Gå til innhold

Bryllupsplanlegging! :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk takk :o) Mest lyst til å leie lokaler der vi får lånt servise og duker, så kan jeg pynte bordene og lage menyer osv. selv. Også sette opp bar selv, bestille catering med en servitør + noen flere jeg kjenner som kan servere - det hadde vi nok spart en del på.. Blomster ka jeg bestille og hente selv. Min kommende ektemann *knis* skal leie klær..

Er det ikke herlig å si "kommende ektemann"? :)

Jeg synes fremdeles det er stas å si "mannen min", enda det nærmer seg 11 år siden vi sa ja til hverandre :)

Der vi leide var alt ordnet av dem. Det eneste vi gjorde var å sette på bordkortene og legge på menyene :)

Blomstene fra kirka tok noen av gjestene våre med seg og satte på høvelige steder.

Det er klart at på et hotell så får dere jo mye ferdiggjort. Men jeg ville definitivt snakket med dem og forhørt meg om hvor mye dere kan bestemme selv. Kanskje dere kan få det akkurat slik dere vil :)

Gjest hos oss
Skrevet

Kuvertprisen høres helt normal ut.

Og har de skjenkebevilgning (som alle hoteller har), kan dere ikke ha med egen alkohol.

Men dere kan velge selv hvor stor tilgang det skal være av alkohol utover kvelden.

I sommer var vi i to brylluper, begge på hotell.

I det første skjenket de opp cognac i 50 glass på kaffebordet, og jeg så at de som ryddet kastet sikkert over halvparten av dette. Det må ha vært mange tusenlapper rett i vasken.

Hvis dere skal ha cognac til kaffen, la de som vil ha det be om det selv i baren, ellers blir det mye som går til spille.

I det andre byllupet hadde de også bar, men denne serverte kun øl og vin (og alkoholfritt) gratis, samt cognac akkurat når kaken ble servert, men ellers kunne de som ville ha drinker / sprit kjøpe det selv. (så ikke mange som gjorde det) Men alle fikk øl og vin hele kvelden. Veldig ok ordning. Og bruden sa selv at det ble mindre dyrt enn forventet.

Dere kan gi et makstak på hvor stor barregningen skal bli, slik at dere får beskjed hvis det "tar av", så kan heller baren stenge alkoholserveringen litt tidligere. Så slipper dere å engste dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...