Gå til innhold

Utbrent/utslitt - mange spm.

Anbefalte innlegg

En venn har vært sykemeldt pga. utbrenthet/totalt utslitthet i nesten 1 år.

Vil Trygdekontoret nærmest automatis dekke opphold ved et rehabiliteringssenter hvis han får plass?

Er det vanlig behandling å sende noen på rehabilitering? (legen har ikke tatt dette opp)

Er det noen (lege, trygdekontor, arbeidsgiver) som har et ansvar for å hjelpe pasienten i jungelen av trygd, mulige støtteordninger etc?

Kan du/dere anbefale en lege/psykolog som er spes. gode på denne problemstilllingen?

Han har forsøkt å trene, endret kosthold vesentlig. Formen går opp og ned, men fremdeles kan han bli totalt utmattet. Er dette utbrenthet eller er det noe annet?

Er det noe vi venner kan gjøre (bortsett fra å være tilgjengelig)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34177-utbrentutslitt-mange-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Utbrenthet" er depresjon inntil det motsatte er bevist?

Har han prøvd antidepressiva og eller kognitiv psykoterapi?

Det er vanskelig å anbefale en behandler når det overhode ikke oppgis bosted. Fylke er et minimum.

"Utbrenthet" er depresjon inntil det motsatte er bevist?

Har han prøvd antidepressiva og eller kognitiv psykoterapi?

Det er vanskelig å anbefale en behandler når det overhode ikke oppgis bosted. Fylke er et minimum.

Uff, beklager.

Bosted Oslo.

Han går til en psykosynteseterapaut. Er dette annerkjent av legestanden?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Uff, beklager.

Bosted Oslo.

Han går til en psykosynteseterapaut. Er dette annerkjent av legestanden?

Jeg har i hvert fall aldri hørt om en "psykosynteseterapeut". Derfor kan jeg heller ikke si noe mer om det.

Jeg synes han burde vært vurdert mhp depresjon av en psykiater.

Han kan henvises til den psykiatriske poliklinikk han tilhører av fastlegen sin.

Gjest (Anonymous)

Utbrent/utslitt.

Har i lang tid vært rammet av

"utbrenthet" uten at hverken jeg eller legen har visst hva det var. En fortvilet situasjon. Kroppen føles som å ha vært igjennom en skikkelig influensa. I tillegg til mange konkrete andre plager. Dette er også noe som er forholdsvis nytt for mange leger, men er nok en fremtidig folkesykdom, - DESSVERRE! Har tatt alle slags prøver, inkl. hjernescanning. Slitsomt.

Fint om du ringer tlf. 61 23 43 99 - Trygve

Gjest ikke nikke

Utbrent/utslitt.

Har i lang tid vært rammet av

"utbrenthet" uten at hverken jeg eller legen har visst hva det var. En fortvilet situasjon. Kroppen føles som å ha vært igjennom en skikkelig influensa. I tillegg til mange konkrete andre plager. Dette er også noe som er forholdsvis nytt for mange leger, men er nok en fremtidig folkesykdom, - DESSVERRE! Har tatt alle slags prøver, inkl. hjernescanning. Slitsomt.

Fint om du ringer tlf. 61 23 43 99 - Trygve

Hei!

Har vært og er delvis i samme situasjon. Ta en titt på sidene til Morges ME forening:

www.me-forening.no

De er behjelpelige med mye info og svar på mange spørsmål.

-uvurderlig hjelp for meg!

lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...