Gå til innhold

Mer bryllup... skikk og bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Da får han bruke livkjole, for der brukes ikke slips! ;-)''

Men der brukes jo sløyfe og den festes vel også rundt halsen...

Ja, men hun _sa_ jo _slips_!! ;-) Og sløyfe er ikke slips. Man måste vara precis, förstås!

Skrevet

Ja, men hun _sa_ jo _slips_!! ;-) Og sløyfe er ikke slips. Man måste vara precis, förstås!

*Knegg*

Skrevet

Regner med at sløyfe kommer i samme kategori som slips... Og var det opp til gubben hadde han gått i olabukser og t-skjorte.

Skrevet

Regner med at sløyfe kommer i samme kategori som slips... Og var det opp til gubben hadde han gått i olabukser og t-skjorte.

Hørtes schtiiilig ut... -/

Gjest lage det til en felles dag
Skrevet

Har sjekket saken, og den eneste forskjellen på min bunad er at jeg som gift kan ha sølvbelte... Vi har brudekrone i slekta, men jeg rekker ikke å få langt nok hår til å feste den.

Jeg ville funnet ut (i samråd med mannen) hva dere virkelig vil. Og så må dere jenke dere litt til hverandre. Helt greit at dere ikke har helt matchende antrekk, men det er jo hyggelig om dere ser ut som om dere er brudepar i samme bryllup..

Et skikkelig bryllup koster en del uansett, så om du vil ha bunad med brudekronen som hører til i din familie, finner du en flink frisør som kan feste den for deg. Med clip-on hår, eller noe påsveiset hår, eller bare løshår med mye spenner i eller hva som helst. Klart det går!

Men bor du litt utenfor storbyen, må du kanskje reise litt for å få det gjort, tanta di som driver frisøralong i sokkelen hjemme fikser kanskje ikke dette..

Dere kan ha bunader i kirken og en kul kjole / dress til middagen / festen. Fotografen foreviger begge antrekkene.

Men gå sammen om å gjøre dette til deres felles og store dag, ikke en dag hvor dere kjører hvert deres løp..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...