Gå til innhold

Dusje naken sammen med andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

''eller i det hele tatt, faktisk''

Det kunne de faktisk i min tid. Dusjet man ikke ble det anmerkning og melding med hjem.

Dette husker jeg også. Men så hadde vi en mannlig lærer som ABSOLUTT måtte kikke inn for å sjekke i jentegarderoben hele tiden. Det fant vi ikke noe videre morsomt, men vi fikk ikke "prate" om det...

AneM1365380603
Skrevet

Dette husker jeg også. Men så hadde vi en mannlig lærer som ABSOLUTT måtte kikke inn for å sjekke i jentegarderoben hele tiden. Det fant vi ikke noe videre morsomt, men vi fikk ikke "prate" om det...

Vi hadde også en sånn lærer. Han kom inn for å sjekke om vi vasket oss. Jeg har ofte lurt på hva det var med den læreren, for det var alltid ei som ble sjekket.

Skrevet

Men er ikke det to forskjellige saker da: å sette grenser for egen kropp mht seksulitet/seksuell utnytting kontra å vaske seg? Jeg prøver ihvertfall å lære mine unger det.

Jeg synes det er trist at man ikke skal akseptere hverandre såpass at det er vanlig å skfte/dusje i forbindelse med gym/svømming. Jeg ser at de lfeste voksne i svømmehallen dusjer med tøyet på, og da lærer jo også barna at det er slik det skal være.

Det er noe med å være tvunget til å kle av seg foran andre. Jeg likte det aldri på skolen og liker det fortsatt ikke - fellesdusj uten skillevegger altså.

Jeg mener helt seriøst at det er å forlange for mye at en skal synes er helt ok. Å vaske seg er noe annet. Men da bør jammen skolene sørge for at ungenes bluferdighet ivaretas.

Skrevet

Dette har vært oppe før også, og jeg synes også det er veldig trist at ikke ungene/ungdommene kan dusje naken sammen med dem de kjenner godt og er sammen med hver dag.

Foreløpig går dusjingen greit for mine barn, som går i 3. og i 5. klasse, men jeg er jo spent på hvordan det utvikler seg etterhvert.

Hvorfor er det trist?

Skrevet

'' Vi er alle like.''

Definitivt ikke!

Mange ungdommer (ja, voksne også for den saks skyld) har haugevis med komplekser. Noen helt uten grunn, andre er kanskje tykke eller er utenfor "standarden" i omgangskretsen på andre måter. Forstår veldig godt dette problemet.

Gjest -Basta Bom
Skrevet

Er vi alle like??? Hadde det bare vært så enkelt.

Synest vi må respektere at ikke alle ungdommer (eller voksne) føler seg vel i fellesdusj. Skulle vært slik at alle hadde en egen dusj med forheng.

Skrevet

Vi hadde også en sånn lærer. Han kom inn for å sjekke om vi vasket oss. Jeg har ofte lurt på hva det var med den læreren, for det var alltid ei som ble sjekket.

Vi hadde en lærer som _snakket om_ at han ville inn og hjelpe til i dusjen, for det hadde han fått lov til av småjentene på den forrige skolen han jobbet ved...

Fyren var ikke helt god generelt sett.

Husker vi jentene klaget over gutter som drev med utstrakt kikking inn i garderoben vår. Da bare lo han og sa at "gutter er gutter" - slikt var helt normalt og måtte bare forventes.

Så en dag bestemte vi oss for å ta hevn, og mens guttene var i dusjen listet vi oss inn i garderoben fra andre siden og gjemte oss bak noen skap. Vet ikke om guttene hadde luktet lunta eller om de var sjenerte overfor hverandre, for alle kom ut fra dusjrommet med håndkleet rundt livet slik at ingenting kunne ses. Og uansett løp vi jentene temmelig fort ut også! ;-)

Men da skal jeg si det ble huskestue, du! Vi fikk skikkelig kjeft fra læreren hvor han bl a sa at det kunne være svært ødeleggenede for en gutt i puberteten å bli utsatt for slik fryktelig oppførsel!!

Skrevet

Det synes jeg er trist også. Dette har for meg alltid vært helt vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...