Gå til innhold

litt i sjokk nå - ang strømregning

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

ca 90 kvm her og bruker 24 000. Gammelt trekkfullt hus uten isolasjon i gulvene etc,

*brr*

Blir litt annerledes med hus enn blokk da :o) Men det hørtes litt dyrt ut ja..

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

10

• Dorthe

5

• Sør

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest strøm er dyrt!
Skrevet

Det må være noe feil et sted. Du kan umulig ha brukt så mye da. Om du ikke har begge varmeovnene på fullt store deler av tida da.

Om sommeren har jeg ikke på varmeovnene i det hele tatt siden jeg bor i leilighetskomplex og har toppleiligheten og dermed får en del varme fra de andre leilighetene.

Om vinteren varmer jeg såklart men ikke full styrke.

Gjest firepile
Skrevet

Jeg mener 12 januar 2009. Altså har jeg fått en etterregning på 5800Kr for hele 2009. Forbruk i 2009 har vært 15955kwh

Høres ikke helt usannsynlig ut det hvis du har betalt spotpris.

Men nesten 16000 kWh for en leilighet høres veldig mye ut (hvis den ikke er gammel og trekkfull). Sikker på at dette stemmer?

hidi, the scorpion
Skrevet

Leiligheten er ikke mer enn 50kvm:-/

Har kun to varmeovner så fatter ikke hvordan jeg kan ha brukt så mye strøm

Du ringer selvfølgelig til elverket på mandag, og ber om en forklaring!

Hørtes sinnsykt mye ut i mine ører:(

Skjønner veldig godt din fortvilelse, fy flaten, for et sjokk å få på nyåret, når vi alle er fattige.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Høres ikke helt usannsynlig ut det hvis du har betalt spotpris.

Men nesten 16000 kWh for en leilighet høres veldig mye ut (hvis den ikke er gammel og trekkfull). Sikker på at dette stemmer?

Bygget jeg bor i er gammelt, men leiligheten ble totalrenovert og nyoppusset i 2008, men det har vel kanskje ikke så mye å si.

Jeg fikk forøvrig ikke en sånn regning som dette i begynnelesen av 2009 for året 2008 og har ikke endret produktavtale siden jeg jeg flyttet inn i leiligheten.

Hvordan kan jeg sjekke om jeg virkerlig har brukt 16000kwh?

Skrevet

Bygget jeg bor i er gammelt, men leiligheten ble totalrenovert og nyoppusset i 2008, men det har vel kanskje ikke så mye å si.

Jeg fikk forøvrig ikke en sånn regning som dette i begynnelesen av 2009 for året 2008 og har ikke endret produktavtale siden jeg jeg flyttet inn i leiligheten.

Sender du inn forbruket på nettet? Vi kan få opp en graf som viser strømforbruket siste år, i alle fall kunne vi det tidligere.

Skrevet

Hei,

Du kan vanligvis logge deg på webben hos leverandøren din, og sjekke hva måleren stod på da den ble avlest.

Har du sent inn verdier annenhver måned i 2009? Hvis ikke er jo det som har skjedd at det har underestimert i 2009, og så korrigert nå.

Med vennlig hilsen

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Hei,

Du kan vanligvis logge deg på webben hos leverandøren din, og sjekke hva måleren stod på da den ble avlest.

Har du sent inn verdier annenhver måned i 2009? Hvis ikke er jo det som har skjedd at det har underestimert i 2009, og så korrigert nå.

Med vennlig hilsen

Ja jeg har sendt inn verdiene hver eneste gang via sms

Men takk, skal se om jeg finner passordet slik at jeg kan logge meg inn på "min side" hos leverandøren

Skrevet

Ja jeg har sendt inn verdiene hver eneste gang via sms

Men takk, skal se om jeg finner passordet slik at jeg kan logge meg inn på "min side" hos leverandøren

Har du sjekket om disse pengene faktisk er for forbruk, eller er à conto (som skal dekke neste år)?

Sjekke du strømkalkulatoren nedenfor?

Med vennlig hilsen

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Men nå gikk det opp noe her. Jeg registrerer strømforbruket mitt hos EB Nett som er nettleier. Det er de som sender brev annenhver mnd om at jeg må registrere forbruket.

Hallingkraft er kraftleverandøren, men har aldri registrert forbruk hos dem. Har heller aldri fått noe brev om at jeg skal gjøre det.

