mamma til ni Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 No når eg har gitt bort CR-Ven min, har eg begynt å tenke på ny bil. Har lyst å prøve Toyota RAV. Har tenkt bensinbil, men så var det ein som sa eg måtte kjøpe diesel. Det blir mest småkøyring (til butikken, og sånn.) Er det nokon som kan sei meg fordelar/ulemper med diesel kontra bensin? 0 Siter
Gjest flat pedal Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Samme hva du bestemmer deg for ... av disse to. Bare husk og gi flat pedal 0 Siter
mamma til ni Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Samme hva du bestemmer deg for ... av disse to. Bare husk og gi flat pedal Ok. Det er dessverre berre 50km fartsgrense til butikken :-) 0 Siter
nick Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Diesel er billigere enn bensin, men motoren trenger lengre tid til å varme opp. Den drar mere strøm ved oppstart, så på min diesel har jeg satt inn en vedlikeholdslader for batteriet for å unngå at det tømmes. Jeg har også mye småkjøring. Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Diesel er billigere enn bensin, men motoren trenger lengre tid til å varme opp. Den drar mere strøm ved oppstart, så på min diesel har jeg satt inn en vedlikeholdslader for batteriet for å unngå at det tømmes. Jeg har også mye småkjøring. Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke ''Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke'' Nei, det skal være sikkert. Den har et sørgelig lite bagasjoerom også. Og det min kjære kaller løsningen med at bagasjeromsdøra åpnes til siden og ikke oppover egner seg ikke på trykk for å si det sånn, men om man har henger på bilen får man altså ikke opp bakluka.... Forholdsvis upraktisk. Men at han burde tatt seg litt bedre tid før akkurat det bilkjøpet - ja. ) 0 Siter
mamma til ni Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Diesel er billigere enn bensin, men motoren trenger lengre tid til å varme opp. Den drar mere strøm ved oppstart, så på min diesel har jeg satt inn en vedlikeholdslader for batteriet for å unngå at det tømmes. Jeg har også mye småkjøring. Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke Takk for svar :-) Tenker det blir bensin. Har Honda CR-V no. Det er vel ikkje store forskjellen på dei to bilane!? 0 Siter
mamma til ni Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 ''Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke'' Nei, det skal være sikkert. Den har et sørgelig lite bagasjoerom også. Og det min kjære kaller løsningen med at bagasjeromsdøra åpnes til siden og ikke oppover egner seg ikke på trykk for å si det sånn, men om man har henger på bilen får man altså ikke opp bakluka.... Forholdsvis upraktisk. Men at han burde tatt seg litt bedre tid før akkurat det bilkjøpet - ja. ) Litt knøete den bakdøra. På Honda CR-V er bakvinduet hengsla oppe, mens resten av døra har sidehengsler. Er heile døra på Toyotaen sidehengsla? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Litt knøete den bakdøra. På Honda CR-V er bakvinduet hengsla oppe, mens resten av døra har sidehengsler. Er heile døra på Toyotaen sidehengsla? Hele døra er sidehengslet ja. Idiotisk nok. Men RAVen blir ikke familie så veldig mange år til høres det ut for. *Hehe* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.