Gå til innhold

Mette-Marits kjole koster en kvart million

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har skrevet om dette på flere forum, har du ikke? Litt besatt, kanskje ;)

Forøvrig - mange av antrekkene til Mette-Marit blir nok "donert" av motehusene og designerne.

Nei, denne tråden er ekslusiv for doktoronline. ;)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

2

• sheba

2

• løvinne71

2

• Alana

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile
Skrevet

Men de får lønnen sin fastsatt av Stortinget, og hva de gjør med pengene, er deres sak.

De kan kjøpe hest til barna, eller de kan velge en dyr kjole til Mette-Marit, valget er deres.

Dessuten synes jeg da at barna deres er nøkterne kledde, etter hva jeg kan se.

''Men de får lønnen sin fastsatt av Stortinget, og hva de gjør med pengene, er deres sak.

De kan kjøpe hest til barna, eller de kan velge en dyr kjole til Mette-Marit, valget er deres.''

Det er det. Med samtid må det være en viss sammenheng mellom liv og lære. Hvis ikke mister man all troverdighet. Milliardæren Stein Erik Hagens tale om grådighetskulturen i Vålerenga kirke er et godt eksempel på dette.

Gjest Du er svartsjuk!
Skrevet

''Men de får lønnen sin fastsatt av Stortinget, og hva de gjør med pengene, er deres sak.

De kan kjøpe hest til barna, eller de kan velge en dyr kjole til Mette-Marit, valget er deres.''

Det er det. Med samtid må det være en viss sammenheng mellom liv og lære. Hvis ikke mister man all troverdighet. Milliardæren Stein Erik Hagens tale om grådighetskulturen i Vålerenga kirke er et godt eksempel på dette.

Mette-Marit får de fleste av kjolene til låns fra designerne.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tipper hun får låne en god del klær av motehusene og designerne. Det er selvfølgelig god reklame for dem at de kongelige bærer klærne.

En kvart million for en kjole høres drøyt ut, men jeg synes det er helt greit at hun kler seg pent og eksklusivt.

Forøvøvrig synes jeg hun gjør en overraskende god jobb, og jeg se ikke helt hva klærne hennes og fortiden hennes har med den saken å gjøre.

Gjest migueline
Skrevet

''Mette-Marit gjør en jobb det står respekt av''

Ja å være en nikkedukke er hardt arbeid! Hun suger! Hun birdrar til at folk ønsker seg mer og mer når hun går med klær til over 200 tusen. Hun burde gått foran som et godt forbilde.

Sendte hun regningen til deg?

Gjest høstløv
Skrevet

Hva har Stein Erik Hagen med Mette-Marits kjole å gjøre?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sendte hun regningen til deg?

He he, godt svar!

Skrevet

Ja, for ingen av oss andre tenker vel på oss selv....?

;)

Gjest nellie fusilli
Skrevet

Jeg synes hun virker sympatisk nok, men jeg synes ikke kjolen var noe fin. Jeg ville ikke vist meg i den i famileselskap engang:/

Skrevet

Jeg tipper hun får låne en god del klær av motehusene og designerne. Det er selvfølgelig god reklame for dem at de kongelige bærer klærne.

En kvart million for en kjole høres drøyt ut, men jeg synes det er helt greit at hun kler seg pent og eksklusivt.

Forøvøvrig synes jeg hun gjør en overraskende god jobb, og jeg se ikke helt hva klærne hennes og fortiden hennes har med den saken å gjøre.

Helt enig.

Og om hun ikke får lånt kjolene, skulle jeg tro at hun får dem til mye lavere pris enn "offisiell pris" nettopp pga verdien det har for designerne å bli brukt av en kronprinsesse.

Skrevet

Syns hun virker som et flott menneske jeg. Og jeg tviler sterkt på at hun kun tenker på seg selv. Ikke tror jeg hun betaler stort for kjolene sine heller. Hun er god reklame for norske og utenlandske designere.

:0)

Skrevet

Synest hun er kjempe sympatisk og gjør en god jobb. Unner henne de fine kjolene av hele mitt hjerte.

Skrevet

I alle dager!!! Hun tenker bare på seg selv? Hvorfor tror du det?

