Gå til innhold

Flytte operativsystem fra en pc til en annen?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan gjør man det?
Skrevet

Har en bærbar pc med windows 7. Siden det er litt kluss å ha forskjellige versjoner av windows så ønsker jeg å få windows 7 over på den gamle pc en (stasjonær) også. Men jeg fikk ikke med noen cd - han i butikken mente jeg kunne bare brenne en cd med windows 7 fra den nye bærbare? Men hvordan gjør jeg det da? Hvilke filer er det jeg skal brenne tro?

Gjest Nytter ikke å flytte over
Skrevet

Du har et "sikkerhetssenter" på pc`n din, med Windows 7, der kan du brenne en recoverycd. Denne skal altså være en sikkerhet for deg hvis du skulle få svært aggressivt virus som klusser til på maskinen din, alvorlige feil i filer i windows el.

Men denne cd`n virker kun på den maskinen den er på/brennes av. Den går ikke å sette inn i en annen maskin og bruke der.

For å få Windows 7 på den andre maskinen må du altså kjøpe en license til den også. Det koster fra ca 700.- og oppover etter hvilken oppgradering du vil ha, /elle hvilken Windows 7 du vil ha. (det skal visst være en del forskjell på oppgraderings- win 7 til "ren" Win.7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...