Men burde jeg har registret forbruket hos Hallingkraft også? Hvorfor har jeg aldri fått brev av dem om at det er tid for strømavlesning isåfall?

Jeg ser på regningen at jeg har betalt A kontobeløp i 2009 med et antatt forbruk på 5902kwh. Men jeg har da hatt en virkelig forbruk på visstnok nesten 16000kwh.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Har du sjekket om disse pengene faktisk er for forbruk, eller er à conto (som skal dekke neste år)?

Sjekke du strømkalkulatoren nedenfor?

Med vennlig hilsen

Det er for året 2009, ikke for 2010.

Sjekket strømkalkulatoren men de hadde ikke Hallingkraft som leverandør. Men utifra den så stemmer det nok at jeg har betalt for lite med et forbruk på 16000kwh. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke har fått regninger baser på virkelig forbruk i stedet for A konto beløp regninger med et antatt forbruk på 5900kwh.

Jeg flyttet inn i leiligheten i begynnelsen av 2008 og fikk aldri noe slik regning for året 2008 i 2009.

candyqueen_83
Skrevet

Sjekket strømkalkulatoren men de hadde ikke Hallingkraft som leverandør. Men utifra den så stemmer det nok at jeg har betalt for lite med et forbruk på 16000kwh. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke har fått regninger baser på virkelig forbruk i stedet for A konto beløp regninger med et antatt forbruk på 5900kwh.

Jeg flyttet inn i leiligheten i begynnelsen av 2008 og fikk aldri noe slik regning for året 2008 i 2009.

Vi har også a konto, men jeg syns det var lite å beregne 5000 kwh da. Ikke rart du får mye å betale nå. Hvor mye har du betalt pr mnd egentlig?

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Vi har også a konto, men jeg syns det var lite å beregne 5000 kwh da. Ikke rart du får mye å betale nå. Hvor mye har du betalt pr mnd egentlig?

Totalt i strøm inkl nettleie har jeg betalt 9500kr for 2009.

Skrevet

Dette er vel en "restregning". Så det er betalt for lite i løpet av året eller?

Vi fikk hvertfall igjen 3500 i januar, fordi vi hadde betalt for mye.

Her er det en praksis vi med fastpris ikke er kjent med ser jeg... :)

candyqueen_83
Skrevet

Totalt i strøm inkl nettleie har jeg betalt 9500kr for 2009.

Og det var beregnet for 5000 kwh? Hørtes dyrt ut.

Vi har brukt i underkant av 10000 kwh, og har betalt 740 kr pr mnd. Det blir omtrent den samme summen som deg. Vi fikk igjen 3500 kr. Merkelig.

Du får ringe på mandag og finne ut hva som er galt. Tror ikke du har brukt såpass mye.

candyqueen_83
Skrevet

Her er det en praksis vi med fastpris ikke er kjent med ser jeg... :)

Vi har a konto.. Betaler en fast sum hver mnd utifra et stipulert(?) forbruk.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Og det var beregnet for 5000 kwh? Hørtes dyrt ut.

Vi har brukt i underkant av 10000 kwh, og har betalt 740 kr pr mnd. Det blir omtrent den samme summen som deg. Vi fikk igjen 3500 kr. Merkelig.

Du får ringe på mandag og finne ut hva som er galt. Tror ikke du har brukt såpass mye.

Ja jeg har altså betalt 9500kr inkl nettleie basert på et forbrukt på 5902kwh.

Men 740kr hva kanskje ikke inkl nettleie?

candyqueen_83
Skrevet

Ja jeg har altså betalt 9500kr inkl nettleie basert på et forbrukt på 5902kwh.

Men 740kr hva kanskje ikke inkl nettleie?

Hmm.. Det er jeg ikke sikker på. Men tror ikke vi har fått noen regning utenom. Alt går fast gjennom husleia i borettslaget.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Hmm.. Det er jeg ikke sikker på. Men tror ikke vi har fått noen regning utenom. Alt går fast gjennom husleia i borettslaget.

Ok. Jeg får ringe Hallingkraft på mandag og høre med de. Er nok stygt redd for at jeg bare pent må betale:/

Gjest firepile
Skrevet

Du har ikke gjort en feil ved måleravlesningen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...