Gå til innhold

Bacalao

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Den så nydelig ut :) Men en times koking er altfor lite. For noen uker siden smakte jeg den nydeligste baccalaoen jeg noen gang har fått. Han som laga den er "ekspert" på baccalao og bruker alle mulige metoder for å få den perfekt. Han kjøper ikke fisken på Rema for å si det sånn ;) Han tørker den selv ute i hagen og snur den etter sol/vær/vind osv.

Det eneste han hadde i som jeg ikke pleier, er paprika. Baccalaoen kokte også i fire timer (eller var det tre?). Vi var ti-tolv til bords og ingen kunne få fullrost denne baccalaoen nok :)

Nam!

Tror også jeg har kokt bacalao mer enn en time, dog neppe tre-fire. Får kanskje prøve det - lenge siden jeg har laget det nå :-).

Gjest nanana88
Skrevet

Du kan kjøpe et stort sidestykke, det er nok rimeligst i lengden om du skal lage til mange,

men mest arbeid.

Du må vanne ut, renske ut beina, skjære i biter osv...

Det snertneste er å kjøpe ferdig utvannet klippfisk.

Evnt. kan du kjøpe halvferdig bacalao,

Don Pedros har en veldig god en, de selges i "iskrembokser", koster vel rundt 130-180 elller noe sånt avhengig av mengde. Den inneholder klippfisk, løk, krydder og tomat, så det eneste du trenger er vann, olje og poteter.

Oppskriften jeg pleier å følge er litt på måfå. Jeg pleier å lage masse pga jeg gjerne spiser rester i flere dager :)

Du trenger utvannet klippfisk.

Poteter (mest mulig)

Masse løk.

Hermetisk tomat (masse)

Tomatpure.

Evnt hermetisk paprika.

Cayennepepper

Olivenolje.

Skjær poteter i tynne skiver,

fisk i passe biter,

løk i ringer,

legg alt lagvis

med tomatpure og hermetisk tomat innimellom.

Putre til alt er mørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...