR!

Gjest Fenriss
Skrevet

''Det du snakker om vitner mer om nazisme og raserenhet''

Du tror kanskje downs syndrom er arvelig, at barnet også ville blitt psykisk utviklingshemmet?

Nei. Så det har ingenting med raserenhet å gjøre.

Kanskje noen med psykisk utviklingshemming ville følt seg diskriminert nå, men Jeg mener at ikke alle bør få barn. Om en person ikke har noen kunnskaper eller forutsetninger for å forstå hva et barn trenger, hvorfor risikerere å sette barn til verden da? Og hvem skal ta seg av barnet? barnevernet?

Eller mener noen at alle uansett utviklingshemming har rett til å få barn?

Gjest Fenriss
Skrevet

Det burde kanskje ikke være så vanskelig å fikse problemet i og med at vedkommende er umyndiggjort...

Er man umyndiggjort før man er 18?

Men jeg skulle visst hva som er mest vanlig. Er det sterilisering eller forskjellige prevensjonsformer?

Skrevet

Psykisk utviklingshemmede er gjerne tilknyttet en miljøarbeidertjeneste på en eller annen måte, men de aller fleste er ikke umyndiggjort og har full bestemmelsesrett. Man kan da gå inn og snakke om prevensjon og viktigheten av dette evnt. hjelp til å huske på prevensjonen, men vedkommende bestemmer selv hva han/hun ønsker av assistanse eller ikke. Vi kan oppfordre, men ikke bestemme/tvinge.

Skrevet

Utviklingshemmede er ikke umyndiggjorte, da må de være meget dårlig fungerende.

Gjest Fenriss
Skrevet

''Hvordan i all verden kan du trekke en slik slutning? Spørsmålet er vel ikke snakk om å frembringe en "herrerase", men et spørsmål om hvordan man kan hindre en person som ikke er helt i stand til å vare på seg selv til å bli gravid. For ett menneske som ikke er i stand til å ta vare på seg selv er heller ikke i stand til å ta vare på et barn. Og skal man da utsette denne personen for flere svangerskap for deretter bli nødt til å ta barna fra dem? Selv om de nok ikke er i stand til å ta vare på ett barn vil de allikevel sørge over de barna som ble tatt fra dem. Dette har ingenting med rasehygiene å gjøre.''

Hva vet du om hvem som kan ta seg av barn? Tror du ikke at utviklingshemmede, kan ta seg av et barn med litt hjelp? Eller har du laget et eget skjema for hva som er liv eller ikke?

Denne jenta som jeg opprinnelig tenkte på i innlegget, har svært liten impulskontroll når hun blir sint. Når det skjer så lugger hun meg med begge hender, det er såpass kraftig at jeg må ha hjelp til å komme ut av grepet hennes. Så hyler hun gjerne en time etterpå.

Ville du hatt en slik mor?

Skrevet

Utviklingshemmede blir aldri myndige.

Joda, når de er 18år.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje noen med psykisk utviklingshemming ville følt seg diskriminert nå, men Jeg mener at ikke alle bør få barn. Om en person ikke har noen kunnskaper eller forutsetninger for å forstå hva et barn trenger, hvorfor risikerere å sette barn til verden da? Og hvem skal ta seg av barnet? barnevernet?

Eller mener noen at alle uansett utviklingshemming har rett til å få barn?

Er det alles rett å få barn?

Man bruker eggdonasjon, sæddonasjon, en annen kvinnes livmor, for å få barn, men vi skal nekte to "utviklingshemmede" å få barn med den naturlige metoden?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nå er du helt jordet. Sorry! ;-)

Skrevet

Skam deg!

Hva i all verden?

Å hindre svangerskap for jenter som aldri kan eller bør ta seg av et barn er da en god ting? Det er ikke bare å gå gravid og føde heller.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Man bruker eggdonasjon, sæddonasjon, en annen kvinnes livmor, for å få barn, men vi skal nekte to "utviklingshemmede" å få barn med den naturlige metoden?

Tenkt deg om litt da. Ville du ha hatt to med f.eks downs som foreldre?

Gjest firepile
Skrevet

''Er det alles rett å få barn? ''

Nei, det er det ikke. Man bør absolutt ikke få barn hvis man ikke kan ta vare på det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...