Gå til innhold

Hva synes dere om Skah-saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, inntil noen finner ut at de skal gjøre det samme, og bortfører barn (disse eller andre) til Marokko, eller Iran, eller...

Særdeles korttenkt.

Der er ingen som har bortført barna. Kun hjulpet dem med å rømme.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

47

• Janna

20

• tusseline

8

• Bookworm

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Bare disse ungene?''

Nå diskuterer vi denne saken. Barna er norske statsborgere, og ønsker å bo i Norge, og da forholder vi oss til det.

Ja, og så venter vi bare på en gjeng tullinger som tenker akkurat som deg - at de kan gjøre det de vil i Norge siden de ser at "vi" gjør det vi vil.

Veldig veldig dumt.

Skrevet

Sett deg gjerne inn i saken.

Med vennlig hilsen

Det anbefaler jeg også at du gjør.

Skrevet

Etter å ha fulgt med på DOL noen år konstaterte jeg bare fakta. Noe dine kommentarer bare underbygger.

Det er visst fakta at du bare bedriver personangrep.

Sak, DOLine, sak.

Skrevet

Ja, og så venter vi bare på en gjeng tullinger som tenker akkurat som deg - at de kan gjøre det de vil i Norge siden de ser at "vi" gjør det vi vil.

Veldig veldig dumt.

Det er barna som er det viktigste i denne saken.

Skrevet

Der er ingen som har bortført barna. Kun hjulpet dem med å rømme.

Joda, siden dette er i Marokko, og der gjelder lovverket fra Marokko.

I Norge gjelder norsk lov. Osv.

Det er ikke så vanskelig.

Skrevet

Det er visst fakta at du bare bedriver personangrep.

Sak, DOLine, sak.

Det er din tolkning at dette er et personangrep. Men din kverulering viser også at jeg har rett;)

Skrevet

Det er barna som er det viktigste i denne saken.

Hakk i platen fra deg. Igjen.

Skrevet

Joda, siden dette er i Marokko, og der gjelder lovverket fra Marokko.

I Norge gjelder norsk lov. Osv.

Det er ikke så vanskelig.

Marokko har ingen rett til å holde norske statsborgere som gisler.

Skrevet

Hakk i platen fra deg. Igjen.

Som jeg sa, en gang kverulant, alltid kverulant;)

Skrevet

Det er din tolkning at dette er et personangrep. Men din kverulering viser også at jeg har rett;)

Gjesp!

Som vanlig ingen argumenter fra deg.

Skrevet

Som jeg sa, en gang kverulant, alltid kverulant;)

Vel, så ikke vær kverulant da. Opp til deg, DOLine.

Skrevet

Marokko har ingen rett til å holde norske statsborgere som gisler.

Så lenge de er mindreårige, så har de det.

Skrevet

Så lenge de er mindreårige, så har de det.

Nei, det stemmer ikke.

Skrevet

Gjesp!

Som vanlig ingen argumenter fra deg.

Nå tar jeg kvelden. Du får fortsette å kverulere med deg selv utover natten. Det har du god trening i. Lykke til;)

Skrevet

Nei, det stemmer ikke.

De er i Marokko.

Faren har foreldreretten i Marokko. (Hvem som har det i Norge er irrelevant, for de er ikke i Norge.)

I Marokko så bestemmer den som har foreldreretten om de får reise, så lenge de er under 18 år. Hvis umyndige barn blir fraktet bort, er det bortføring av mindreårige. Enten ungene har lyst eller ei.

Skrevet

En komplisert sak...

Det er forbudt å kidnappe barn fra Norge til et annet land og tilsvarende forbudt er det vel å kidnappe barn bosatt i Marokko til Norge.... Akkurat der synes jeg Norge har opptrådt feil. På den annen side skal barna ha blitt mishandlet i Marokko, samt at de ønsket å rømme fra landet selv. Det er vel akkurat den biten Norge bør fokusere mest på for å få retten på sin side.

Skrevet

Det er frykelig så vanskelig dette er for deg. Ungene er mindreårige, så det er ikke hva de ønsker som er poenget her. Dessverre. Så lenge det skjer uten farens samtykke så blir det bortføring av mindreårige (helt uavhengig av om den mindreårige ønsket det eller ei).

Greit?

Og selv om en forbrytelse ikke rettferdiggjør en annen, så kan man ikke akkurat fordømme Marokko hvis "vi" driver med akkurat det samme selv, ja?

Med vennlig hilsen

De er på sett og vis mindreårige, men når man er over 12 år gammel skal det legges stor vekt på hvor barna ønsker å bo. Jeg vil tro dette er viktig i denne saken?

Skrevet

''Det er to sider av saken her.''

Veldig viktig poeng - og hvordan hadde Norge reagert hvis det hadde kommet marokkanske leiesoldater til Norge og tatt med seg barna? Da skal jeg love deg at det hadde blitt sett på som en kriminell handling!

Da hadde nok vi nordmenn fått blod på tann og prata om muslimske idioter - for ikke å snakke om at vi ville ledd rått over primitiviteten deres ;-)

Skrevet

De er på sett og vis mindreårige, men når man er over 12 år gammel skal det legges stor vekt på hvor barna ønsker å bo. Jeg vil tro dette er viktig i denne saken?

Hei togli,

Men slik jeg forstår det, så fungerer ikke loven slik i Marokko. Der er det foreldrene som bestemmer til de er 18 år. Hvis det er slik jeg forstår det, så betyr det egentlig ikke noe (juridisk sett) om de er 16 måneder eller 16 år - de er "mindreårige" i lovens øyne, uansett.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...