Gå til innhold

Hamster til besvær!!

Anbefalte innlegg

Gjest Hamtarro
Skrevet

Sønnene mine har nettop kjøpt seg hamster og nå måtte jeg ta den ut fra rommet deres.. den holder på å bråke hele natta!! Det den gjør som bråker er å bite på gitteret i buret .. regner med at den prøver å komme seg ut .. synes nesten det er dyreplageri å ha den i bur jeg nå....den har snurrehjul men bruker den sjelden fordi den bare holder på å prøve å bite seg ut av buret hele natten i en uke nå....kommer den til å holde på sånn hele livet eller? Er det vanlig at hamstere holder på sånn hele natten?? Det bråker noe sinnsykt... Noe man kan gjøre for å unngå dette eller er alle gnagere sånn??

Kom gjerne med alt du har av hamster tips... og til dere som har tenkt å kjøpe hamster... tenk en gang ekstra!! ;-)

Gjest Har hatt kjempetamme sånne
Skrevet

Åååå, jeg har hatt mange hamster, der er jo så skjønne

Din lille kompis er nok litt rastløs. Jeg hadde først og fremst sjekket hva jeg kunne gjøre mer i forhold til aktiviteter. Hamstere liker å klatre rundt litt, inn og ut av rør og rom, gnage på ting og tang. Et lite bur med et hjul kan fort bli kjedelig.

Jeg hadde satset på noen grener og greier som han kunne klatre i og bite på. Diverse rør og greier som han kan klatre inni. Det sammen med en del spennende mat og grønnsaker kan gjøre at krabaten roer seg litt

Skrevet

Hamstere er nattdyr og ja, den kommer til å holde på sånn hver eneste natt - det er sånn de er.

Det du nå har oppdaget skulle dere ha visst, dere burde ha lest masse om hamstere før dere kjøpte dyret. Hamstere sover om dagen og er våkne om natten og således egentlig ganske kjedelige.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hamster er nattdyr, så ja - den kommer nok til å høres på sene kvelder og natta.

Gjest Hamtarro
Skrevet

Hamstere er nattdyr og ja, den kommer til å holde på sånn hver eneste natt - det er sånn de er.

Det du nå har oppdaget skulle dere ha visst, dere burde ha lest masse om hamstere før dere kjøpte dyret. Hamstere sover om dagen og er våkne om natten og således egentlig ganske kjedelige.

Hei og takk for svar...:)

Vi hadde lest masse om hamstere på forhånd før vi kjøpte den.. så Ja vi visste at den er et nattdyr!! ;)

Det jeg lurte på var hvorfor den gnager på sprinklene i buret hele natten.....om det kanskje var noe den manglet? eller om det er vanlig at de gnager på buret... jeg har satt den i et annet rom om natten nå så det går helt greit... den har fått kvister og annet leketøy inne i buret nå og vi har hatt den litt ute om kvelden for å "slite" den ut litt.. men den gnager likevel på buret.. ,)

Takk for fine tips til dere som har gitt det!!! ;)))

Skrevet

Vi hadde lest masse om hamstere på forhånd før vi kjøpte den.. så Ja vi visste at den er et nattdyr!! ;)

Det jeg lurte på var hvorfor den gnager på sprinklene i buret hele natten.....om det kanskje var noe den manglet? eller om det er vanlig at de gnager på buret... jeg har satt den i et annet rom om natten nå så det går helt greit... den har fått kvister og annet leketøy inne i buret nå og vi har hatt den litt ute om kvelden for å "slite" den ut litt.. men den gnager likevel på buret.. ,)

Jeg tror kanskje de vil gnage på buret uansett - det er jo noe som kan gnages på. :o)

Hadde hamster for mange år siden jeg også, en søt liten krabat. Veldig snill og kravlet gjerne rundt i hendene mine, men den satt jo aldri i ro. Den bet heller aldri heldigvis. Søt, liten ulldott. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har chinchillaer, som også er nattdyr, og som holder et svare leven om natta;) De har høyt bur med mange avsatser slik at de skal kunne hoppe rundt, og det gjør de til gagns!

De er ikke så fæle til å bite i buret, bortsett fra hvis de har vært ute i friheten en stund, da hater de å bli sperret inne igjen;(

Men de holder meg med selskap, de nettene jeg sliter med å sove;)) De kjenner igjen navnene sine, så jeg har noen samtaler med dem, både på norsk og chinchillaspråk, he, he. Snakker til kattene også, jeg;)

Ha hamsteret mye ute, men aldri uten tilsyn, så vil nok burbitingen gi seg etterhvert;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...