Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men da er det jammen fint at du via f eks DOL "treffer" folk som er litt annerledes enn dem du omgås med til vanlig, slik at du kanskje skjønner at det ikke nødvendigvis er den måten dine venner oppfører seg på som er den eneste saliggjørende! :-D

ikke bare venner som er slik.. og vi er nok heelt sikkert ikke de eneste som er slik :)

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

Skrevet

Krig og drap og slike ting?

Er du kanskje blant de som ikke er så glad i krig og fred og sånn?

ikke dum deg ut da...

du skjønner godt hva jeg sikter til...

Skrevet

Det er jo nettopp det du sier, og derfor er det så mange som reagerer på det du skriver.

Nei, selvsagt er ikke alle medlemmer, men de aller fleste gir noe når slikt skjer. Og så godt som ALLE bryr seg når slike ufattelige tragedier ruller over TV-skjermene våre.

Det er en tragedie av bibelske dimensjoner, og det blir enda verre av at folk nå stjeler/selger småbarn.

Du burde ta en skikkelig omgang i tenkeboksen med deg selv.

Med vennlig hilsen

selvfølgelig bryr jeg meg når jeg synes det er trist ?

men da er jeg vel en av flere tusen som ikke gir noe til de, og en av flere tusen som ikke gråter når jeg ser slikt på tv...

Skrevet

ikke bare venner som er slik.. og vi er nok heelt sikkert ikke de eneste som er slik :)

Det gjør det faktisk verre, ikke bedre.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

ikke dum deg ut da...

du skjønner godt hva jeg sikter til...

''du skjønner godt hva jeg sikter til...''

Nei, faktisk ikke. Selv om det skjer mye vondt her i verden, og folk blir drept hver eneste dag, er det faktisk ganske "spektakulært" at over hundre tusen dør over i løpet av få dager grunnet en naturkatastrofe.

Skrevet

Nei, dessverre finnes ddet nok "for mange" som er slik!

Men det er ikke slik at det finnes bare to ytterligheter: den ene der man gråter dagen lang fordi det er så fælt og gir bort penger hver eneste gang det skjer noe og til absolutt alle organisasjonene, og på dne andre side "couldn't care less" om hva som skjer i disse uggabugga-landene...

De aller, aller, fleste er slike at de gir til _enkelte_ organisasjoner/innsamlingsaksjoner _innimellom_, og at de i det minste synes det er fælt at slike ting skjer.

Skrevet

Da bør du kanskje finne noen andre mennesker å omgås, som kan påvirke deg i en annen retning. Det er normalt å la seg berøre, selv om en fortsetter å fungere i forhold til sitt eget liv. Det er et valg for meg å la meg berøre.

Små barn får lemmer amputert uten bedøvelse etter å ha ligget i mange døgn alene, etter å ha mistet hele sin familie. Hvis man ikke kan la en tåre renne for det, hva skal en da gråte av?

da er jeg vel bare ikke en av de som gråter av akkurat dette...

Gjest Elextra
Skrevet

Du interesserer deg ikke for om dine medmennesker lever eller dør?

Hva er du? Sosiopat?

*rister på hodet*

''Hva er du? Sosiopat?''

Tror du er inne på noe. Det er ganske sørgelig.

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Selv om det skjer mye vondt her i verden, og folk blir drept hver eneste dag, er det faktisk ganske "spektakulært" at over hundre tusen dør over i løpet av få dager grunnet en naturkatastrofe.

ja, trist er det..

Skrevet

Det gjør det faktisk verre, ikke bedre.

Med vennlig hilsen

ok..

Skrevet

selvfølgelig bryr jeg meg når jeg synes det er trist ?

men da er jeg vel en av flere tusen som ikke gir noe til de, og en av flere tusen som ikke gråter når jeg ser slikt på tv...

Det er faktisk to poeng her:

1) At "normale mennesker" faktisk reagerer når 200000 medmennesker blir drept, og livet til ufattelig mange andre lutfattige mennesker blir lagt i ruiner. Og overlevende barn blir solgt til pedofile.

2) At man faktisk har såpass innsikt at man forstår at man sitter på ufattelige ressurser, og faktisk KAN (og bør) gjøre noe for å hjelpe dine medmennesker - enten det er å jobbe for Røde Kors, eller i det minste å sende noen penger.

Når du tilsynelatende gjør verken det ene eller det andre, så bør du i hvert fall forstå hvorfor folk reagerer?

Skrevet

Har ikke noe å si om de er religiøse eller ikke...

Har bare ikke interesse av det...

:)

Jeg er helt sjokkert over det å lese det du skriver. Du virker rett og slett litt enkel i toppetasjen.

Som en annen her skriver, jeg hadde blitt skremt om jeg klarte å være så likegyldig til "sånt" (som du selv kaller det).

Skrevet

da er jeg vel bare ikke en av de som gråter av akkurat dette...

