Gå til innhold

litt i sjokk nå - ang strømregning

Anbefalte innlegg

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Du har ikke gjort en feil ved måleravlesningen?

Ser ikke sånn ut. Fra 01.01.09 til 01.05.09, altså 4 mnd har jeg hatt et forbruk på tilsammen nesten 8000kwh, og det er her den største ekstrautgiften ligger. Målerstanden ble lest av av strømtilsynet 01.12.09, så hvis jeg hadde lest av feil tidligere så hadde dette blitt korrigert for i desember.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

10

• Dorthe

5

• Sør

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Ser ikke sånn ut. Fra 01.01.09 til 01.05.09, altså 4 mnd har jeg hatt et forbruk på tilsammen nesten 8000kwh, og det er her den største ekstrautgiften ligger. Målerstanden ble lest av av strømtilsynet 01.12.09, så hvis jeg hadde lest av feil tidligere så hadde dette blitt korrigert for i desember.

Jeg kan ikke skjønne at du kan ha brukt så mye jeg. 8000 kwh på 4 mnd??

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at du kan ha brukt så mye jeg. 8000 kwh på 4 mnd??

Ja, det høres jo ganske så mye ut..

Skrevet

8000 kwh på 4 mnd? Det er mer enn jeg bruker på ett år... Jeg bruker ca. 7500 kwh i året, tror jeg. Ut fra strømregningene ligger nok forbruket omtrent der i alle fall.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

8000 kwh på 4 mnd? Det er mer enn jeg bruker på ett år... Jeg bruker ca. 7500 kwh i året, tror jeg. Ut fra strømregningene ligger nok forbruket omtrent der i alle fall.

Og hvor stor er leiligheten din? Den jeg bor i er ikke mer enn 50kvm

Skrevet

Og hvor stor er leiligheten din? Den jeg bor i er ikke mer enn 50kvm

84 m2, men jeg bruker lite strøm altså.

Gjest dyrt med strøm
Skrevet

84 m2, men jeg bruker lite strøm altså.

Så du bruker 8000 kwh i en 84kvm leilighet, og jeg bruker 16000kwh i en 50 kvm leilighet.

Jeg trodde ikke brukte så innmari mye strøm jeg heller. Vasker klær maks en gang i uken, og kjører oppvaskmaskin gjennomsnittelig 2-3 ganger i uken. Har to varmeovner, og varmekabler på kjøkken og bad som står på med halv styrke om vinteren, avslått om sommeren.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så du bruker 8000 kwh i en 84kvm leilighet, og jeg bruker 16000kwh i en 50 kvm leilighet.

Jeg trodde ikke brukte så innmari mye strøm jeg heller. Vasker klær maks en gang i uken, og kjører oppvaskmaskin gjennomsnittelig 2-3 ganger i uken. Har to varmeovner, og varmekabler på kjøkken og bad som står på med halv styrke om vinteren, avslått om sommeren.

Du _bare_ må ringe din elprodusent!

Skrevet

Vi har a konto.. Betaler en fast sum hver mnd utifra et stipulert(?) forbruk.

Skjønner. Jeg sms'er inn måletall jeg - og merker ikke noe til differansen på 0.42 pr kwt og 12 pr kwt siden jeg har en fast avtale om 0.42..

Skrevet

ca 90 kvm her og bruker 24 000. Gammelt trekkfullt hus uten isolasjon i gulvene etc,

*brr*

Jeg har 89 og bruker 16 000 og blokka er 20 år

Skrevet

Jeg har 120 kvm i et gammelt hus, og bruker ca. 21 000. Noe som tilsvarer ca. 18/1900 i mnd. Jeg betaler a kto. hver mnd. ut i fra beregnet (forrige års) forbruk. Og det pleier ikke å gi noen store sjokkskader når det gjelder årsoppgjøret:-)

Skrevet

Jeg har 120 kvm i et gammelt hus, og bruker ca. 21 000. Noe som tilsvarer ca. 18/1900 i mnd. Jeg betaler a kto. hver mnd. ut i fra beregnet (forrige års) forbruk. Og det pleier ikke å gi noen store sjokkskader når det gjelder årsoppgjøret:-)

Jeg lar dem trekke strømmen automatisk, jeg aner ikke hva jeg betaler ;o)

Kan kanskje være like greit

Skrevet

Jeg lar dem trekke strømmen automatisk, jeg aner ikke hva jeg betaler ;o)

Kan kanskje være like greit

Ja..jo :-) Jeghar i hvert fall brukt mye mer strøm hittil i år enn i fjor. Kulda gir utslag på strømforbruket, selv om jeg også fyrer med ved. Og jeg har brukt panelovner som jeg aldri har brukt før de 11 årene jeg har bodd her.

Skrevet

Ja..jo :-) Jeghar i hvert fall brukt mye mer strøm hittil i år enn i fjor. Kulda gir utslag på strømforbruket, selv om jeg også fyrer med ved. Og jeg har brukt panelovner som jeg aldri har brukt før de 11 årene jeg har bodd her.

Jeg har bare en panelovn som er brukanes og en liten oljeovn på 250 W i år så hos meg har det vært iskalt den siste perioden. Butikkene er utsolgt for oljeovner da og panelovene her som ikke virker har strømlediningen rett ut av veggen og kan derfor ikke byttes uten av en elektriker

Skrevet

Om jeg ikke husker riv ruskende galt ble dette huset bygget på 1800-tallet. Visstnok ble veggene i akkurat min leilighet etterisolert på 80-tallet, men ikke gulvet - og vinduene lekker som en sil (du vil ikke sitte i nærheten av dem for å si det slik).

Gleder meg til vi finner noe å kjøpe!

Vi klarte klemme det ned til 21 000 et år men da var det 13-14 grader innendørs rimelig konstant, NOE ubehagelig.

Skrevet

Jeg har bare en panelovn som er brukanes og en liten oljeovn på 250 W i år så hos meg har det vært iskalt den siste perioden. Butikkene er utsolgt for oljeovner da og panelovene her som ikke virker har strømlediningen rett ut av veggen og kan derfor ikke byttes uten av en elektriker

Si fra hvis du trenger hjelp, Dorthe.

*klem*

Skrevet

Si fra hvis du trenger hjelp, Dorthe.

*klem*

Takk skal du ha :o)

Skrevet

Om jeg ikke husker riv ruskende galt ble dette huset bygget på 1800-tallet. Visstnok ble veggene i akkurat min leilighet etterisolert på 80-tallet, men ikke gulvet - og vinduene lekker som en sil (du vil ikke sitte i nærheten av dem for å si det slik).

Gleder meg til vi finner noe å kjøpe!

Vi klarte klemme det ned til 21 000 et år men da var det 13-14 grader innendørs rimelig konstant, NOE ubehagelig.

Det var mye kaldere i den gamle leiligheten min fra 1896. Jeg trivdes bedre i den gamle leiligheten, men det er bedre og enklere å bo i en nyere leilighet selv om denne er dårlig isolert og det trekker fra vinduene.

Den er til og med ryddig, noen den gamle aldri ble. Men nå har jeg bodd her i fem år allerede så ny og gammel blir kanskje litt feil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...