Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

Gjest Trikollio
Skrevet

Jeg leste videre og ser at han har hatt tilgang til mat. Da tror jeg at han kunne ha overlevd. Det er væske i mat.

Skrevet

Nei, det er uten mat og vann sånn som jeg forstår det. De snakker om to forskjellige menn, hvorav den ene uttaler seg fra sykesengen og den andre ennå ikke er hentet ut, men de har kontakt med han. Det er den siste som har tilgang på mat...

Gjest firepile
Skrevet

Jeg leste videre og ser at han har hatt tilgang til mat. Da tror jeg at han kunne ha overlevd. Det er væske i mat.

Det står da vitterlig: "Fra sykesenga forteller han hvordan han overlevde uten mat".

Gjest bøtteknitt
Skrevet

Det står da vitterlig: "Fra sykesenga forteller han hvordan han overlevde uten mat".

Jo, men han hadde jo drukket sin egen urin = væske

Skrevet

uff, begynner å bli lei av det haiti nyhetene nå altså...

Gjest Trikollio
Skrevet

Det er tungt å ta innover seg all den elendigheten ja. Vurderer å ikke lese aviser mer.

Skrevet

Det er tungt å ta innover seg all den elendigheten ja. Vurderer å ikke lese aviser mer.

av en eller annen grunn så tenker jeg ikke så mye over det som skjer der, for slike ting skjer der hele tiden.. mulig jeg er kald men..

Skrevet

Jeg fikk så inderlig lyst til å filleriste deg, og lese det Arnulf Øverland skrev før andre verdenskrig til deg:

===

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme!

===

Ta det til deg!

Skrevet

Jeg fikk så inderlig lyst til å filleriste deg, og lese det Arnulf Øverland skrev før andre verdenskrig til deg:

===

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer deg selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:

Du har ikke lov til å gå der å glemme!

===

Ta det til deg!

tenk hvor mye vi skal gå å tenke på om vi skal tenke på alt det som skjer rundt i verden..

Det går ikke EN dag uten at det skjer noe nedi der..

Selvfølgelig er det trist, men ikke noe jeg går rundt å tenker på..

Har nok med mitt..

Gjest Niccola
Skrevet

av en eller annen grunn så tenker jeg ikke så mye over det som skjer der, for slike ting skjer der hele tiden.. mulig jeg er kald men..

"slike ting skjer der hele tiden"

Ehh... hallo... det gjør det faktisk ikke. Les fler aviser.

Skrevet

"slike ting skjer der hele tiden"

Ehh... hallo... det gjør det faktisk ikke. Les fler aviser.

snakker ikke om bare jordskjelv nå da.. Og snakker heller ikke om akkurat i haiti.. når jeg sier "der nede", så mener jeg i de fattig-landene...

Skrevet

tenk hvor mye vi skal gå å tenke på om vi skal tenke på alt det som skjer rundt i verden..

Det går ikke EN dag uten at det skjer noe nedi der..

Selvfølgelig er det trist, men ikke noe jeg går rundt å tenker på..

Har nok med mitt..

Det er rimelig lenge siden flere hundre tusen mennesker ble drept i en naturkatastrofe, og selv om vi alle har vårt (og noen har mer enn andre) så er problemene for de aller fleste i Norge for bagateller å regne.

Og selvsagt hjelper det ikke at man tenker på det, men kanskje tankene kan føre til litt action?

Med vennlig hilsen

Skrevet

snakker ikke om bare jordskjelv nå da.. Og snakker heller ikke om akkurat i haiti.. når jeg sier "der nede", så mener jeg i de fattig-landene...

Det gjør det faktisk ikke bedre for folk på Haiti at folk i Somalia også har problemer.

"Nedi der" er faktisk 99,9% av verdens befolkning, og de som bor der er individer. Akkurat som deg og meg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det gjør det faktisk ikke bedre for folk på Haiti at folk i Somalia også har problemer.

"Nedi der" er faktisk 99,9% av verdens befolkning, og de som bor der er individer. Akkurat som deg og meg.

Med vennlig hilsen

ja, og det er vanlig at vi hører om dette nesten hver dag. Derfor blir det til slutt at man ikke tenker over dette lengre..

Man slutter å bry seg til slutt...

Skrevet

ja, og det er vanlig at vi hører om dette nesten hver dag. Derfor blir det til slutt at man ikke tenker over dette lengre..

Har du vurdert å gjøre noe med det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

gjøre noe med det? Hva kan man gjøre? ingenting!

ikke vil jeg det heller, dessverre...

Skrevet

Har du vurdert å gjøre noe med det?

Med vennlig hilsen

gjøre noe med det? Hva kan man gjøre? ingenting! ikke vil jeg det heller, dessverre...

Gjest Elextra
Skrevet

''slike ting skjer der hele tiden.''

!?

Det gjør det faktisk ikke. Mye ille skjer i verden, men det er utrolig sjelden det skjer slike naturkatastrofer. Siste gang noe sammenlignbart skjedde var vel under tsunamien i 2004 - for drøye fem år siden.

Skrevet

gjøre noe med det? Hva kan man gjøre? ingenting! ikke vil jeg det heller, dessverre...

Hvis du ikke VIL, så siterer jeg Arnulf Øverland (les innlegg ovenfor).

Du kan være med i Leger uten Grenser, Røde Kors, Unicef, og et utall andre organisasjoner som redder menneskers liv.

Du kan sende penger.

Du kan oppmuntre andre til å sende penger.

Det er noe av det DU kan gjøre, og det utgjør en ENORM forskjell for f. eks. et sultende barn på Haiti.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...