Det virker ikke bare som om du ikke gråter, men mer som om du ikke bryr deg.

Og det er virkelig bekymringsfullt. Inklusive for deg selv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver, meg__123. Jeg oppfatter det som du ikke bryr deg om eller har interesse av at andre mennesker har det vondt om du ikke kjenner de personlig, og dermed ikke føler behov for å hjelpe i noen grad.

Ingen av oss burde tenke på vonde ting 24/7, enten det gjelder oss selv eller andre. Men vi burde tenke nok til å handle i så stor grad som vi kan. For noen er det å gi penger, for andre er det frivillig arbeid i nærmiljøet eller i et annet land.

Enig

Skrevet

Nei, dessverre finnes ddet nok "for mange" som er slik!

Men det er ikke slik at det finnes bare to ytterligheter: den ene der man gråter dagen lang fordi det er så fælt og gir bort penger hver eneste gang det skjer noe og til absolutt alle organisasjonene, og på dne andre side "couldn't care less" om hva som skjer i disse uggabugga-landene...

De aller, aller, fleste er slike at de gir til _enkelte_ organisasjoner/innsamlingsaksjoner _innimellom_, og at de i det minste synes det er fælt at slike ting skjer.

''De aller, aller, fleste er slike at de gir til _enkelte_ organisasjoner/innsamlingsaksjoner _innimellom_, og at de i det minste synes det er fælt at slike ting skjer.''

Jepp. For 3 min siden ble jeg Verdensforelder i Unicef og gir heretter 200,- i mnd til dem. Kjøpte også et par veldedige julegaver derfra til ungene.

Litt moro at 1000 blyanter til barn som ikke har noe gjør inntrykk på ungene - jentungen skulle skrive om jula på skolen og det første hun skrev om var denne julegaven. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver, meg__123. Jeg oppfatter det som du ikke bryr deg om eller har interesse av at andre mennesker har det vondt om du ikke kjenner de personlig, og dermed ikke føler behov for å hjelpe i noen grad.

Ingen av oss burde tenke på vonde ting 24/7, enten det gjelder oss selv eller andre. Men vi burde tenke nok til å handle i så stor grad som vi kan. For noen er det å gi penger, for andre er det frivillig arbeid i nærmiljøet eller i et annet land.

''Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver''

Også enig, jeg vemmes. Og minnes om at vi andre bør gjøre desto mer. Har selv satt over penger til flere organisasjoner, men vet jo at det blir dråper i havet - også i forhold til eget forbruk.

Skrevet

''De aller, aller, fleste er slike at de gir til _enkelte_ organisasjoner/innsamlingsaksjoner _innimellom_, og at de i det minste synes det er fælt at slike ting skjer.''

Jepp. For 3 min siden ble jeg Verdensforelder i Unicef og gir heretter 200,- i mnd til dem. Kjøpte også et par veldedige julegaver derfra til ungene.

Litt moro at 1000 blyanter til barn som ikke har noe gjør inntrykk på ungene - jentungen skulle skrive om jula på skolen og det første hun skrev om var denne julegaven. :o)

Så hyggelig at hun skrev om akkurat den gaven:-)

Jeg har også strødd om meg med slike smågaver i tillegg til de vanlige gavene, men har egentlig ikke hørt så mye tilbakemeldinger om dem. Til noen ble det en 'dobbeltgreie' med gavene også, fordi jeg til mange voksne ga handlenett med Unicef-logo:-) Jeg støttet en god sak, og mottakerne blir forhåpentligvis flinkere til å bruke handlenett fremfor plastposer :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Empati kan nok ikke læres bort, tror jeg.

Skrevet

''Jeg finner det ubehagelig å lese det du skriver''

Også enig, jeg vemmes. Og minnes om at vi andre bør gjøre desto mer. Har selv satt over penger til flere organisasjoner, men vet jo at det blir dråper i havet - også i forhold til eget forbruk.

Jeg synes også det er skremmende at det finnes folk som tenker sånn som meg_123, og det er nok desverre sikkert ganske mange som tenker sånn.

Det skulle bare mangle at man donerte penger i en sånn situasjon.

Gjest Elextra
Skrevet

Så hyggelig at hun skrev om akkurat den gaven:-)

Jeg har også strødd om meg med slike smågaver i tillegg til de vanlige gavene, men har egentlig ikke hørt så mye tilbakemeldinger om dem. Til noen ble det en 'dobbeltgreie' med gavene også, fordi jeg til mange voksne ga handlenett med Unicef-logo:-) Jeg støttet en god sak, og mottakerne blir forhåpentligvis flinkere til å bruke handlenett fremfor plastposer :-)

''Jeg støttet en god sak, og mottakerne blir forhåpentligvis flinkere til å bruke handlenett fremfor plastposer :-)''

Nesten Kinderegg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...