Gå til innhold

11 dager uten vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke til a ta svarene du gir her like seriøst som før, siden du fullstendig mangler empati.

Kan ikke se for meg at du har sympati for _noen_, og hvordan skal svarene dine tolkes da?

Og jeg trodde virkelig ikke at de som er her, var såå dømmende..

Men da vet man det, at man ikke skal skrive noe som dere ikke vil like her...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

46

• Sør

24

• candyqueen_83

15

• mariaflyfly

9

hidi, the scorpion
Skrevet

Når de har samlet inn penger til Haitiofrene/Tsunamiofrene o.s.v synes jeg de skal bruke pengene på det de har samlet det inn til så lenge det er ofre på Haiti som lider. Samtidig forstår jeg hjelpeorganisasjonene også for når tv-kameraene er borte og stemmene stilner er plutselig nøden og elendigheten borte, folk slutter å gi penger og hjelpeorganisasjonene må etterhvert trekke seg ut, fordi de er avhengig av media. Media er der kun for å sende sjokkerende reportasjer, så lenge dette er ferskt og nytt. Dette er noe som selger.

Kanskje det er det som er aller mest trist, at vi må ha media for å kunne gi, da det er svimlende mange mennesker som lider, men det er vi vant til, så vi må ha det sjokkerende opp i tvruta for å kunne gi. Sultne barn i Afrika er ikke noe nytt, så det sjokkerer oss ikke mer og de som samler inn til det, har en tøff oppgave.

''Kanskje det er det som er aller mest trist, at vi må ha media for å kunne gi, da det er svimlende mange mennesker som lider, men det er vi vant til, så vi må ha det sjokkerende opp i tvruta for å kunne gi. Sultne barn i Afrika er ikke noe nytt, så det sjokkerer oss ikke mer og de som samler inn til det, har en tøff oppgave.''

Helt enig med deg, Maxima, men det må ikke få oss til å slutte å gi! Du kan selv velge et fadderbarn fra Darfur, selv om "helvete" er løs på Haiti. Begge steder trenger desperat hjelp!

Poenget er vel at man kan ikke slutte å gi, selv om bare èn krone av hundre kommer frem, så er det èn krone mer enn ingenting...;)

Gjest Niccola
Skrevet

Ja, stakkars _deg_.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Og jeg trodde virkelig ikke at de som er her, var såå dømmende..''

For Haiti-ofrene, så er _du_ den dømmende part! Du dømmer dem til evig fattigdom, med dine/og dine venners/bekjentskapers fordømmelse av "å gi"...

Skrevet

Ja, stakkars _deg_.

skrev jeg til deg? Nei, det kan jeg ikke se...

Skrevet

''Og jeg trodde virkelig ikke at de som er her, var såå dømmende..''

For Haiti-ofrene, så er _du_ den dømmende part! Du dømmer dem til evig fattigdom, med dine/og dine venners/bekjentskapers fordømmelse av "å gi"...

det er ikke slik jeg tenker hvertfall..

Er heller ikke bare de som lever i evig fattigdom..

Tror ikke vi kommer særlig lengre i denne diskusjonen, så da får vi heller være enig i å være uenig..

:)

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg tror du har vært på DOL lenge nok til å vite at brukerne kan kommentere der de ønsker.

Forøvrig flott at du ikke ser på meg som en av dem du mener dømmer, da. (siden du ikke skrev til meg, altså.)

Skrevet

Jeg tror du har vært på DOL lenge nok til å vite at brukerne kan kommentere der de ønsker.

Forøvrig flott at du ikke ser på meg som en av dem du mener dømmer, da. (siden du ikke skrev til meg, altså.)

jeg skrev jo at alle her er dømmende.. Du har da skrevet mye dritt til meg, så da syns jeg at jeg kan si at du er en av de..

hidi, the scorpion
Skrevet

''skrev jeg til deg? Nei, det kan jeg ikke se...''

Skriver du til noen spesielle, så må du poste det på forumet for meldinger... Ellers står det fritt til alle å kommentere det du skriver.

Skrevet

''skrev jeg til deg? Nei, det kan jeg ikke se...''

Skriver du til noen spesielle, så må du poste det på forumet for meldinger... Ellers står det fritt til alle å kommentere det du skriver.

sto ikke svaret mitt på din " svar til meg" ?

var i hvertfall deg jeg skrev til

hidi, the scorpion
Skrevet

det er ikke slik jeg tenker hvertfall..

Er heller ikke bare de som lever i evig fattigdom..

Tror ikke vi kommer særlig lengre i denne diskusjonen, så da får vi heller være enig i å være uenig..

:)

''Er heller ikke bare de som lever i evig fattigdom..''

Nei, de som lever i evig sult har det verre!

Gjest Niccola
Skrevet

sto ikke svaret mitt på din " svar til meg" ?

var i hvertfall deg jeg skrev til

Nå svarte hidi på vegne av meg.

*teskje*

Gjest Niccola
Skrevet

jeg skrev jo at alle her er dømmende.. Du har da skrevet mye dritt til meg, så da syns jeg at jeg kan si at du er en av de..

Du forsto ikke hva jeg mente. Les en gang til.

Skrevet

hun klarer vel å svare selv antar jeg?

Jepp, det klarer jeg - og Niccola hadde helt rett,- det var min måte å si at det ikke er noe jeg proklamerer høyt og tydelig at jeg gjør ;-)

Fordelen med at Niccola svarte, var at hun gjorde det lenge før jeg var inne her igjen og kunne få svart. Veldig kjekt at folk som forstår hva man mener, forklarer det for andre som ikke skjønner det :-)

Skrevet

Det er en måte å si at hun ikke akkurat går rundt og skryter av at hun gir, skjønner du vel. Har ingen sammenheng med om du snakker med folk på facebook eller utenfor......

Spot on! :-)

Skrevet

Jepp, det klarer jeg - og Niccola hadde helt rett,- det var min måte å si at det ikke er noe jeg proklamerer høyt og tydelig at jeg gjør ;-)

Fordelen med at Niccola svarte, var at hun gjorde det lenge før jeg var inne her igjen og kunne få svart. Veldig kjekt at folk som forstår hva man mener, forklarer det for andre som ikke skjønner det :-)

okei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...