Gå til innhold

Opphovnet fot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og var hos jordmor i går. Jeg viste henne en fot jeg har gått med i noen dager - den er opphovnet. Jeg antok det bare var vann, men hun fant det svært merkelig at den andre ankelen min er helt normal. Hun ba meg se en lege så fort som overhodet mulig. Jeg fikk dessverre ikke time før på torsdag, så nå er jeg selvfølgelig litt bekymret.

Jeg har ingen misfarging og kun svake smerter. Opphovningen er kun ved ankelen og litt oppover, ikke hele leggen.

Hva kan det være?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

22

• mariaflyfly

4

• Maximia

3

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var merkelig.. Sa du til legen at jordmora var bekymret? Hvorfor kom du ikke inn raskere?

Skrevet

Det var merkelig.. Sa du til legen at jordmora var bekymret? Hvorfor kom du ikke inn raskere?

Jeg kom dessverre ikke forbi legesekretæren. Jeg måtte mase meg til time denne uka, hun ville gi meg time neste uke. Jeg kan alltids ringe med det akutt, men når jeg ikke har smerter føles det litt ubehagelig.

Skrevet

Hun er antagelig bekymra for at det kan være en blodpropp. Gravide har en liten forhøynet sjanse for blodpropp enn en vanlig, ikke-gravid kvinne.

Dersom det er mistanke til blodpropp, gjøres det en enkel UL undersøkelse av beinet.

Det trenger jo overhodet ikke være noe farlig, men det er jo greit å få det sjekka.

Skrevet

Hun er antagelig bekymra for at det kan være en blodpropp. Gravide har en liten forhøynet sjanse for blodpropp enn en vanlig, ikke-gravid kvinne.

Dersom det er mistanke til blodpropp, gjøres det en enkel UL undersøkelse av beinet.

Det trenger jo overhodet ikke være noe farlig, men det er jo greit å få det sjekka.

Så jeg kan bare ta det med ro inntil torsdagen og ikke bekymre meg?

Skrevet

Så jeg kan bare ta det med ro inntil torsdagen og ikke bekymre meg?

Det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om. :)

Jeg har liten grad av is i magen, og ville fått det sjekka, men det er nå meg.

Skrevet

Jeg kom dessverre ikke forbi legesekretæren. Jeg måtte mase meg til time denne uka, hun ville gi meg time neste uke. Jeg kan alltids ringe med det akutt, men når jeg ikke har smerter føles det litt ubehagelig.

jeg ville også fått det sjekket.. Du kan jo evt ringe jordmora og spørre om det kan vente til torsdag?

candyqueen_83
Skrevet

Er den ankelen noe varmere enn den andre? Kan være en sjanse for blodpropp ja. Jeg ville nok kanskje bedt om å få sjekke det litt før.

Skrevet

jeg ville også fått det sjekket.. Du kan jo evt ringe jordmora og spørre om det kan vente til torsdag?

Takk for svar, J31. Jeg ringte nå og ba om at en lege skal ringe meg opp igjen så snart de har en ledig. Så kan de avgjøre om det kan vente eller ikke :)

Skrevet

Det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om. :)

Jeg har liten grad av is i magen, og ville fått det sjekka, men det er nå meg.

Takk for svar. En lege skal ringe meg opp, så kan jeg spørre hva de synes. Slipper jeg å tenke på det selv.

Skrevet

Er den ankelen noe varmere enn den andre? Kan være en sjanse for blodpropp ja. Jeg ville nok kanskje bedt om å få sjekke det litt før.

Takk for svar :)

Anklene har samme temperatur. Men jeg har bedt om at en lege ringer meg i løpet av dagen og de sa de skulle få det til, så da slipper jeg å ta avgjørelsen selv. Best slik ;)

Skrevet

Takk for svar, J31. Jeg ringte nå og ba om at en lege skal ringe meg opp igjen så snart de har en ledig. Så kan de avgjøre om det kan vente eller ikke :)

Det var bra :-)

Må få høre fra deg igjen og hvordan det går da?

Skrevet

Takk for svar. En lege skal ringe meg opp, så kan jeg spørre hva de synes. Slipper jeg å tenke på det selv.

Bra! :)

Skrevet

Min mor hovnet veldig opp i den ene foten i sommer, da det var så veldig varmt (i etterkant av en operasjon en måneds tid før). Vi trodde det bare var varmen, og det trodde fastlegen også, Men da hun var på kontroll etter operasjonen fikk hun beskjed om å sjekke beinet for blodpropp - og det VAR blodpropp, og det var ganske kritisk en stund.

Så når bare en fot hovner opp, bør du sjekke deg hos lege. Jeg ville ikke ha ventet mange dagene....

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Hei, takk som spør :) Legen ringte kun mens jeg var ute i går, så jeg fikk ikke snakket med henne. Hun ba meg ringe tilbake i dag, fordi hun måtte hjem.

Dessverre har guttungen feber og ørebetennelse i dag, så nå må jeg vente til sambo kommer hjem fra jobb :/

Muligens jeg bare venter til den oppsatte legetimen på torsdag, siden det allikevel har gått så lang tid.

Skrevet

Hei, takk som spør :) Legen ringte kun mens jeg var ute i går, så jeg fikk ikke snakket med henne. Hun ba meg ringe tilbake i dag, fordi hun måtte hjem.

Dessverre har guttungen feber og ørebetennelse i dag, så nå må jeg vente til sambo kommer hjem fra jobb :/

Muligens jeg bare venter til den oppsatte legetimen på torsdag, siden det allikevel har gått så lang tid.

Uff da, stakkar.. Håper det går bra med han..

Det er jo ikke så lenge til i morgen. Jeg tror jeg ville sett det an utover dagen, jeg.. Er jo ikke så lenge til i morgen..

Skrevet

Uff da, stakkar.. Håper det går bra med han..

Det er jo ikke så lenge til i morgen. Jeg tror jeg ville sett det an utover dagen, jeg.. Er jo ikke så lenge til i morgen..

Nei, slik tenker jeg også. Det har ikke blitt verre og jeg har fremdeles ikke noe særlig med smerter.

Jeg er ganske dårlig selv også, med hals- og bihulebetennelse, så jeg vil helst slippe å tråkke ned på legekontoret i ettermiddag. Må allerede ut på apoteket.

Akk, den som hadde en samboer som kunne ta en fridag i ny og ne...

Skrevet

Nei, slik tenker jeg også. Det har ikke blitt verre og jeg har fremdeles ikke noe særlig med smerter.

Jeg er ganske dårlig selv også, med hals- og bihulebetennelse, så jeg vil helst slippe å tråkke ned på legekontoret i ettermiddag. Må allerede ut på apoteket.

Akk, den som hadde en samboer som kunne ta en fridag i ny og ne...

Hørtes ikke noe særlig ut :-(

Jobber sambo lenge på dagen da?

Du og gutten din får prøve å ta godt vare på hverandre i dag da :-)

Skrevet

Hørtes ikke noe særlig ut :-(

Jobber sambo lenge på dagen da?

Du og gutten din får prøve å ta godt vare på hverandre i dag da :-)

Bare til fire i dag, heldigvis. Han jobber skift, så det varierer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...