Gå til innhold

29 år, singel og glad i fest

Anbefalte innlegg

Gjest Party girl
Skrevet

Hvor ofte er det ok å feste/ gå ut på byen som barnløs, singel 29 åring?

Jeg må innrømme at jeg går ut hver eneste helg. Ikke nødvendigvis for å finne meg en potensiell partner. Foretrekker feks utesteder som ikke er typisk sjekke - se og bli sett steder. Jeg går derimot ut for å møte venner og fordi jeg er glad i alkohol og feststemning. Drikker meg sjeldent stupfull og tar sjeldent med meg nye gutter hjem. Har ikke hatt så mange one night stands for å si det sånn. Har derimot et par faste elskere.

Er det sosialt akseptert å leve slik i min alder? Eller bør jeg skjerpe meg?

Spør fordi jeg merker jo at det blir færre og færre på min egen alder de plassene jeg foretrekker å vanke. De fleste er 20-26 år. Er jeg rett og slett for gammel?

Skrevet

Høres helt greit ut, synes jeg. Er du selv fornøyd med det, ser jeg ingen grunn til at du skal føle på det. Kos deg. :)

Gjest ett par år eldre
Skrevet

Lucky you! Jeg er ett par år eldre og blandt mine venner går det i bleiesnakk og skilsmisser. Nå er jeg på flyttefot til en større by for å få leve det livet du lever. Venner og impulsive turer, gjøre akkurat hva man vil, ut på byen etc. Jeg er ikke klar for familielivet enda. Så lenge du selv føler livet er ok, nyt det og kjør på!

Skrevet

Party on girl og nyt livet :-D

Kan fort bli for alvorlig og kjedelig.

Gjest hr's-tjener
Skrevet

Du bør skjerpe deg. Dette er i høyeste grad syn i henhold til Bibelen. Velg den rette vei før det er for sent!

Skrevet

Så lenge du er fornøyd og har det bra, så er det ikke så viktig hva andre syns.

Kos deg :-)

Skrevet

Hmmm.... merker nå at årene har gått, for da jeg selv var 29 kunne jeg nok funnet på å lure på om jeg var for gammel til slikt, for det var såpasslenge siden jeg selv var bare f eks 25.

Men nå synes jeg 25-åringene og 29-åringene er like unge!! ;)

Party on, girl, men helt uavhengig av alder vil jeg si at det aldri er noen fordel å drikke seg stupfull, så jeg vil råde deg til å gå fra at du "sjelden" drikker deg stupfull til at du "så og si aldri" drikker deg stupfull! :-)

Skrevet

For meg virker det som et veldig kjedelig og overfladisk liv, men på en annen måte så skjønner jeg jo at du gjør det også for hva ellers skal du finne på?

Så hvis du trives med dette så er det vel greit? Du bør bare passe på så du ikke drikker for mye, du kan fort utvikle problemer i forhold til alkohol.

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva som er sosialt akseptert så lenge du liker dette og ikke drikker så ofte at det kan bli et problem?

Gå ut så ofte du vil selv :)

Gjest Elextra
Skrevet

For meg virker det som et veldig kjedelig og overfladisk liv, men på en annen måte så skjønner jeg jo at du gjør det også for hva ellers skal du finne på?

Så hvis du trives med dette så er det vel greit? Du bør bare passe på så du ikke drikker for mye, du kan fort utvikle problemer i forhold til alkohol.

''For meg virker det som et veldig kjedelig og overfladisk liv,''

Hun går ut og møter venner og det følger gjerne med alkohol - er dette så annerledes om det skjer ute eller om det skjer hjemme hos noen? Jeg skjønner ikke at dette nødvendigvis er så overfladisk.

Gjest Elextra
Skrevet

Nyt det mens du kan :-).

Tiden kommer sikkert når du også sitter stuck med barn og forpliktelser på alle kanter. Lev som du vil nå, gå ut, kos deg og vær glad!

Om noen år blir du kanskje lei, men det er jo like greit!

Gjest en_dannet_kulturell_voksen
Skrevet

Hun går ut og møter venner og det følger gjerne med alkohol - er dette så annerledes om det skjer ute eller om det skjer hjemme hos noen? Jeg skjønner ikke at dette nødvendigvis er så overfladisk.

Men kan jo kose seg hjemme i sin egen stue med Kafka og Jazz?

Skrevet

Det er ingen forskjell på om det er hjemme hos noen heller, men hvis jeg ikke skulle ha gjort annet hver helg så hadde ikke det vært noe bra liv for meg og dermed også blitt overfladisk hvis jeg ikke fikk mer ut av livet mitt.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ingen forskjell på om det er hjemme hos noen heller, men hvis jeg ikke skulle ha gjort annet hver helg så hadde ikke det vært noe bra liv for meg og dermed også blitt overfladisk hvis jeg ikke fikk mer ut av livet mitt.

''hvis jeg ikke skulle ha gjort annet hver helg''

Det vet vi da ingen ting om? For alt vi vet kan hun løpe marka rundt, gå på litterære foredrag eller drive med akvarellmaling det meste av helgene.

Gjest Elextra
Skrevet

Men kan jo kose seg hjemme i sin egen stue med Kafka og Jazz?

''Men kan jo kose seg hjemme i sin egen stue med Kafka og Jazz?''

Ikke tilfredsstillende i lengden om man er et sosialt menneske.

Skrevet

''hvis jeg ikke skulle ha gjort annet hver helg''

Det vet vi da ingen ting om? For alt vi vet kan hun løpe marka rundt, gå på litterære foredrag eller drive med akvarellmaling det meste av helgene.

Vel, da får du lese innlegget hennes en gang til.

''Jeg må innrømme at jeg går ut hver eneste helg''

Gjest Elextra
Skrevet

Vel, da får du lese innlegget hennes en gang til.

''Jeg må innrømme at jeg går ut hver eneste helg''

Jeg så det, men kan ikke se at det å gå ut i helgen nødvendigvis sperrer for andre aktiviteter.

Da jeg var singel gikk jeg også ut de aller fleste helger, men var samtidig aktiv på andre fronter.

Skrevet

Jeg så det, men kan ikke se at det å gå ut i helgen nødvendigvis sperrer for andre aktiviteter.

Da jeg var singel gikk jeg også ut de aller fleste helger, men var samtidig aktiv på andre fronter.

''Jeg så det, men kan ikke se at det å gå ut i helgen nødvendigvis sperrer for andre aktiviteter''

Enig i det, men det har jeg heller ikke kommentert.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg så det, men kan ikke se at det å gå ut i helgen nødvendigvis sperrer for andre aktiviteter''

Enig i det, men det har jeg heller ikke kommentert.

Jo, du sa jo at det sperret for annet iom følgende:

''men hvis jeg ikke skulle ha gjort annet hver helg så hadde ikke det vært noe bra liv for meg og dermed også blitt overfladisk hvis jeg ikke fikk mer ut av livet mitt.''

Jeg poengterte at man kan få mye (annet) ut av livet selv om man går ut en kveld hver helg.

Vel, dette blir kverulering...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...