Gå til innhold

Døpt og konfirmert

Anbefalte innlegg

Gjest Tippetutt
Skrevet

Kommer jeg garantert himmelen? Medlem av statskirka er jeg også.

Gjest galilea galione
Skrevet

Det tror jeg ikke du kan få noe garanti for, men jeg tror ikke at medlem av statskirke har noe å si.

Skrevet

Nei, du må nok gå i kjerka hver søndag også!

Gjest galilea galione
Skrevet

Nei, du må nok gå i kjerka hver søndag også!

Jeg ville ikke garantert det likevel.............

Skrevet

Hvilken himmel er det du snakker om?

Hvis det er den kristne troen du sikter til, så holder det å tro på jomfrufødsel og Jesu' gjenoppstandelse, som i trosbekjennelsen.

Det avhenger av hva du TROR på, og ikke av hva du GJØR.

Med vennlig hilsen

Gjest galilea galione
Skrevet

Hvis det er den kristne troen du sikter til, så holder det å tro på jomfrufødsel og Jesu' gjenoppstandelse, som i trosbekjennelsen.

Med vennlig hilsen

Nei sør så enkelt er dette ikke....

Skrevet

ingenting er garantert.. Men det er jo lov å håpe :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kommer vel an på om du avslutter med stil. Kirkelig begravelse.

Skrevet

I Lutherske forsamlinger (som Den norske Kirke), så er det jo det vesentlige.

Ettersom man ikke har noen fasit, så kan man jo selvsagt lage akkurat de reglene man ønsker, og tolke Bibelen opp-ned om så var. Det er ikke som vitenskap, men fri tro på det man måtte ønske.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tror du at du treffer noen du kjenner der da. Jeg tror at hvis det finnes noe etterpå så havner de fleste jeg kjenner der nede og at alt kjentfolk er der

Gjest galilea galione
Skrevet

I Lutherske forsamlinger (som Den norske Kirke), så er det jo det vesentlige.

Ettersom man ikke har noen fasit, så kan man jo selvsagt lage akkurat de reglene man ønsker, og tolke Bibelen opp-ned om så var. Det er ikke som vitenskap, men fri tro på det man måtte ønske.

Med vennlig hilsen

Jeg kan vel være kristen selv om jeg ikke underkaster meg den norske kirke.

Gjest til informasjon
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Det avhenger av hva du TROR på, og ikke av hva du GJØR.''

Du har til en viss grad rett. Men det hjelper nok ikke bare å tro på kristendommen, men man også får/ha et personlig forhold til Jesus.

Mvh

Skrevet

"...slik at hver en som TROR på ham ikke skal gå fortapt, men ha evig liv..."

Medlemsskapet og handlingene spiller mindre rolle, troen er overordnet.

Forøvrig helt enig med deg at man kan være kristen uten at kirken skal måtte stå sentralt.

Gjest firepile
Skrevet

Nei. "Himmelen" eksiterer ikke. Nyt livet. Når det er slutt, er det slutt.

Skrevet

Tror du at du treffer noen du kjenner der da. Jeg tror at hvis det finnes noe etterpå så havner de fleste jeg kjenner der nede og at alt kjentfolk er der

Go to Heaven for the climate, but Hell for the company!

:-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det avhenger av hva du TROR på, og ikke av hva du GJØR.''

Du har til en viss grad rett. Men det hjelper nok ikke bare å tro på kristendommen, men man også får/ha et personlig forhold til Jesus.

Mvh

Hvor står det?

Kravet er i all hovedsak tro (Luther sa "troen alene frelser"), selv om fromhet, osv sikkert skal hjelpe!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg kan vel være kristen selv om jeg ikke underkaster meg den norske kirke.

Selvsagt kan du være kristen utenfor DnK - det gjelder vel 99% av de kristne i verden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Apropos venner og bekjente "der nede" - minner meg om noe jeg hørte for mange år siden:

Hvorfor bekymre seg?

Det finnes bare to ting å bekymre seg for: Om du er frisk eller om du er syk.

Hvis du er frisk, er det jo ingenting å bekymre seg for. Hvis du er syk finnes det bare to ting å bekymre seg for: Om du blir frisk igjen eller om du dør.

Hvis du blir frisk igjen, er det ingenting å bekymre seg for. Hvis du dør finnes det bare to ting å bekymre seg for : Om du kommer til himmelen eller til helvete.

Hvis du kommer til himmelen er det jo ingenting å bekymre seg for.

Hvis du kommer til helevete får du det så travelt med å hilse på vgamle enner og bekjente at du rett og slett ikke får tid til å bekymre deg i det hele tatt...

Skrevet

Apropos venner og bekjente "der nede" - minner meg om noe jeg hørte for mange år siden:

Hvorfor bekymre seg?

Det finnes bare to ting å bekymre seg for: Om du er frisk eller om du er syk.

Hvis du er frisk, er det jo ingenting å bekymre seg for. Hvis du er syk finnes det bare to ting å bekymre seg for: Om du blir frisk igjen eller om du dør.

Hvis du blir frisk igjen, er det ingenting å bekymre seg for. Hvis du dør finnes det bare to ting å bekymre seg for : Om du kommer til himmelen eller til helvete.

Hvis du kommer til himmelen er det jo ingenting å bekymre seg for.

Hvis du kommer til helevete får du det så travelt med å hilse på vgamle enner og bekjente at du rett og slett ikke får tid til å bekymre deg i det hele tatt...

Den likte jeg :o) Passet for meg

Skrevet

Go to Heaven for the climate, but Hell for the company!

:-)

Med vennlig hilsen

Passer bra den også gitt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...