Gå til innhold

Hva syns dere er riktig reaksjon av ledelsen her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Per og Kari er ansatt i samme firma. Han er en eldre kar,nærmer seg pensjonsalder, hun er ung, i 20-åra.

På firmaets julebord får Per litt for mye å drikke. Han vil fleipe med Kari. Mens hun sitter intetanende ved bordet, sniker Per seg innpå henne bakfra og stikker henda nedi bhen/kjolen hennes og vipper puppene hennes ut, slik at hun blir sittende med puppene blottet foran alle kollegene sine noen øyeblikk før hun får dekt seg til igjen.

Kari reagerte meget sterkt på dette, har ikke hatt lyst til å dra på jobb etter episoden, og får full støtte av alle kolleger. Hun opplevde det som et seksuelt overgrep/trakassering. Hun hadde på ingen måte på forhånd oppmuntret til denne handlingen, hun er en forsiktig, ordentlig jente.

Ledelsen reagerte med å omplassere Per til en avdeling av firmaet i en annen by.

Syns dere dette var en riktig reaksjon, eller kunne dette være oppsigelsesgrunn?

Skrevet

Hadde skapt furore mener jeg om ikke vedkommende fikk sparken.

Skrevet

Ut ifra situasjonen så synes jeg at det var en passende straff. Han gjorde noe utrolig dumt, men å ta i fra han jobben er antagelig noe for hardt.

Han kan ha jobbet der i mange, mange år og gjort en god innsats og alt må tas i betrakning i en slik sak.

De har nå sørget at at de to ikke kan se hverandre og det er bra for jenta.

Stakkars jente, men samtidig er det Per som må bære den største skammen og kommer dårligst ut av de to.

Denne episoden vil henge ved Per i mange, mange år, alle vil huske Per, men få som vil huske hvem jenta er. Så han får en ganske hard tilleggsstraff i denne saken. Han får det heller ikke lett på sin nye arbeidsplass. Dette er til pass for han.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg må bare si at jeg blir helt sjokka av hva folk kan finne på å gjøre!!!

Gjest migueline
Skrevet

Som andre har skrevet så må alt settes i sammenheng. Uansett straffen er hard, og det fortjener han. Slikt gjør ikke en godt voksen mann. Han er da ingen ungdom.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg blir helt sjokka av hva folk kan finne på å gjøre!!!

Helt enig.

Skrevet

Jeg synes dette var en passende straff utifra hendelsen.

Under forutsetning av at dette var et engangstilfelle, ( trolig forårsaket av at Per hadde fått i seg litt for mye å drikke), så synes jeg straffen var hard nok.

Ved å tvangsflytte ham, har firmaet understreket at de tok denne hendelsen på alvor. Men samtidig vært "fair" mot en person som kanskje er en flink medarbeider, og som pga alder, ville hatt få muligheter til å finne seg en ny jobb.

Å sparke ham ville vært litt for brutalt, synes jeg. Og jeg tror nok at skammen han antagelig føler i ettertid, blir tilleggsstraff nok...

Gjest frudolén
Skrevet

Hvis dette var ett engangstilfelle var det en passende strafffff.

Gjest Niccola
Skrevet

Ville ikke overrasket meg stort dersom det ikke hadde vanket annet enn tilsnakk på en slik episode, så jeg er veldig fornøyd med det du beskriver som straffen her.

Flott at han ble flyttet!!

Skrevet

Ikke så ille reagert av ledelsen, syns jeg.

Avskjed kunne han kanskje fått, men det svir nok sikkert godt å bli flyttet på grått papir også.

Persille1365381127
Skrevet

Dette er verken oppsigelses- eller avskjedsgrunn, så enkelt er det. På en måte dessverre, på den andre siden må det være lov å drite seg ut uten å miste jobben som konsekvens, og som de andre har skrevet er så ydmykelsen straff nok.

Dette kunne kanskje ha forårsaket en advarsel, men ikke noe mer enn det - så jeg synes ledelsen handlet rett her.

Skrevet

Hjelpes meg!!!! Jeg hadde blitt utrolig forbannet!!!

Hva som er riktig etter loven vet jeg ikke, men jeg er veldig glad han ble omplassert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...