Gå til innhold

Norsk soldat drept av veibombe

Anbefalte innlegg

Gjest Bombombe
Skrevet

Hvilken overraskelse. Drar man til slike områder må man forvente at man blir drept.

Skrevet

Hva er vitsen med et sånt innlegg?

Jeg synes i hvert fall det var veldig trist lesing.

Gjest Nils Håvard Dahl, mm
Skrevet

Ingen overraskelse, men like trist uansett.

Gjest -J.R.07
Skrevet

Ikke fint skrevet. Det er farer over alt, og ulykker skjer desverre.

Likevel er det alltid uventet og meningsløet. Ikke minst for familien.

Skrevet

Men det er fælt når ungguttene dør på en slik måte. Jeg skjønner ikke hvorfor de må sende så unge gutter nedover. Jeg skulle ønske de sendte voksne i steden for de unge guttene som egentlig ikke vet hva de gjør.

Skrevet

Ja det er ikke så oppsiktsvekkende akkurat. Synes egentlig det er rart at det ikke er flere som blir drept. På den andre siden er det mange i Norge som har dødd denne dagen, men fordi det ikke var like dramatisk så får de ikke noe oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg er ikke overrasket, men synes veldig synd på de pårørende som nok har sittet hjemme med hjertet i halsen under hele oppholdet til sønnen/broren/faren sin.... jeg har selv vært pårørende til en som var både i Irak og Kosovo, og jeg kan med hånda på hjertet si at det var de mest skremmende månedene jeg har vært gjennom etter at barna kom til. Det var dårlig med informasjon fra Forsvaret om hva som foregikk der nede, og disse pårørendesamlingene var mer på generell basis.

Da han var i Irak, fikk vi absolutt ingen kontakt i det hele tatt, bortsett fra tre-fire telefoner der han ringte hjem på dårlig linje. Satelittlinja de hadde var dårlig... sånn sett er det vel bedre nå, men... det er uansett mye verre for de som sitter hjemme, enn de som faktisk er der nede og synes de har det helt greit. De har noen grundige forkurs før de i det hele tatt får lov til å reise, og er det den minste grunn til å tro at vedkommede ikke er skikket til utenlandstjeneste, så blir han eller hun sendt rett hjem igjen.

Uansett er det trist når slike dødsfall faktisk skjer. Man kan aldri forberede seg godt nok, selv om man vet at det er en risiko for både skader og død.

Skrevet

Men det er fælt når ungguttene dør på en slik måte. Jeg skjønner ikke hvorfor de må sende så unge gutter nedover. Jeg skulle ønske de sendte voksne i steden for de unge guttene som egentlig ikke vet hva de gjør.

Enig. Tror mange av ungguttene tenker lettjente penger og en opplevelse de ikke glemmer.

For mange blir det jo det, mens det går galt for andre.

Trist. Veldig trist!

Skrevet

Der er nå endel eldre menn og kvinner i FN styrkene med masse erfaring i fra både Libanon og Balkan krigen og andre kriger vi desverre har glemt idag...

Personlig kjenner jeg 5 stk staute stolte menn, i gode yrker her hjemme i norge ( politimenn og lærere ) som tjenestegjør i afganistan idag. og de er alle over 50 :)

Skrevet

Kanskje ingen overraskelse, men likevel et sjokk for familie og venner. Slikt blir man aldri forberedet på, uansett hvor stor risikoen er...

Veldig trist. Som mye annet i denne verden.

Gjest Bombombe
Skrevet

Hva er vitsen med et sånt innlegg?

Jeg synes i hvert fall det var veldig trist lesing.

Det synes jeg også. Når man ser bildet av han blir man trist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...