Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har opplevd at VG blir solgt på døren? De siste søndagene har det ringt på døren søndag formiddag og der står en ung gutt og spør om det skal være VG i dag...:-)..

Hyggelig syns jeg, selv om jeg egentlig ikke er ihuga VG leser.

Skrevet

Vi hadde det slik her før, men nå er det slutt, både på salg av VG og salg av Dagbladet. Lurer på om gutta som solgte har blitt "for store" og har funnet andre interesser? ;-)

Det var greit at de kom, men jeg savner det heller ikke. Til å begynne med tenkte jeg at det var stas å få dette på døra, men etterhvert ble det jo slik at man følte at man måtte kjøpe hver gang fordi man hadde gjort det ørten søndager på rad, og det står jo fint lite i de blekkene der, da.

Gjest firepile
Skrevet

''Er det flere som har opplevd at VG blir solgt på døren?''

Ja...

''De siste søndagene har det ringt på døren søndag formiddag og der står en ung gutt og spør om det skal være VG i dag...:-)..

Hyggelig syns jeg, selv om jeg egentlig ikke er ihuga VG leser.''

Jeg syntes ikke det er så hyggelig å bli vekket tidlig på søndagsmorran;(

Skrevet

Ja, her får vi tilbud om Dagbladet og av og til VG. Det er ungdommer fra 13 og oppover som kan tjene litt med å selge aviser slik.

Skrevet

Ja...

''De siste søndagene har det ringt på døren søndag formiddag og der står en ung gutt og spør om det skal være VG i dag...:-)..

hva mener du er "for tidlig" da?

Hos oss kom de mellom halv elleve og elleve.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg pleide kjøpe så lenge det varte.

Ville støtte de ungdommene som valgte forsøke tjene litt penger. De avisene leste jeg ikke nødvendigvis.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

En gang mellom halv elleve og elleve i dag, så var jeg i dusjen. Dette etter en frokost, som ble inntatt rett etter jeg stod opp....

Så om de hadde kommet rundt 12, så hadde det vært mye bedre for min det. :-)

Skrevet

Slik har det vært her i mange år. Jeg også synes det er hyggelig.

Fint at barna kan tjene seg noen kroner også, synes jeg.

Sønnen min har vært med en kompis noen ganger, og på et par timer kan denne kompisen tjene 250 - 300 kr.

Skrevet

Ja, det har vi hatt i mange år, og nesten alle steder jeg har bodd, unntatt i Bergen. Første gang jeg opplevde det tror jeg var sånn ca. 1994?

Her jeg bor nå er det ingen som selger VG på døra lenger, men vi får Dagbladet og BA. Selgeren kommer mellom 11.00 og 13.00. Synes det er kjempebra, for det er ingen bensinstasjon/kiosk her som selger søndagsaviser. Hvis jeg har tenkt å sove lenge eller går tur med hunden før avisene kommer, henger jeg en pose med penger på døra, og så legger han avisene på dørmatta.

Gjest firepile
Skrevet

''hva mener du er "for tidlig" da?''

Ved 10-tiden.

Skrevet

Ja...

Jeg går tur med hunden om morgenen...I dag kom han ca 10.30, akkurat etter vi var kommet hjem og kaffen var ferdig. Passet fint :-)

Skrevet

Slik har det vært her i mange år. Jeg også synes det er hyggelig.

Fint at barna kan tjene seg noen kroner også, synes jeg.

Sønnen min har vært med en kompis noen ganger, og på et par timer kan denne kompisen tjene 250 - 300 kr.

Har aldri opplevd det før jeg...trodde det var noe nytt de hadde kommet på siden salget av løssalgsaviser har gått ned :-)

Skrevet

De kommer hit av og til også. Veldig trivelig :)

Skrevet

Min sønn på 13, snart 14, begynte som VG-selger tidlig i høst.

Han selger 30-40 aviser og tjener i snitt 300-350 kr på et par timer. (inkl tips)

Han har etterhvert fått mange faste kunder, og til jul fikk han til og med en fin julegave fra en kunde.

Virker som folk setter pris på denne servicen. Og det er en glimrende mulighet for "unge-ungdommer" til å kunne tjene noen kroner selv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...