Gå til innhold

Noen som kjenner denne regelen/sosialen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bare hørtes ut fra Dorthe at man ikke fikk noen form for hjelp:

''Her i Oslo må du ha hatt fast adresse de siste to årene for å få hjelp fra kommunen.''

Det Dorthe sier er feil.

Skrevet

Her i Oslo må du ha hatt fast adresse de siste to årene for å få hjelp fra kommunen

Det er feil.

Skrevet

Hvis du vet du skal flytte så sier du opp med en gang, og venter ikke til 0102. Dersom eierne der du bor nå finner en annen leietager, som kan flytte inn tidligere, så skal du uansett ikke betale leie når noen andre har flyttet inn.

Om sosialkontoret ellers vil betale i oppsigelsestiden må du spørre dem om.

Takk for tipset :-)

Skrevet

Det er feil.

Det er heller ikke min erfaring så langt.

Skrevet

Det er feil.

Jeg har hørt det nå, men den regelen har blitt brukt på mitt sosialkontor i de siste 20 årene. Samme som når man kommer dit første gang etter en periode så får man korttidsnorm i 3 mnd dvs 2400 kr for en voksen og 2 barn. Du må være ganske blakk for å komme under den og siden du nesten aldri gjør det så får du aldri hjelp heller. De tar ikke engang i mot søknaden i luka.

Men jeg har ikke vært der på minst seks år og da fikk jeg ingenting og var dønn blakk og siden har jeg aldri gått dit.;o)

Skrevet

Jeg har hørt det nå, men den regelen har blitt brukt på mitt sosialkontor i de siste 20 årene. Samme som når man kommer dit første gang etter en periode så får man korttidsnorm i 3 mnd dvs 2400 kr for en voksen og 2 barn. Du må være ganske blakk for å komme under den og siden du nesten aldri gjør det så får du aldri hjelp heller. De tar ikke engang i mot søknaden i luka.

Men jeg har ikke vært der på minst seks år og da fikk jeg ingenting og var dønn blakk og siden har jeg aldri gått dit.;o)

Det skulle vært like regler for hele landet, trodde det var slik, jeg..

Skrevet

Det skulle vært like regler for hele landet, trodde det var slik, jeg..

Det skulle det og det er det nok også,men det blir praktisert forskjellig. Men normen er vel fremdeles forskjellig også.

Skrevet

Det skulle det og det er det nok også,men det blir praktisert forskjellig. Men normen er vel fremdeles forskjellig også.

Jeg har erfart to forskjellige kontor, med forskjellig praksis, for å si det sånn. Jeg måtte bl.a klage på en også, fordi hun rett og slett var sur. Jeg fikk medhold. Men det er utrolig trist at det er slik. For det er en stressende og kjedelig situasjon å være i. Jeg for min del må psyke meg opp for hver gang, og gruer meg i flere dager.

Skrevet

Jeg har erfart to forskjellige kontor, med forskjellig praksis, for å si det sånn. Jeg måtte bl.a klage på en også, fordi hun rett og slett var sur. Jeg fikk medhold. Men det er utrolig trist at det er slik. For det er en stressende og kjedelig situasjon å være i. Jeg for min del må psyke meg opp for hver gang, og gruer meg i flere dager.

Jeg har også erfaring fra to forskjellige kontor og det var kjempeforskjell selv om de var i Oslo begge to. Men det siste var kjent for å være kjipt. Masse rare regler som tydeligvis ikke finnes på andre kontor. Men det siste tror jeg er skikkelig overbelastet.

Skrevet

Jeg har også erfaring fra to forskjellige kontor og det var kjempeforskjell selv om de var i Oslo begge to. Men det siste var kjent for å være kjipt. Masse rare regler som tydeligvis ikke finnes på andre kontor. Men det siste tror jeg er skikkelig overbelastet.

Såpass ja..

Det beste er nok å klare seg sjøl :-)

Skrevet

Såpass ja..

Det beste er nok å klare seg sjøl :-)

Jeg sier aldri mer om jeg setter mine ben inn på det kontoret her. Det er best å klare seg sjøl selv om man har lite penger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...