Gå til innhold

Kroppstemperatur


Gjest Jeppe

Anbefalte innlegg

Gjest Jeppe

Jeg har et par spørsmål angående lav kroppstemperatur. Jeg har selv til vanlig en temperatur på 35,5 om morgenen og 36,0 om kvelden. Er dette normalt, eller kan det være symptom på noe? I tillegg lurer jeg på om dette betyr at jeg har feber når jeg har 37,0 siden temperaturen da ligger 1 grad over mitt normale? Når jeg f.eks. har hatt en influensa og feberen er på retur, føler jeg fortsatt litt feber når jeg har 37,0, før den etterhvert går ned til "mitt normale" 35,5 til 36,0. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Det gjelder for alle kroppsfunksjoner at det variasjoner mellom forskjellige individ. Vi forholder oss ofte til gjennomsnitt og setter grenser ut fra det, men det er ofte nyttig å være oppmerksom på disse variasjonene. Du har en kroppstemperatur som er lavere enn gjennomsnittet, men det er ikke i seg selv et sykdomstegn. Sannsynlgvis har du rett i at en temperatur hos deg på 37 grader skal tolkes litt annerledes enn hos en som bruker ligge der.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...