Gå til innhold

Dere med migrene evt partner/andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at sjokolade er et produkt som trigger sykdommen. Men kan én sjokolade gi utslaget samme døgn som den er inntatt?

Har nå bemerket meg det et par ganger, så det hadde vært interessant å høre andres erfaring.

Skrevet

Det skulle være med at/når en ikke har spist sjokolade siden forrige anfall.

Skrevet

Selv har jeg aldri reagert på sjokolade. Jeg reagerer på et forskjøvet døgn (trenger ikke være mer enn et par timer), alkohol eller hormoner. Eggløsning, mensen og graviditet.

Gjest migrain
Skrevet

Selv har jeg aldri reagert på sjokolade. Jeg reagerer på et forskjøvet døgn (trenger ikke være mer enn et par timer), alkohol eller hormoner. Eggløsning, mensen og graviditet.

Som en nevrolog sa til meg en gang, så er det å stå opp for sent noe av vet verste en kan gjøre i forhold til å trigge migrene. Det er også min erfaring. Og rødvin kan også gjøre det i mitt tilfelle.

Skrevet

Spiste jeg en del sjokolade, eller enda verre drakk sjokolade eller spiste sjokoladepudding, gikk det vel høyden noen få timer før jeg merket det.

Skrevet

Jeg kan noen ganger reagere veldig kjapt på sjokolade, bare minutter etter inntak, men reagerer ikke hver gang jeg spiser det. Migrenen må ligge latent.

Gjest majas mamma
Skrevet

Sterkt krydret mat, sjokolade og annet snop, samt brus ( ikke light-variant) kan være med på å utløse migreneanfall hos mannen. Men da må den ligge litt latent. Ellers har han det siste året gått jevnlig til naprapat. Han har funnet låsninger i nakke og rygg, og løser opp dette. Da kan han være bra en stund, og når anfallene begynner igjen er det på tide med en ny time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...