Hun traff en gutt hun ble forelsket i, og giftet seg med ham. Tilfedigvis var dette Norges kronprins.

I stedet for å leve et normalt liv (som jeg er ganske sikker på at hun hadde foretrukket), så lever hun et liv i medienes søkelys.

Fordeler får hun absolutt, men også mange ulemper.

At hun har en kjole som koster 250.000,- er vel ikke så rart. Hun skal representere Norge i inn- og utland, og trenger kjoler som både er fine, passende og har god kvalitet. (De kongelige er veldig flinke til gjennbruk og til å sy om kjolene sine.)

Mener du at hun tenker bare på seg selv fordi hun har en kostbar kjole?

Skrevet

Hun traff en gutt hun ble forelsket i, og giftet seg med ham. Tilfedigvis var dette Norges kronprins.

I stedet for å leve et normalt liv (som jeg er ganske sikker på at hun hadde foretrukket), så lever hun et liv i medienes søkelys.

At hun har en kjole som koster 250.000,- er vel ikke så rart. Hun skal representere Norge i inn- og utland, og trenger kjoler som både er fine, passende og har god kvalitet. (De kongelige er veldig flinke til gjennbruk og til å sy om kjolene sine.)

*Signeres*

Gjest firepile
Skrevet

Mette-Marit får de fleste av kjolene til låns fra designerne.

Da får man skrive det. Jeg pleier ikke å følge med i den siste kjole-sladderen i Se og Hor.

Gjest firepile
Skrevet

Hva har Stein Erik Hagen med Mette-Marits kjole å gjøre?

Det burde være opplagt hvis du gadd å lese hva jeg skrev.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, men det er grenser til kråtseri.

''Nei, men det er grenser til kråtseri.''

Hva er kråtseri?

Gjest Du er svartsjuk!
Skrevet

Da får man skrive det. Jeg pleier ikke å følge med i den siste kjole-sladderen i Se og Hor.

Det er vel ikke akkurat i Se og Hør man finner denslags info heller...

Dessuten selger det neppe særlig at kronprinsessen ikke bruker så mye penger på noe helt unyttig.

Skrevet

Jeg har ikke lest noen om denne kjolen, og vet derfor ikke noe om omstendighetene rundt...

Men etter min mening kan ingen kjole være verdt den prisen!

Det er faktisk en hel årslønn for svært mange "normale" mennesker!

Og jeg vil tro at det finnes mange gode alternativer til en langt mere moderat pris!

Det er jo bare en KJOLE! som hun sannsynligvis kommer til å bruke maks et par ganger.

Dette virker som sløseri i folks øyne, og er med på å skape avstand og misnøye mellom folket og de kongelige - noe som virker tvert imot sin hensikt.

Dette synes jeg faktisk at de kongelige burde tenke litt på. Kanskje særlig Mette-Marit som selv er en av "folket" og burde kjenne verdien av penger.

Forøvrig har jeg ingenting imot Mette-Marit, og synes hun er en verdig representant av kongehuset.

Skrevet

Jeg har ikke lest noen om denne kjolen, og vet derfor ikke noe om omstendighetene rundt...

Men etter min mening kan ingen kjole være verdt den prisen!

Det er faktisk en hel årslønn for svært mange "normale" mennesker!

Og jeg vil tro at det finnes mange gode alternativer til en langt mere moderat pris!

Det er jo bare en KJOLE! som hun sannsynligvis kommer til å bruke maks et par ganger.

Dette virker som sløseri i folks øyne, og er med på å skape avstand og misnøye mellom folket og de kongelige - noe som virker tvert imot sin hensikt.

Dette synes jeg faktisk at de kongelige burde tenke litt på. Kanskje særlig Mette-Marit som selv er en av "folket" og burde kjenne verdien av penger.

Forøvrig har jeg ingenting imot Mette-Marit, og synes hun er en verdig representant av kongehuset.

...hvis hun ikke betaler for kjolene selv, men får dem , eller låner dem, så stiller det seg selvsagt annerledes...

Men som sagt: Jeg skulle likt å se regnskapene som forklarer hvordan en kjole kan komme opp i en slik pris!

Da bør den isåfall være overstrødd med gull og diamanter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...