Gå til innhold

Hva synes dere om Skah-saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei togli,

Men slik jeg forstår det, så fungerer ikke loven slik i Marokko. Der er det foreldrene som bestemmer til de er 18 år. Hvis det er slik jeg forstår det, så betyr det egentlig ikke noe (juridisk sett) om de er 16 måneder eller 16 år - de er "mindreårige" i lovens øyne, uansett.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner... og da blir saken med ett enda mer komplisert :-(

Jeg håper inderlig ungene får bli her i Norge!!

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

47

• Janna

20

• tusseline

8

• Bookworm

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner... og da blir saken med ett enda mer komplisert :-(

Jeg håper inderlig ungene får bli her i Norge!!

Hei,

Det får de nok. De blir ikke utvist, i hvert fall, med mindre Frp mener de er "utlendinger" og sender dem med første fly ut! ;-)

Trusselen er nok heller at noe bortfører dem igjen. Dessverre.

God natt og sov godt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

De er i Marokko.

Faren har foreldreretten i Marokko. (Hvem som har det i Norge er irrelevant, for de er ikke i Norge.)

I Marokko så bestemmer den som har foreldreretten om de får reise, så lenge de er under 18 år. Hvis umyndige barn blir fraktet bort, er det bortføring av mindreårige. Enten ungene har lyst eller ei.

Og i en slik vanskelig og fastlåst situasjon blir dette å regne for nødrett. Det er nemlig hensynet til BARNA som er det viktige, selv om enkelte glatt ignorerer det.

Skrevet

Og i en slik vanskelig og fastlåst situasjon blir dette å regne for nødrett. Det er nemlig hensynet til BARNA som er det viktige, selv om enkelte glatt ignorerer det.

Og da kan selvsagt Skah også påberope seg "nødrett", og gjøre det samme i Norge, og føre ungene tilbake til Marokko.

Skrevet

Og da kan selvsagt Skah også påberope seg "nødrett", og gjøre det samme i Norge, og føre ungene tilbake til Marokko.

''Og da kan selvsagt Skah også påberope seg "nødrett", og gjøre det samme i Norge, og føre ungene tilbake til Marokko.''

Nei:

1) Barna er ikke marokkanske statsborgere.

2) Han har ikke fått tilkjent foreldreretten i en marokkansk rett.

3) Og det viktigste: Barna ønsker å bli i Norge.

Skrevet

''Og da kan selvsagt Skah også påberope seg "nødrett", og gjøre det samme i Norge, og føre ungene tilbake til Marokko.''

Nei:

1) Barna er ikke marokkanske statsborgere.

2) Han har ikke fått tilkjent foreldreretten i en marokkansk rett.

3) Og det viktigste: Barna ønsker å bli i Norge.

Jo!

Og siden du kverulerer sånn: "pappaen min er sterkere enn pappaen din."

Du bare kverulerer, i stedet for å diskutere. Vi har vært gjennom dette ørten ganger, og du holder kun på fremdeles for å kveulere.

Skrevet

Jo!

Og siden du kverulerer sånn: "pappaen min er sterkere enn pappaen din."

Du bare kverulerer, i stedet for å diskutere. Vi har vært gjennom dette ørten ganger, og du holder kun på fremdeles for å kveulere.

Det er du som kverulerer, jeg forklarer hvorfor denne Skah ikke kan påberope seg nødrett.

Skrevet

Det er du som kverulerer, jeg forklarer hvorfor denne Skah ikke kan påberope seg nødrett.

Skal du kverulere om det også?

Skrevet

Skal du kverulere om det også?

Hvis DET er alt du har å komme med skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å svare. Ha en fortreffelig natt;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...