Gå til innhold

Hva synes dere om Skah-saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du ikke gir deg på dette. Ungene ble hentet fordi de ville det. Ikke bortført.

I tillegg så rettferdiggjør ikke en forbrytelse en annen. Hvis du slår meg over kjeften først, så har ikke jeg automatisk rett til å sparke deg når du ligger nede.

Så hvis Skah henter ungene tilbake fra Norge mot deres vilje, så er ikke det greit.

"Så hvis Skah henter ungene tilbake fra Norge mot deres vilje, så er ikke det greit."

Like lite som jeg antar det var greit at ungene ble hentet hjem fra Marokko...sett fra deres ståsted.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

47

• Janna

20

• tusseline

8

• Bookworm

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Så da mener du at barna skulle sittet i Marokko og venta til de begge ble 18, slik at de kunne reise til Norge av fri vilje? Og at moren ikke skulle få treffe barna sine før den tid?''

Yrkeskverulanten "sør" mener alltid det som er nødvendig for å være uenig med alle andre.

Slike personangrep er et tegn på at du ikke har argumenter.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er faktisk sånn det fungerer internasjonalt. I Norge gjelder norske lover og regler, i Marokko gjelder Marokkanske lover og regler.

Så du mener i ramme alvor at barna skulle sittet innesperret i Marokko til de ble 18? Og da ville det nok vært for sent for jenta som nok hadde blir bortgiftet til en slesk fetter for lengst.

Skrevet

Siden begge barna er norske statsborgere, og moren er tilkjent foreldreansvaret i en norsk rett, følger vi norsk lov.

I Marokko gjelder ikke norsk lov...

Og i Norge gjelder ikke Marokkos lover.

Så veldig komplisert er det faktisk ikke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Slike personangrep er et tegn på at du ikke har argumenter.

Med vennlig hilsen

Jeg har gode nok argumenter. Her stadfestet jeg bare fakta.

Skrevet

Hei,

Jeg er fullstendig klar over det, men hva så når Skah sier det samme? At han tar ungene fra Norge fordi faren ikke får se dem på X år?

Det er veldig farlig å si at enden helliger middelet...

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig. Men hva er så løsningen?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Og noen ganger er det nødvendig å bryte loven. I dette tilfellet for barnas beste. Og det er vel tross alt det viktigste, selv for deg?

Skrevet

Så du mener i ramme alvor at barna skulle sittet innesperret i Marokko til de ble 18? Og da ville det nok vært for sent for jenta som nok hadde blir bortgiftet til en slesk fetter for lengst.

Så Norge skal ha "rett" til å ta seg til rette overalt i verden det måtte passe oss?

Og Marokko har vel lignende rettigheter i Norge?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Og nå er barna i Norge. Takk for det:-)

Skrevet

Selvfølgelig. Men hva er så løsningen?

Sannsynligvis forhandlinger med Marokko.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så Norge skal ha "rett" til å ta seg til rette overalt i verden det måtte passe oss?

Og Marokko har vel lignende rettigheter i Norge?

Med vennlig hilsen

Det viktigste er hva som er best for barna.

Skrevet

Og her skal de bli;)

Skrevet

Jeg har gode nok argumenter. Her stadfestet jeg bare fakta.

Som sagt, du evner ikke diskutere sak.

Skrevet

Det viktigste er hva som er best for barna.

Bare disse ungene?

For hva med unger som vil bli tatt fra Norge til Marokko, under påskudd av "vi gjør bare det samme som dere"?

Det er lov å tenke lenger enn i dag.

Skrevet

Ja, inntil noen finner ut at de skal gjøre det samme, og bortfører barn (disse eller andre) til Marokko, eller Iran, eller...

Særdeles korttenkt.

Skrevet

Og her skal de bli;)

Ja, inntil noen finner ut at de skal gjøre det samme, og bortfører barn (disse eller andre) til Marokko, eller Iran, eller...

Særdeles korttenkt.

Skrevet

Har jeg skrevet at jeg mener det?

Jeg beskriver hvordan reglene ER, og det er faktisk de både vi og Marokko må forholde oss til.

Skrevet

Og noen ganger er det nødvendig å bryte loven. I dette tilfellet for barnas beste. Og det er vel tross alt det viktigste, selv for deg?

Og da er det vel "nødvendig" for Skah også å bryte loven, etter eget forgodtbefinnende?

Eller tror du bare det er deg/oss som kan "leke den leken"?

Skrevet

Bare disse ungene?

For hva med unger som vil bli tatt fra Norge til Marokko, under påskudd av "vi gjør bare det samme som dere"?

Det er lov å tenke lenger enn i dag.

''Bare disse ungene?''

Nå diskuterer vi denne saken. Barna er norske statsborgere, og ønsker å bo i Norge, og da forholder vi oss til det.

Skrevet

Som sagt, du evner ikke diskutere sak.

Etter å ha fulgt med på DOL noen år konstaterte jeg bare fakta. Noe dine kommentarer bare underbygger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...