Gå til innhold

Hvordan varmer man opp et rom med vedovn raskest

Gjest Skjønner ikke helt dette med vedovner..

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønner ikke helt dette med vedovner..
Skrevet

Hvordan varmer man opp stua med en vedovn raskest? Ved å ha fullt åpent trekk, middels trekk eller veldig lite trekk?

Gjest Vedgubben
Skrevet

Full trekk, men det forusetter at du har lufteventiler i stua. Hvis ikke sett vinduene på gløtt.

Skrevet

Du skal ha fart i ovnen og da er det full trekk som gjelder. Jeg fyrer forresten kun med full trekk, da brenner peisen min så fint atte:-)

Skal trekken skrus helt ned så skal det være kun glør igjen.

Skrevet

Du skal ha fart i ovnen og da er det full trekk som gjelder. Jeg fyrer forresten kun med full trekk, da brenner peisen min så fint atte:-)

Skal trekken skrus helt ned så skal det være kun glør igjen.

''Du skal ha fart i ovnen og da er det full trekk som gjelder. Jeg fyrer forresten kun med full trekk, da brenner peisen min så fint atte:-)''

Vi har ovnsdøra på gløtt de første 5 min til veden har blitt varm kan du si, deretter lukker vi døra og trekken, både oppe og nede, er nesten lukket. Da blir det fort godt og varmt her hos oss. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Du skal ha fart i ovnen og da er det full trekk som gjelder. Jeg fyrer forresten kun med full trekk, da brenner peisen min så fint atte:-)''

Vi har ovnsdøra på gløtt de første 5 min til veden har blitt varm kan du si, deretter lukker vi døra og trekken, både oppe og nede, er nesten lukket. Da blir det fort godt og varmt her hos oss. :o)

''Vi har ovnsdøra på gløtt de første 5 min til veden har blitt varm kan du si, deretter lukker vi døra og trekken, både oppe og nede, er nesten lukket. Da blir det fort godt og varmt her hos oss. :o)''

I følge all informasjon jeg har fått, så er dere bare en hårsbredd fra pipebrann!

Skrevet

Jeg også har døra litt på gløtt i de første minuttene. Men å fyre uten trekk kan være skummelt fordi det kan samle seg mye sot i pipa og det kan igjen føre til pipebrann.

Men det kan jo være at dere har veldig god trekk selv om trekken er igjen.

Jeg har så og si ikke sot i pipa og feiern er svært så fornøyd:-)

Skrevet

Jeg også har døra litt på gløtt i de første minuttene. Men å fyre uten trekk kan være skummelt fordi det kan samle seg mye sot i pipa og det kan igjen føre til pipebrann.

Men det kan jo være at dere har veldig god trekk selv om trekken er igjen.

Jeg har så og si ikke sot i pipa og feiern er svært så fornøyd:-)

Det er god trekk og trekkene er ikke helt lukket da, det brenner godt i ovnen altså, ikke bare glør. Meg bekjent har ikke feieren hatt noe å bemerke når han har vært her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...