Gå til innhold

Slutte å føle seg som far etter 32 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest denne artikkelen http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3473721.ece i Aftenposten reagerer jeg særlig på at mannen som ble intervjuet plutselig ikke føler seg som far lenger. Jeg bare lurer, her har han fulgt opp barnet sitt tett og fungert som far hele oppveksten til barnet blir 32. Selv om han da får vite at han ikke er biologisk far til barnet, har han jo fungert som far til det nå voksne barnet, og barnet ser jo på han som far. Det har jo heller ikke visst om noen annen far.. Det er ikke bare å "skru av" disse følelsene vel?? Tenker litt som så at JA, han føler seg lurt og bedratt og har betalt mye penger osv, men på lengre sikt - blir det egentlig SÅ mye forskjellig enn adoptivforeldre? Biologisk er han kanskje ikke faren, men i praksis er han jo det?

Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke noe problemer med å forstå han heller. Han har tross alt blitt lurt og bedratt i 32 år.

At han ikke føler seg som far er jo ikke noe rart, men det betyr jo ikke at han ikke er glad i barnet. Det er stor forskjell på å ta til seg et barn som ikke er ditt og bli lurt på en slik måte.

Det er svært spesiell situasjon han har kommet opp i og det er helt på trynet at moren til barnet slipper unna så lett. Hun burde ha visst at det var stor sjanse for at det var en annen far til barnet og det burde hun ha blitt straffet for så lenge hun ikke sier i fra. Mest sannsynlig har hun visst det hele tiden at han ikke var faren.

Fy f... for et kvinnfolk.

Skrevet

Tja, jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke noe problemer med å forstå han heller. Han har tross alt blitt lurt og bedratt i 32 år.

At han ikke føler seg som far er jo ikke noe rart, men det betyr jo ikke at han ikke er glad i barnet. Det er stor forskjell på å ta til seg et barn som ikke er ditt og bli lurt på en slik måte.

Det er svært spesiell situasjon han har kommet opp i og det er helt på trynet at moren til barnet slipper unna så lett. Hun burde ha visst at det var stor sjanse for at det var en annen far til barnet og det burde hun ha blitt straffet for så lenge hun ikke sier i fra. Mest sannsynlig har hun visst det hele tiden at han ikke var faren.

Fy f... for et kvinnfolk.

I en spørrespalte i et norskt ukeblad rådet en advokat en kvinne til å ikke si noe til mannen sin, etter at hun var gravid etter utroskap. Husker jeg stusset veldig på det.

Skrevet

I en spørrespalte i et norskt ukeblad rådet en advokat en kvinne til å ikke si noe til mannen sin, etter at hun var gravid etter utroskap. Husker jeg stusset veldig på det.

Det har jo også gått begge veier. Det var ikke lett å bevise farskap før. Så en del menn har nektet, selv om de var faren. Hvordan det ble avgjort i rettsaker vet jeg likevel ikke.

Skrevet

Jeg tenkte også som deg - og dessuten "stakkars barn". Selv om du er 32 må det være vondt å høre den man har trodd at har elsket deg betingelsesløst i 32 år formulere seg på denne måten.

Skrevet

Det har jo også gått begge veier. Det var ikke lett å bevise farskap før. Så en del menn har nektet, selv om de var faren. Hvordan det ble avgjort i rettsaker vet jeg likevel ikke.

Det er vel sånn fortsatt også? At man ikke kan tvinge en mann til å skrive under på farskapsattest siden man ikke kan tvinge han til å ta DNA-test? (eller kan man det?)

Skrevet

Det er vel sånn fortsatt også? At man ikke kan tvinge en mann til å skrive under på farskapsattest siden man ikke kan tvinge han til å ta DNA-test? (eller kan man det?)

Jeg tror man kan tvinge de grunnet barnebidrag. I dag er vel alt enklere begge veier sånn sett.

Skrevet

Det er helt utrolig at det er mulig å være så kynisk at en mann skal lures og bedras hele livet. Det er stygt gjort.

Skrevet

Enda godt at det finnes metoder i dag som kan bevise dette 100 %.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er helt utrolig at det er mulig å være så kynisk at en mann skal lures og bedras hele livet. Det er stygt gjort.

''Det er helt utrolig at det er mulig å være så kynisk at en mann skal lures og bedras hele livet. Det er stygt gjort.''

I mine øyne er det en kriminell handling. En mor vet hvor mange hun har hatt sex med, og da single ut èn mann, bare fordi barnet skal ha en far, og hun en inntekt, burde være kriminelt:(

Det er direkte ondskap mot far og barn, som jeg finner uverdig i vårt samfunn!

Skrevet

''Det er helt utrolig at det er mulig å være så kynisk at en mann skal lures og bedras hele livet. Det er stygt gjort.''

I mine øyne er det en kriminell handling. En mor vet hvor mange hun har hatt sex med, og da single ut èn mann, bare fordi barnet skal ha en far, og hun en inntekt, burde være kriminelt:(

Det er direkte ondskap mot far og barn, som jeg finner uverdig i vårt samfunn!

Det er jeg helt enig i. Dette burde ha blitt straffet.

Skrevet

Trist sak.

I slike saker ville jeg helst trodd at det føltes trist at man ikke lenger er "far" - med mindre man har vært skeptisk til farskapet hele tiden, da, og/eller man ikke har væært særlig sammen med barnet.

Og så trist det m¨å være for den unge kvinnen å miste faren sin på denne måten.

Skrevet

Enig, og hun har jo ikke bare lurt (eks)-mannen heller - hun har i aller høyeste grad lurt sitt eget barn.

Rart at de ikke tenker på _det_ i det minste.

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig, og hun har jo ikke bare lurt (eks)-mannen heller - hun har i aller høyeste grad lurt sitt eget barn.

Det er rett og slett forkastelig:(

Har ingen sympati med slike kvinner.

Skrevet

Helt enig, det er mye tragisk i en slik sak, så jeg fatter ikke hva kvinnen tenker på og slettes ikke hva rettsapparatet tenker på.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Helt enig, det er mye tragisk i en slik sak, så jeg fatter ikke hva kvinnen tenker på og slettes ikke hva rettsapparatet tenker på.

Det er to ofre. Han som ble lurt og jenta som trodde hun kjente sin far.

Stakkars dem. De har det helt grusomt på hver sin måte.

Mor burde vært straffet. Det der er jo lureri på det groveste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...