Gå til innhold

Digitalkamera til 8-åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette står så høyt på ønskelisten, og vi prøver å finne et som er brukervennlig om rimelig. Har dere barn som bruker digitalkamera og dermed kan komme med et forslag til hva vi kan kjøpe? Helst uten AA-batterier....

Skrevet

12 åringen vår fikk et nikon coolpix s220 til jul. Et veldig bra kamera, til en grei pris. Vi betalte 1000+150 i minnekort.

Som gammel fotograf kan jeg trygt anbefale dette kameraet som nybegynnerkamera til et barn.

Husk bare å informere barnet om at ingen bilder skal ut på nett uten mamma eller pappas tilatelse.

Skrevet

Jeg ser mange har kjøpt dyre kamera til ungene, eller jeg syns det hvertfall er dyrt....

Jeg ville bare kjøpt et helt billig kamera første gangen. Evt la 8åringen arve ditt?

:0)

Skrevet

Vi har et Olympus Mju Tough kompaktkamera som vi kjøpte for å slippe å bekymre oss hvis ungene også ville bruke det. Det tåler fall fra 1,5 m,og vann ned til 3 m dybde.

Anbefales herfra i alle fall! Betalte ca 2500 for vårt i desember.

http://alatest.no/popup/pic_gallery/69051320/?thumb=b%2F6%2FOLYMPUS-mju-TOUGH-6000-blanc-Etui-Pix-Compact-Carte-m-moire-xD-2-Go-0.jpg

Et sånt kamera kjøpte jeg også etter at barna hadde vært uheldig med to kamera som falt i gulvet. Det lønnes jo ikke å reparere de heller når de først blir ødelagt.

Skrevet

Hvorfor ikke AA-baterier? Veldig enkelt om man plutselig går tom for strøm i alle fall. Kan jo ha oppladbare til vanlig, og så bruke vanlige AA i krisetilfeller. Skjønner ikke helt hvorfor folk ser på vanlige batterier i et kamera som en ulempe.

Skrevet

Hvorfor ikke AA-baterier? Veldig enkelt om man plutselig går tom for strøm i alle fall. Kan jo ha oppladbare til vanlig, og så bruke vanlige AA i krisetilfeller. Skjønner ikke helt hvorfor folk ser på vanlige batterier i et kamera som en ulempe.

Man får vel ikke filmet så veldig lenge med vanlige AA-batterier? Min far har kamera med vanlige batterier og de går tomme veldig fort. Mitt nye digitalkamera har suveren batterikapasitet og varer kjempelenge, men jeg ser ulempen om jeg er lenge på hytta som ikke har strøm f.eks.

Skrevet

Man får vel ikke filmet så veldig lenge med vanlige AA-batterier? Min far har kamera med vanlige batterier og de går tomme veldig fort. Mitt nye digitalkamera har suveren batterikapasitet og varer kjempelenge, men jeg ser ulempen om jeg er lenge på hytta som ikke har strøm f.eks.

Det er derfor man skal bruke oppladbare batterier med høy kapasitet (2500/2700) til vanlig, de varer mye lengre enn vanlige batterier. Vanlige batterier er kun i nødsfall. Men da har man alltid tilgang på batterier, i alle fall kan man få tak i det om man ikke sitter på ei hytte langt inni fjellheimen et sted.

Jeg har brukt oppladbare AA batterier i min speilrefleks, og selv om jeg tar MYE bilder varer de kjempelenge, lengre enn et originalbatteri alene i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...