Gå til innhold

Hvit sofa og vannfast mascara...

Anbefalte innlegg

Argh... altså! Jeg har en ny hvit stoffsofa fra Bolia, med et stoff som er ekstra slitesterkt. Hvitt var fint, og skulle nå være greit å holde ren så lenge jeg la et teppe over...

Da hadde jeg ikke tatt med i beregningen at jeg har en fjortis som bruker uante mengder med mascara, og denne har hun selvsagt klart å "drysse" ned i sofaen. Forrige gang jeg oppdaget det, prøvde jeg å vaske det bort. Det ble ikke helt bra, men litt mindre synlig... nå har hun jaggu sølt enda mer mascara på samme sted (samme puta), og jeg har ikke turt å prøve å få det bort en gang.

HJELP?! Nå er alle kjerringråd dyre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342084-hvit-sofa-og-vannfast-mascara/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg litt usikker, men på alt annet som heter flekker og skjolder har jeg brukt oppvaskmiddelet Sun. Kanskje det er verd et forsøk. Jeg hadde vel kanskje løst litt opp på en fuktig klut og påført det et usynlig sted på sofaen i første omgang for å sjekke om det lager skjolder. Hvis ikke, så kunne det kanskje være en idé å gå løs på mascara'n med dette.

Good luck!

Her er jeg litt usikker, men på alt annet som heter flekker og skjolder har jeg brukt oppvaskmiddelet Sun. Kanskje det er verd et forsøk. Jeg hadde vel kanskje løst litt opp på en fuktig klut og påført det et usynlig sted på sofaen i første omgang for å sjekke om det lager skjolder. Hvis ikke, så kunne det kanskje være en idé å gå løs på mascara'n med dette.

Good luck!

Et annet oppvaskmiddel, Zalo, tar mye.

Annonse

Good luck!

Det var det jeg gjorde forrige gang, brukte Zalo. Det tar flekkene bedre, i følge min møbelpappa... men denne gangen vet jeg da søren, for jeg vil ikke at det skal være igjen merker eller skjolder i det hele tatt.

Noen som har prøvd Whitesprit på slikt?

Det var det jeg gjorde forrige gang, brukte Zalo. Det tar flekkene bedre, i følge min møbelpappa... men denne gangen vet jeg da søren, for jeg vil ikke at det skal være igjen merker eller skjolder i det hele tatt.

Noen som har prøvd Whitesprit på slikt?

Kanskje de har peiling på en fargehandel som fører White Sprit og den slags. Der har de ofte god og bred kunnskap om hvordan ulike midler og substanser virker inn på hverandre.

Annonse

Huffameg, det hørtes ekkelt ut! Aldri hørt om heller... har du prøvd den?

Hehe, jeg vet det høres vemmelig ut. Men den ser og føles helt uskyldig. Ser nesten ut som grønnsåpe.

Ja, jeg er totalt avhengig av å ha en slik i hus. Jeg har ikke vært borti en flekk den ikke tar helt eller i det minste reduserer kraftig. Til og med flere måneders gamle tranflekker på ull tok den nesten bort.

Koster ikke så mye heller, ca en femtilapp eller noe slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...