Gå til innhold

Opphovnet fot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen ville at jeg skulle dra rett på sykehuset for undersøkelse, men siden jeg drasser rundt på et febersykt barn, så fikk jeg overbevist han om å vente til i morgen. Forhåpentligvis er guttungen frisk til da.

Jeg fikk to sprøyter som skal hjelpe -hvis- det er blodpropp, fordi han selvfølgelig var redd den skulle løsne og havne i lungene. Får en sprøyte til i morgen om det viser seg at det er det og sprøyter videre med jevne mellomrom.

Sprøytene er visst ikke toppers for babyen, men han mente at fordelen ved å være føre var er større enn risikoen.

Mannen min hadde flere blodpropper i beinet, og det eneste som ble gjort var ultralydundersøkelse eller tilsvarende for å kartlegge, samt at han brukte blodfortynnende. Vi dro alltid rett hjem fra sykehuset, og fikk instrukser om å varsle ved tungpustethet etc.

Den beskjeden vi fikk, var at særlig de proppene som satt under kneet, uhyre sjelden medførte noen komplikasjoner. Men det tok lang tid før beinet var som før, han hadde hevelse og smerter ganske lang tid.

Er beinet ditt veldig varmt forresten?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

22

• mariaflyfly

4

• Maximia

3

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff, det er jo halve gleden å dele den opplevelsen med noen. Hva med fødselen, må du være alene da også? Den er vel mer eller mindre umulig å forhåndsbestemme så sant det ikke er et planlagt keisersnitt.

Heldigvis er det mer forståelsesfulle med at farspermisjon (to uker) ikke kan planlegges, men må taes når babyen kommer. Akkurat det er lovbestemt :)

Skrevet

Mannen min hadde flere blodpropper i beinet, og det eneste som ble gjort var ultralydundersøkelse eller tilsvarende for å kartlegge, samt at han brukte blodfortynnende. Vi dro alltid rett hjem fra sykehuset, og fikk instrukser om å varsle ved tungpustethet etc.

Den beskjeden vi fikk, var at særlig de proppene som satt under kneet, uhyre sjelden medførte noen komplikasjoner. Men det tok lang tid før beinet var som før, han hadde hevelse og smerter ganske lang tid.

Er beinet ditt veldig varmt forresten?

Ja, det er det samme jeg har fått beskjed om. Så om jeg måtte hatt med guttungen, så skulle det gått greit, for jeg kunne dratt rett hjem etter en sprøyte til :)

Det merkelige er at jeg har hverken smerter, varme i beinet eller rødhet. Merker ingenting, bortsett fra at det er en tydelig hevelse i ankelen og litt oppover.

Skrevet

Ja, det er det samme jeg har fått beskjed om. Så om jeg måtte hatt med guttungen, så skulle det gått greit, for jeg kunne dratt rett hjem etter en sprøyte til :)

Det merkelige er at jeg har hverken smerter, varme i beinet eller rødhet. Merker ingenting, bortsett fra at det er en tydelig hevelse i ankelen og litt oppover.

Da tar de sikkert ultralyd av beinet i morgen for å få klarhet i hva det er. Bra at du ikke har vondt:-)

Skrevet

Heldigvis er det mer forståelsesfulle med at farspermisjon (to uker) ikke kan planlegges, men må taes når babyen kommer. Akkurat det er lovbestemt :)

Ok, det er jo bra. Hvor lang permisjon har du?

Skrevet

Da tar de sikkert ultralyd av beinet i morgen for å få klarhet i hva det er. Bra at du ikke har vondt:-)

Ja, det er visst planen. Om de ikke finner noe, så skal de vurdere røngten for å se om jeg rett og slett har brukket noe (helt usannsynlig uten smerter, men de er så forsiktige her i England).

Skrevet

Ok, det er jo bra. Hvor lang permisjon har du?

Jeg jobber freelance, så jeg har ikke permisjon, men jeg kommer til å være hjemme i minst ett år, muligens to :)

For de som har fast jobb:

''If you qualify for SMP, it is paid:

for the first six weeks at 90 per cent of your average gross weekly earnings with no upper limit

for the remaining 33 weeks at the lower of either the standard rate of £123.06, or 90 per cent of your average gross weekly earnings.''

Så ikke spesielt godt betalt :)

Skrevet

Jeg jobber freelance, så jeg har ikke permisjon, men jeg kommer til å være hjemme i minst ett år, muligens to :)

For de som har fast jobb:

''If you qualify for SMP, it is paid:

for the first six weeks at 90 per cent of your average gross weekly earnings with no upper limit

for the remaining 33 weeks at the lower of either the standard rate of £123.06, or 90 per cent of your average gross weekly earnings.''

Så ikke spesielt godt betalt :)

Ja, det er ikke mye å rope hurra for. Vi innser vel ikke helt hvor godt vi har det i dette landet før vi ser oss rundt i verden og ikke engang da er vi fornøyd med tingenes tilstand.

Skrevet

Ja, det er ikke mye å rope hurra for. Vi innser vel ikke helt hvor godt vi har det i dette landet før vi ser oss rundt i verden og ikke engang da er vi fornøyd med tingenes tilstand.

Helt enig. Jeg har kjeftet om det mange ganger her på DOL ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...